Kristinaaa skriver:
Ja, selvfølgelig. Grunden til jeg ikke har fået mere at vide, er nok fordi blodprøven jeg fik taget idag, først og fremmest skal bekræfte at jeg overhovedet er gravid. Hvis jeg er det, så tror jeg at de nok skal informere mig om hvordan og hvorledes hvis det er en udenfor livmoderen..
"Selvfølgelig" er du gravid, når du har testet positivt. Svag streg eller ej, så reagerer dine graviditetstests jo på dannelsen af HcG. Det er præcis det sammen som blodprøverne leder efter, her kan man blot måle det præcise niveau og således også se om stigningerne er tilstrækkelige. HcG dannes når man er gravid, uanset om man er det indenfor eller udenfor livmoderren.
Og du har ret i at der ikke er nogen grund til at antage, at det nødvendigvis er udenfor livmoderen. Det forekommer mig dog lidt uprofessionelt af din læge at nævne risikoen overfor dig, uden at følge ordentligt op. Man kan håbe på at du er kortere henne end du tror og at HcG derfor ikke er så højt som det burde være på nuværende tidspunkt. Når du dog nævner at du har testet positivt allerede den 6/10, synes jeg at der er god grund til at din læge holder godt øje med dig.
Jeg håber at tiden frem mod afklaring vil gå hurtigt for dig og at alt er i orden. Ventetiden er mega barsk, det er simpelthen så urimeligt ikke at vide om man er købt eller solgt. Mange tanker herfra!
Anmeld
Citér