Jeg synes faktisk den er lidt svær, da det for mig at se handler mest om, at du ikke trives i dit nye job.
Hvis du nu ikke var blevet gravid, hvad ville du så have gjort? Sagt op? Givet det en chance - og i så fald hvor længe?
For mig lyder det i bund og grund som om du er havnet det forkerte sted, og hvis du føler dig så hårdt presset efter to måneder, så tror jeg aldrig du kommer til at blive glad for det. Og så synes jeg måske lige så godt, at man kan sige stop med det samme og forklare ledelsen, at det bare ikke er det rigtige job for dig. Men det har selvfølgelig en økonomisk konsekvens i og med, at du så med stor sandsynlighed kommer til at være på dagpenge dimittendsats under graviditet og barsel.
Den anden mulighed er, at du bliver sygemeldt enten helt eller på deltid. Her ved jeg ikke rigtig hvordan man står i forhold til prøvetid, men du ville få fuld løn.
Jeg synes det er helt ok at vælge sygemelding, når man har det så skidt, som det du beskriver. Men det løser jo i princippet ikke noget som helst, for jobbet er jo stadig det samme når du kommer tilbage. Så det vil stadig være en stor stressfaktor for dig.
Og så får du altså lige et kram 
Det er ikke et nederlag at indrømme, at man måske har bidt over mere end man kan klare. Jeg har indtryk af, at det mange gange er rigtig hårdt at arbejde i folkeskolen - jeg har to veninder, der er læreruddannede og de har begge valgt at søge andre veje efter et par år fordi de ikke kunne holde til det.
Og det lader til at være en exeptionelt svær klasse du er havnet i. Det kan virkelig undre mig, at de har valgt at ansætte en nyuddannet til den stilling.
Anmeld
Citér