Mindste bil med mest plads til nybagt familie :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2016

Lenchick

Milalas skriver:

Kære alle. 

Vi skal købe os en bil og har et rimeligt beløb at købe for, MEN, vi ser ingen grund til at bruge alle de surt tjente penge KUN på en bil, men alle siger jo at bilen skal kunne rumme alt og derfor være stor. Nu søger vi jeres erfaringer med biler. Hvilken bil er den mindste/"billigste" I vil anbefale? Der skal være plads til forældre og en baby med oppakning  

Fiat Panda er den bil i klassen, som har bedst plads. Den har også en god sikkerhed og er rigtig billig i drift. En Punto er også et godt bud, den er dog dyrere. Lækker, rummelig og sikker.

Jeg startede med en Panda og et barn på den gang 6 år. Siden er det blevet til en Punto og den var jeg også mega glad for!

Nu har vi to små plejebørn plus en på 17 og jeg har derfor en stor rummelig og gudesmuk Fiat 500 L. Det er en drøm, som gik i opfyldelse. Vi kører 40.000 om året da vi bor på landet og skal køre til alt.

Du kan godt høre vi kun kører italiensk her i familien ��. Manden har en Alfa.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

FrkC

Milalas skriver:

Jeg håbede faktisk lidt at man kunne bruge denne bil  Hvilken barnevogn har I?

Vi har Odder zip på x-Dream stel :) 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Milalas

Steph_Laurits skriver:

Vi har en seat mii, og har undersøgt  (vi er kun igang med projekt baby), at en Odder Zip med x-dream stel eller en stork kan være i bagagerummet. Og så har vi det andet sæde ved siden af baby fri, til andet oppakning 

Lam den virkelig være i bagagerummet på den? Det er da imponerende 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

An&Jo

Milalas skriver:

Prøv at Google Odder zip barnevogn i en VW up så kan du se hvordan det kan lade sig gøre.. det er nemlig fuldstændig samme bil bare et andet mærke de er ihvertfald ens i karrosseriet

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Steph_Laurits

Milalas skriver:

Ja. Den skal dog skilles helt af med hjul og kassen skal klappes sammen. Men det er for os ikke et problem at skulle gøre 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Steph_Laurits

An&Jo skriver:

Prøv at Google Odder zip barnevogn i en VW up så kan du se hvordan det kan lade sig gøre.. det er nemlig fuldstændig samme bil bare et andet mærke de er ihvertfald ens i karrosseriet

Præcis! 

Og stork er kåret til nemmeste og mindst fyldige barnevogn når den klappes sammen 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Vi havde en Ford Fiesta det gik fint med et barn. Vi skiftede den dog ud da nr 2 kom. 

I skal overveje 3 ting:

1) hvor tit skal i have barnevogn mv med? Vi havde næsten aldrig det behov men jeg ville ikke gide skille helt ad hver gang hvis jeg skulle have den i bilen tit. 

3) plads til bagudvendt autostol. De bagudvendte autostole fylder rigtig meget og der er ikke meget plads på førersædet hvis den sidder bagved så det skal i afprøve inden i køber bilen. Jeg kunne sidde på passerer sædet foran med stolen bagved. Min mand kunne ikke. Da nr 2 kom var vi nødt til at skifte bil da den ikke kunne stå bag fører sædet. Man anbefaler bagudvendt de første 3 år og det er en anbefaling jeg ALDRIG ville gå på kompromis med. 

3) sikkerheden. De helt små biler er ikke lige så sikre som større biler. Selvom de får gode crash test er de ikke lige så sikre hvis i kører ind i noget da de jo er så små og derfor bliver mast nemmere. 

Held og lykke. Det er en jungle derude 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Milalas

Mariehøne123 skriver:

Vi havde en Ford Fiesta det gik fint med et barn. Vi skiftede den dog ud da nr 2 kom. 

I skal overveje 3 ting:

1) hvor tit skal i have barnevogn mv med? Vi havde næsten aldrig det behov men jeg ville ikke gide skille helt ad hver gang hvis jeg skulle have den i bilen tit. 

3) plads til bagudvendt autostol. De bagudvendte autostole fylder rigtig meget og der er ikke meget plads på førersædet hvis den sidder bagved så det skal i afprøve inden i køber bilen. Jeg kunne sidde på passerer sædet foran med stolen bagved. Min mand kunne ikke. Da nr 2 kom var vi nødt til at skifte bil da den ikke kunne stå bag fører sædet. Man anbefaler bagudvendt de første 3 år og det er en anbefaling jeg ALDRIG ville gå på kompromis med. 

3) sikkerheden. De helt små biler er ikke lige så sikre som større biler. Selvom de får gode crash test er de ikke lige så sikre hvis i kører ind i noget da de jo er så små og derfor bliver mast nemmere. 

Held og lykke. Det er en jungle derude 

Tak for gode overvejelser 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

I skal i øvrigt også overveje hvor mange børn i skal have. Det er dyrt at skifte vil så hvis i snart forventer nr 2 kan det slet ikke betale sig med en helt lille bil

Anmeld Citér

8. oktober 2016

An&Jo

Steph_Laurits skriver:

Præcis! 

Og stork er kåret til nemmeste og mindst fyldige barnevogn når den klappes sammen 

Ja nemlig.. tror faktisk de nye modeller af C1 og Aygo osv kan rumme den også, for deres bagagerum er blevet udvidet en del i forhold til de gamle modeller.. men det ville jeg dog ikke satse på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.