Graviditet udenfor livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2016

Kristinaaa

ErDuHerIkkeSnart skriver:

"Selvfølgelig" er du gravid, når du har testet positivt. Svag streg eller ej, så reagerer dine graviditetstests jo på dannelsen af HcG. Det er præcis det sammen som blodprøverne leder efter, her kan man blot måle det præcise niveau og således også se om stigningerne er tilstrækkelige. HcG dannes når man er gravid, uanset om man er det indenfor eller udenfor livmoderren.

Og du har ret i at der ikke er nogen grund til at antage, at det nødvendigvis er udenfor livmoderen. Det forekommer mig dog lidt uprofessionelt af din læge at nævne risikoen overfor dig, uden at følge ordentligt op. Man kan håbe på at du er kortere henne end du tror og at HcG derfor ikke er så højt som det burde være på nuværende tidspunkt. Når du dog nævner at du har testet positivt allerede den 6/10, synes jeg at der er god grund til at din læge holder godt øje med dig. 

Jeg håber at tiden frem mod afklaring vil gå hurtigt for dig og at alt er i orden. Ventetiden er mega barsk, det er simpelthen så urimeligt ikke at vide om man er købt eller solgt. Mange tanker herfra!

Jeg tror bare ikke min læge vil gøre mig bekymret, når der endnu ikke er et bevis på at det er en graviditet udenfor livmoderen. Tror selv hun er gået væk fra det fordi jeg ikke har mærket nogle smerter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2016

Kristinaaa

Update: 

Skal i morgen have taget blodprøve for at ses om mit HCG niveau er steget. Jeg har taget graviditetstest løbende og den bliver hvertfald tydligere, så håber det er et tegn på at det er steget. 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

ErDuHerIkkeSnart

Kristinaaa skriver:

Jeg tror bare ikke min læge vil gøre mig bekymret, når der endnu ikke er et bevis på at det er en graviditet udenfor livmoderen. Tror selv hun er gået væk fra det fordi jeg ikke har mærket nogle smerter. 

Rigtig god ide ikke at skabe unødig bekymring - det var måske blot ikke så kvikt af vedkommende at nævne det i første omgang. Og det er en fejl at tro at man ikke kan være gravid udenfor livmoderen uden smerter. Det kan man sagtens, når man ikke er så langt henne. Jeg krydser fingre for at du får gode svar på næste blodprøve! Gode tanker herfra!

Anmeld Citér

30. oktober 2016

HPH

Hvordan går det?

Anmeld Citér

30. oktober 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
HPH skriver:

Hvordan går det?

Kan se på hendes profil at hun har oprettet et indlæg mere med en opdatering. Desværre ikke til det bedre. 

Til ts

Anmeld Citér

31. oktober 2016

Kristinaaa

HPH skriver:

Hvordan går det?

Jeg spontant aborterede desværre 

Anmeld Citér

31. oktober 2016

HPH

Kristinaaa skriver:

Jeg spontant aborterede desværre 

Det er jeg ked af at hører

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.