Anonym skriver:
Jeg er lige anonym, da jeg ikke vil risikere at støde nogen i min omgangskreds.
Jeg er gravid og venter mit 3. barn. I forvejen har jeg to piger.
Jeg er snart ved at være træt af at de fleste har mest fokus på om vi nu får en dreng denne gang. Hvorfor skal de forsøge at trække ned over hovedet på os at vi da må ønske os en dreng denne gang. Hvorfor?
Jo, for at svare på deres spørgsmål så kunne det da være "sjovt nok" at få en dreng. Men det kunne være akkurat lige så dejligt med en pige mere.
At folk synes det er spændende hvad vi får, er fint nok. Det synes vi da også selv. Jeg glæder mig da helt vildt til vi kender kønnet... men fordi jeg er nysgerrig og jeg synes det er spændende - ikke fordi jeg ønsker mig et bestemt køn.
Men når folk begynder at sige at vi da må ønske os en dreng denne gang så står jeg af. Nej!!!! Vi ønsker os et sundt og raskt barn (PUNKTUM). Min mormor har sågar angiveligt sagt til min mor at så skulle vi jo helst have en dreng denne gang. 
Jeg har helt bevidst gået meget op i at lade folk vide at dette bliver vores sidste barn. For jeg skal ikke risikere, hvis vi får en dreng, at folk så tror at det er derfor vi stopper - fordi vi nu fik drengen. Vi får ikke 3. barn for at få os en dreng, vi gør det fordi vi ønsker os et barn mere - uanset køn.
Jeg kender flere der har prøvet dette (både folk med kun piger og kun drenge).
Hvorfor betragtes det for nogle som den ultimative lykke at have børn af begge køn? Kan det da ikke være fuldstændig ligemeget?
4 piger hos os.....og så blev jeg gravid med en smutter.
Jeg havde ikke lyst til at fortælle om graviditeten og da slet ikke kønnet.
Vi fortalte familie og venner om begge dele, da tid var, der kom også masser af kommentarer, men mest på antal børn, drillerier med køn var der også, men det var ikke sjovt så længe.
Arbejdet blev kun informeret om graviditeten, orkede ikke spydige kommentarer.
Jeg røg ind i en masse komplikationer og tænkte kun på et sundt barn, var irriteret over dem, som kun arbejdede i kønnet.
De fleste kommentarer falder dog stadigvæk her i tiden efter fødslen (for 1 år siden):
"Nå, så kan I godt stoppe nu".
"Det tog nogle forsøg, hva".
Lillebror er ligeglad, men jeg håber aldrig mine børn overfører de idiotiske kommentarer.