Nogle der har haft galdesten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

933 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. oktober 2016

Anonym trådstarter

Er der nogen der har prøvet det ? - jeg har efter min fødsel som er et halvt år siden haft en del anfald - og hele den her weekend har jeg haft en konstant ømhed/smerter i bølger  skal til scanning imorgen for at få bekræftet det men min læge lød ni ret sikker i sin sag - og er så nervøs hvad nu hvis de vælger jeg skal opereres er mega nervøs for skal væk fra min søn  - så søger virkelig nogle som har prøvet det her før og kan fortælle lidt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2016

IngenKoPåIsen

Jeg har haft galdesten og fik fjernet min galdeblære i december 13 hvad vil du gerne vide?  

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Anonym trådstarter

Malunsesmutti skriver:

Jeg har haft galdesten og fik fjernet min galdeblære i december 13 hvad vil du gerne vide?  

Jeg er bare sådan nervøs for det hele og har det rigtig skidt med tanken om operation, narkose og at jeg skal være væk fra min søn.  Os fordi jeg fik kejsersnit og det er nok os det der skræmmer mig en del 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg fik fjernet min galdeblære for 14 måneder siden efter flere anfald. Jeg mødte ind på hospitalet om morgenen, blev opereret om formiddagen og var hjemme igen om eftermiddagen. Jeg havde en hos mig igennem det første døgn, der også hjalp med børnene (er alene), og efter et døgn, kunne jeg selv fungere igen. Jeg var lidt motorisk hæmmet i den første uges tid, og jeg var ret træt pga. narkosen, og der var også nogle smerter. Men det var intet ift smerterne ved anfaldene.

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Roamer

Jeg fik fjernet min galdeblære tilbage i 2008, men jeg var virkelig uheldig og fik betændelsestilstand, så var indlagt i halvanden uge efterfølgende - jeg gik med anfaldene i godt 1 års tid, fordi min læge mente at det 'bare' var mavesår  og tror at idet jeg har gået så længe med det, så har det bare ulmet - fik den fjernet akut en søndag aften, efter at have haft vagtlægen på besøg hver 4. Time for at give mig Ibuprofen/Morfin på sprøjte. Så mit var virkelig worst-case-scenario  Men efterfølgende gik det rigtigt fint, startede på arbejde cirka 14 dage efter operationen og det helede rigtigt fint 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

grinny

Fik fjernet min galdeblære i 2013. Mødte ind om morgenen, opereret om formiddagen og var hjemme omkring kl 18 

Havde ingen problemer, dog havde de pustet så meget luft ind at jeg måtte sove siddende 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Er der nogen der har prøvet det ? - jeg har efter min fødsel som er et halvt år siden haft en del anfald - og hele den her weekend har jeg haft en konstant ømhed/smerter i bølger  skal til scanning imorgen for at få bekræftet det men min læge lød ni ret sikker i sin sag - og er så nervøs hvad nu hvis de vælger jeg skal opereres er mega nervøs for skal væk fra min søn  - så søger virkelig nogle som har prøvet det her før og kan fortælle lidt 

Jeg har haft galdesten og fik fjernet min galdeblære for ca 3 uger siden (21 september), hvis du har spørgsmål må du gerne spørge. 

Jeg har døjet med det i 2 1/2 år, men de fandt først ud af at det var det 1 uge før jeg blev opereret.

Jeg fik første anfald da min datter var 2 1/2 mdr. 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Benjamins'mor

Roamer skriver:

Jeg fik fjernet min galdeblære tilbage i 2008, men jeg var virkelig uheldig og fik betændelsestilstand, så var indlagt i halvanden uge efterfølgende - jeg gik med anfaldene i godt 1 års tid, fordi min læge mente at det 'bare' var mavesår  og tror at idet jeg har gået så længe med det, så har det bare ulmet - fik den fjernet akut en søndag aften, efter at have haft vagtlægen på besøg hver 4. Time for at give mig Ibuprofen/Morfin på sprøjte. Så mit var virkelig worst-case-scenario  Men efterfølgende gik det rigtigt fint, startede på arbejde cirka 14 dage efter operationen og det helede rigtigt fint 

Jeg gik med mit i 2 1/2 år, min læge mente bare det var en muskel der satte sig i klemme, så jeg var henvist til fysioterapeut og gik der i 2 år. Samtidig med jeg fik ibuprofen til når jeg ikke lige kunne få en tid hos fysioterapeuten samme dag. 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Roamer

Benjamins'mor skriver:

Jeg gik med mit i 2 1/2 år, min læge mente bare det var en muskel der satte sig i klemme, så jeg var henvist til fysioterapeut og gik der i 2 år. Samtidig med jeg fik ibuprofen til når jeg ikke lige kunne få en tid hos fysioterapeuten samme dag. 

En muskel? Det lyder godt nok vildt - i det mindste ligger mavesår og galdesten opad hinanden rent smertemæssigt, men de læger kan desværre også tage fejl engang imellem :-) da jeg var til kontrol efterfølgende hos min læge, og han så mit forløb i journalen udbrød han 'galdesten? Det må da have gjort ondt - hvorfor sagde du ikke det noget før?'  så kunne han så se i min journal, at I det år jeg gik med anfaldene havde jeg været regelmæssigt oppe hos ham cirka 3-4 gange i måneden med smerter - så sagde han bare 'ups - det kan smutte det skidt'  Han har dog også sidenhen taget mig seriøst hver gang jeg har været deroppe :-)

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Benjamins'mor

Roamer skriver:

En muskel? Det lyder godt nok vildt - i det mindste ligger mavesår og galdesten opad hinanden rent smertemæssigt, men de læger kan desværre også tage fejl engang imellem :-) da jeg var til kontrol efterfølgende hos min læge, og han så mit forløb i journalen udbrød han 'galdesten? Det må da have gjort ondt - hvorfor sagde du ikke det noget før?'  så kunne han så se i min journal, at I det år jeg gik med anfaldene havde jeg været regelmæssigt oppe hos ham cirka 3-4 gange i måneden med smerter - så sagde han bare 'ups - det kan smutte det skidt'  Han har dog også sidenhen taget mig seriøst hver gang jeg har været deroppe :-)

Smerterne strålede om i skulderen, så de mente at det var en muskel der gjorde mine ribben ikke kunne bevæge sig. Jeg har også været til lægen nogen gange om måneden og så fysioterapeut, samt jeg en gang før var indlagt på akutafsnit hvor de kun tog røntgen af skulderen. Jeg var "heldig" denne gang, hvis man kan sige det, at mit infektionstal var så forhøjet at de tog det seriøst og indlagde mig med det samme. Var indlagt en uge. 

Mit er dog så nyt (indenfor de sidste 3 uger) at jeg ikke kan sige om det gør at de tager mig mere seriøst. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.