Sjov tråd, så kan man rigtig se hvor meget forskel der er på hver enkel fødsel
Nu skal i høre min skræk historie ☠️ Kan mærke jeg pludselig har behov for at komme ud med det igen 3 år efter.
Fødested: Næstved Sygehus
Fødselstidspunkt: 36 (4 uger for tidligt)
Fødetid: 17:51
Køn: Dreng
Længde: 49 cm
Vægt: 2.750 gram
Komplikationer: Tror jeg går og sjat tisser (da jeg har læst det er helt normalt) men bliver alligevel bekymret efter 3 dage, det viser sig at være fostervandet der siver, da der er gået hul oppe bagved. Så bliver indlagt og sat igang med kunstigt v-drop med det samme, det første døgn får jeg veer men ikke voldsomt nok, så de slukker for v-droppet over natten, da de har erfaring med at det giver et ordenligt boost når man så får det igen næste dag. Min kæreste og jeg overnatter på fødegangen (hvor det er svært at sove da veerne ikke er helt forsvundet og det vælter ind med fødende skrigene kvinder) Næste dag starter vi kl.08.30 og v-drop virker rigtig godt og nu sker der noget, efter jeg fik taget vandet går der gang i fødsel. Forsøger diverse metoder, men han vil ikke ud, efter forsøg med kop utallige gange heller ikke virker, ender det ud i akut kejsersnit (efter halvandet døgn) han bliver straks taget fra mig da han skal suges og jeg får afvide at jeg må se ham når jeg kan bevæge mine ben Da han er født fortidligt skal han observeres i forhold til vægten, han får slem guldsot og ligges i lys i 2 døgn.
Antal timer på sygehuset: 7 døgn
Symptomer: sivende vandafgang (føles som meget lidt tis, især ved pludselig bevægelse)
Fødsel: akut kejsersnit
Åbning ved ankomst: 0 cm.
Smertestillende: ja epidoral
Næste fødsel ønsker jeg også på Næstved sygehus. Har termin d.12 maj 2017.
Håber på en lidt nemmere fødsel næste gang
Anmeld
Citér