alle de kære ting man høre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

803 visninger
19 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. oktober 2016

Anonym trådstarter

hej alle sammen

ja jeg prøver at blive gravid, i en hel uge testede jeg positiv på ÆGL-test, og alle sagde så du nok gravid. nu er min mens udeblevet en del dage, jeg får svag positiv streger på mine g test, desværre meget svage, dog har jeg fået af vide en streg er en streg. Når men nok om det.

Når man prøver at blive gravid hører man jo så mange ting.

min veninde og jeg hørte at hvis man er gravid så får man positiv ægl test i ugen op til sin mens, så vi skyndte os jo ud og tog en, min var positiv og hendes var negativ, min forblev positiv i en hel uge (skal siges vi begge havde ægl på ca samme tid, hun havde d. 17-18 og jeg havde 19-20.) mine g test var alle negative op til, mandag fik jeg den første svage positive g test, desværre meget svag, men som skrevet i starten har fået af vide en streg er en streg og jeg er gravid.

har så en anden veninde som prøver og sagde så jeg godt kunne tage en ægl test(for at få hende til at slappe lidt af) for at se hvad den sagde, men den er så negativ. vil det så sige jeg ikke kan være gravid for så ville den kunne opfange det eller? VED GODT EN ÆGL TEST IKKE ER TILEGENT TIL AT SE OM MAN ER GRAVID

jeg er så forvirret nu, håber så meget på at jeg er gravid og skal til lægen på mandag og undersøges, håber dog jeg får en tydelig positiv g test inden mandag.

go' weekend 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2016

Pianisten

ÆL-tests og G-tests har overhovedet ikke noget med hinanden at gøre, da de måler på 2 fuldstændigt forskellige hormoner. ÆL-tests måler på LH-hormonet som der produceres ekstra af op til en ægløsning. Nogle kvinder vil altid producere LH-hormon gennem hele deres liv uanset hvor i cyklus de er - og uanset om de er gravide eller ej. Derfor siger man også at en ÆL-test først er positiv når teststregen er ligeså tydelig eller tydeligere end kontrolstregen. Det betyder altså at nogle kvinder altid vil kunne tage ÆL-tests med to streger (men det betyder IKKE at den er positiv), og for nogle kvinder vil det svinge og de vil kunne tage helt negative ÆL-tests. Det har intet med graviditet at gøre, da G-tests måler på hCG-niveauet, som overhovedet ikke produceres på noget tidspunkt udover når man er gravid.

Derfor tror jeg personligt heller ikke på at ÆL-tests og G-tests har en sammenligning i forhold til graviditet overhovedet. Det er ren og skær tilfældighed i min optik.

Du har tisset på en pind der måler hCG - du har fået to streger, ergo er du gravid. NYD det i stedet for at bruge tid (og penge?) på at tisse på ÆL-tests

Kæmpe tillykke 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Anonym trådstarter

Pianisten skriver:

ÆL-tests og G-tests har overhovedet ikke noget med hinanden at gøre, da de måler på 2 fuldstændigt forskellige hormoner. ÆL-tests måler på LH-hormonet som der produceres ekstra af op til en ægløsning. Nogle kvinder vil altid producere LH-hormon gennem hele deres liv uanset hvor i cyklus de er - og uanset om de er gravide eller ej. Derfor siger man også at en ÆL-test først er positiv når teststregen er ligeså tydelig eller tydeligere end kontrolstregen. Det betyder altså at nogle kvinder altid vil kunne tage ÆL-tests med to streger (men det betyder IKKE at den er positiv), og for nogle kvinder vil det svinge og de vil kunne tage helt negative ÆL-tests. Det har intet med graviditet at gøre, da G-tests måler på hCG-niveauet, som overhovedet ikke produceres på noget tidspunkt udover når man er gravid.

Derfor tror jeg personligt heller ikke på at ÆL-tests og G-tests har en sammenligning i forhold til graviditet overhovedet. Det er ren og skær tilfældighed i min optik.

Du har tisset på en pind der måler hCG - du har fået to streger, ergo er du gravid. NYD det i stedet for at bruge tid (og penge?) på at tisse på ÆL-tests

Kæmpe tillykke 

det var nogen fra sidste cyklus.

mine er svage så tør ikke tro helt på det endnu

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Pianisten

Anonym skriver:

det var nogen fra sidste cyklus.

mine er svage så tør ikke tro helt på det endnu

Det kan jeg godt forstå. Jeg turde heller ikke selv tro på det før jeg stod med en helt kraftig g-test Men selvom det er nemt for mig at sige, så kan det slet ikke betale sig at være bekymret. Fokuser i stedet på hver en dag der går uden blødning og smerter 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Anonym trådstarter

Pianisten skriver:

Det kan jeg godt forstå. Jeg turde heller ikke selv tro på det før jeg stod med en helt kraftig g-test Men selvom det er nemt for mig at sige, så kan det slet ikke betale sig at være bekymret. Fokuser i stedet på hver en dag der går uden blødning og smerter 

altså jeg har ingen smerter i maven overhoved, får et par niv og jag det er sådan set det.
så er jeg øm i mine bryster niv og jag (mest det højre), oppustet og luft i maven, lidt kvalme mest om morgnen og så har jeg fået en streg fra navlen og ned, som jeg så har fået af vide man godt kan få tidligt især når man har født en gang før.

men om det er tegn på graviditet ved jeg ikke. havde ingen symptomer med min datter

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Pianisten

Anonym skriver:

altså jeg har ingen smerter i maven overhoved, får et par niv og jag det er sådan set det.
så er jeg øm i mine bryster niv og jag (mest det højre), oppustet og luft i maven, lidt kvalme mest om morgnen og så har jeg fået en streg fra navlen og ned, som jeg så har fået af vide man godt kan få tidligt især når man har født en gang før.

men om det er tegn på graviditet ved jeg ikke. havde ingen symptomer med min datter

Det er alt sammen tegn på graviditet Jeg tror godt du kan slappe af og nyde det 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Anonym trådstarter

Pianisten skriver:

Det er alt sammen tegn på graviditet Jeg tror godt du kan slappe af og nyde det 

håber. tog en test i morgen og selvom jeg tog den kl. 6.34 i morges så kan jeg se den lige så tydeligt nu (selvom den er meget meget svag positiv) 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Pianisten

Anonym skriver:

håber. tog en test i morgen og selvom jeg tog den kl. 6.34 i morges så kan jeg se den lige så tydeligt nu (selvom den er meget meget svag positiv) 

Det skal nok blive fint Jeg testede selv meget svagt i starten selvom jeg var over 4+0  

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Anonym trådstarter

Pianisten skriver:

Det skal nok blive fint Jeg testede selv meget svagt i starten selvom jeg var over 4+0  

håber hehe kunne være så dejligt men en lille baby i mavsen  

var din meget svag

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Pianisten

Anonym skriver:

håber hehe kunne være så dejligt men en lille baby i mavsen  

var din meget svag

Det må jeg svare ja til Den første er taget 4+1 (sorry for at det vender på hovedet ). Den anden er 5+0

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.