Hvornår nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2016

hautecouture

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen. 

Jeg er lidt nysgerrig for at vide hvornår I synes det er passende at prøve at blive gravide med nr. 2? Hvor stor aldersforskel synes I fungere rigtig godt? 

Vi havde svært ved at blive gravide/holde på graviditeten, så det spiller også ind i mine tanker...

Er enig med de andre - det er forskelligt fra par til par og der findes jo ikke en facitliste for, hvad der er rigtigt og forkert ift aldersforskel  Jeg havde selv forestillet mig, at der skulle være 2, måske max 3, års forskel på vores ældste og nr 2 .. Nu ville omstændighederne det så anderledes og den ældste blev 5 i slut-august og bliver storesøster til januar. Men er ikke "bitter" - der er masser fordele i det faktum, at hun er så stor og selvstændig. Hun bliver helt fantastisk når lillesøster kommer 

Gør det I føler er rigtigt - det må være mit bedste råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2016

Ciss

Vi valgte at få to ganske tætte.  Der blev 23 måneder i mellem.  For os var det helt rigtigt og det er gået fantastisk. De er nu begge i skolealder og jeg har ikke fortrudt. 

Der er ulemper og fordele med alt, så I må bare følte efter, hvad der er riktigst for jer. Garantier er der uanset ikke. 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Soonmom

Der bliver et år mellem her,  det tænker jeg er perfekt,  jo kortere jo bedre  

Anmeld Citér

5. oktober 2016

lilledittemor

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen. 

Jeg er lidt nysgerrig for at vide hvornår I synes det er passende at prøve at blive gravide med nr. 2? Hvor stor aldersforskel synes I fungere rigtig godt? 

Vi havde svært ved at blive gravide/holde på graviditeten, så det spiller også ind i mine tanker...

Når man har overskuddet til det

Vi har 18 måneder mellem 1 og 2 - der bliver 3,7 år mellem 2 og 3

Der er fordele og ulemper ved begge dele, men det er virkelig hårdt med to små.. og det kommer nogle gange til at gå ud over den store, som endnu ikke er gammel nok til at tilsidesætte sine behov.

Jeg glæder mig til at denne gang kan de begge være med i processen og faktisk hjælpe til med baby.

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Zelinasmor

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen. 

Her kommer der til at være 5 år imellem. Synes jeg er super

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Vivienne

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen. 

Der er 15 mdr. imellem min søster og mig. Jeg har altid haft en bedste veninde og den oplevelse har jeg altid ønsket at give videre til mine børn. 

Der vil være 2,5 år imellem mine børn, når nr. 2 melder sin ankomst. Grunden til at det ikke skete før er at jeg ammede min første i 14 mdr og først fik (nogenlunde) regelmæssig menstruation 6 mdr. efter. 

Jeg er ikke fan af over 3 års forskel fordi de børn jeg kender, hvor aldersgorskellen er større, har ikke meget glæde af hinanden på samme måde som jeg havde af min søster. 

Men hver sin mening 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Troldemommi

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen. 

Der er næsten 2 år imellem vores børn, det var da lidt hårdt i starten, men nu hvor de er 3 og 5 år er de bare så tætte, og så har de lige et år sammen i både dagplejen og børnehaven 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

tarkoflen

Her kommer der til at være stort set præcis 4 år imellem og det er helt perfekt for os  

der er 6,5 år imellem min bror og jeg og vi har et fantastisk og meget tæt forhold og har altid haft det, så alderen behøver ikke være en hindring for om man får et godt forhold

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Frk.S

Det er jo meget individuelt hvad der fungerer bedst.

Min ældste er fra september 2011 og lillesøster kom i juli 2014 så knap 3år mellem dem. Det har været helt perfekt.

Vi venter nu nr. 3 som gerne skulle komme til marts, så der bliver en lille smule kortere imellem nr. 2 og 3, men det satser vi på også er fint. 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

CH2012

Mange tak for svar allesammen. Kan godt fornemme at der er masser erfaringer med både kort afstand og længere afstand - så det må være når vi føler for det. Og det ville det selvfølgelig også blive - var bare nysgerrig på hvad folk havde af erfaringer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.