Endnu en hjælp til denne streg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

990 visninger
15 svar
4 synes godt om
10. oktober 2016

Mumiknold

Hej allesammen. Jeg skulle i følge min cyklus have ægløsning d.13/10, men da jeg kunne mærke en voldsom murren i underlivet, tog jeg en test. jeg har vedhæftet et billede, syntes selv af den er positiv, men kunne den ikke godt være tydligere? Og hvad betyder det at jeg har ægløsning (selvom det først skulle være på torsdag) eller betyder det at ægløsningen er på vej?

Når nu vi har haft sex de to sidste dage altså lørdag og søndag, burde vi så også have det de næste par dage?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2016

Ras.mussen

Mumiknold skriver:

Hej allesammen. Jeg skulle i følge min cyklus have ægløsning d.13/10, men da jeg kunne mærke en voldsom murren i underlivet, tog jeg en test. jeg har vedhæftet et billede, syntes selv af den er positiv, men kunne den ikke godt være tydligere? Og hvad betyder det at jeg har ægløsning (selvom det først skulle være på torsdag) eller betyder det at ægløsningen er på vej?

Når nu vi har haft sex de to sidste dage altså lørdag og søndag, burde vi så også have det de næste par dage?

den er langt fra positiv. Teststregen skal være lige så tydelig eller tydeligere end kontrol stregen. 

Ja I bliver "nød" til at have sex, omkring ÆL og- ell. på dagen, for jeres egen skyld. Da det er der frugtbarheden er størst. 

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Mumiknold

Ras.mussen skriver:

den er langt fra positiv. Teststregen skal være lige så tydelig eller tydeligere end kontrol stregen. 

Ja I bliver "nød" til at have sex, omkring ÆL og- ell. på dagen, for jeres egen skyld. Da det er der frugtbarheden er størst. 

Okay, de andre test jeg har taget førhen har man bare overhovedet ikke kunne se den anden streg, kun teststregen, så derfor tænkte jeg, at den var positiv, samtidig med at jeg har haft uro i underlivet

øv, jeg må teste om et par dage igen, men tak for hurtig svar

Anmeld Citér

10. oktober 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mumiknold skriver:

Okay, de andre test jeg har taget førhen har man bare overhovedet ikke kunne se den anden streg, kun teststregen, så derfor tænkte jeg, at den var positiv, samtidig med at jeg har haft uro i underlivet

Det står også i indlægssedlen i pakken, at teststregen skal være mindst lige så tydelig som kontrolstregen  

Man kan heller ikke gå ud fra hvornår f.eks en app siger at man skal have ÆL. 

Jeg har f.eks en 28 dages cyklus, og burde få ÆL på 14. dagen, men jeg har det reelt først på 19. Dagen. 

Så du må blive ved med at teste indtil du fanger den.

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Mumiknold

EBK skriver:

Det står også i indlægssedlen i pakken, at teststregen skal være mindst lige så tydelig som kontrolstregen  

Man kan heller ikke gå ud fra hvornår f.eks en app siger at man skal have ÆL. 

Jeg har f.eks en 28 dages cyklus, og burde få ÆL på 14. dagen, men jeg har det reelt først på 19. Dagen. 

Så du må blive ved med at teste indtil du fanger den.

Nu ved jeg så ikke hvad jeg skal tro, forstår godt hvad du mener med app'en havde faktisk selv tænkt at det kunne være en glidebane, men fordi mit undeliv føles i 'oprør' var jeg sikker på at det var nu  Og det at testen faktisk havde i streg i forhold til de andre jeg har taget som kun havde teststregen og ingen aftegninger eller lign. Hvad er forklaringen på det? Men måske føles det sådan fordi den er på vej

Skal jeg så teste de næste par dage eller har I nogle gode råd til hvordan man finder ud af, hvornår den ægløsning rent faktisk er der? Mange tak for jeres input

Anmeld Citér

10. oktober 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mumiknold skriver:

Nu ved jeg så ikke hvad jeg skal tro, forstår godt hvad du mener med app'en havde faktisk selv tænkt at det kunne være en glidebane, men fordi mit undeliv føles i 'oprør' var jeg sikker på at det var nu  Og det at testen faktisk havde i streg i forhold til de andre jeg har taget som kun havde teststregen og ingen aftegninger eller lign. Hvad er forklaringen på det? Men måske føles det sådan fordi den er på vej

Skal jeg så teste de næste par dage eller har I nogle gode råd til hvordan man finder ud af, hvornår den ægløsning rent faktisk er der? Mange tak for jeres input

Der er ikke en forklaring på alt kroppen gør.. Kroppen har jo desværre ikke læst bøgerne  

Min cyklus er på 28 dage, og da jeg ville vide hvornår min ÆL lå begyndte jeg på ÆL teste fra 10 dagen i min cyklus. 

Jeg tog en test om formiddagen og en om aftenen dagligt, indtil jeg fangede ÆL. 

Du kan jo sagtens have ondt, eller føle at der sker noget i underlivet, op til ÆL, men du er nødt til at teste for at finde ud af det. Desværre kan teststregen sagtens sagtens varriere i styrke fra dag til dag, og det betyder ikke nødvendigvis at ÆL er lige op over. 

Den kan også sagtens være negativ formiddag og positiv om aftenen. Derfor skal du teste to gange om dagen. Så vidt jeg husker, bør man ikke teste om morgenen.

Fra ÆL testen er positiv, går der ca 24-48 timer før din krop reelt har ægløsning.

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Ras.mussen

Mumiknold skriver:

smerter ell. uro i underlivet kan have mange forskellige årsager. 

så lidt, men ja, test hverdag den næste tid, indtil du får en positiv test. Det er det eneste at gøre, for at fastsætte din præcise dag for ÆL. 

Test ikke med morgen urin når det er ÆL tests, og test helst sammen klokkeslet hver dag 

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Mumiknold

Ras.mussen skriver:

smerter ell. uro i underlivet kan have mange forskellige årsager. 

så lidt, men ja, test hverdag den næste tid, indtil du får en positiv test. Det er det eneste at gøre, for at fastsætte din præcise dag for ÆL. 

Test ikke med morgen urin når det er ÆL tests, og test helst sammen klokkeslet hver dag 

Tak til jer begge for svar

Jeg plejer at kende min krop rimelig godt, men efter 5 år med spiral kan der jo ske forandringer

Jeg forsøger med test middag og aften, vidste ikke at det ikke var hensigtsmæssig at teste om morgen

Anmeld Citér

10. oktober 2016

24681012

Jeg bruger ÆL teste med display - rund ring = ingen ÆL. Glad hovede = æl.

det er MEGET nemmere at finde ud af så.

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Mumiknold

24681012 skriver:

Jeg bruger ÆL teste med display - rund ring = ingen ÆL. Glad hovede = æl.

det er MEGET nemmere at finde ud af så.

Det var en god ide', hvilket mærke er de fra?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.