Hvornår kan jeg teste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2016

paeretrae

ErDetSnartNU skriver:

Ved de fleste falder ægløsningen 14 FØR næste menstruation, så man kan sige, at det mere er ægløsningen, der bestemmer hvornår menstruationen falder end omvendt �� Man er altid 2+0 ved ægløsningen når der bliver beregnet bagefter. 

I så fald er jeg da 3+0 nu, hvis jeg er gravid? :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2016

Ras.mussen

paeretrae skriver:

Tak :-) Jeg kan se på dit screenshot at du har tastet den 1. september ind som startdagen for menstruation. Er det for at ramme min ægløsning? :-)

Nej undskyld, har forstået det helt forkert. Hvor pinligt 

forstod det som fra 1 til 5 sep havde du mens og 17 til 21 hvor ÆL testene positive. Men du har skrevet dine cyklus dage på, hvor fint! 

Prøver lige igen 

Anmeld Citér

28. september 2016

Ras.mussen

paeretrae skriver:

Tak :-) Jeg kan se på dit screenshot at du har tastet den 1. september ind som startdagen for menstruation. Er det for at ramme min ægløsning? :-)

Din første positive ÆL test var det d. 21? Hvis ja er selve ÆL de. 22, da der går omkring 24 timer, fra LH stigningen til selve ÆL. 

Nej jeg har ikke skrevet d 1 istedet for d. 5 for første mens dag for det skal passe til ÆL, sådan hænger det ikke sammen. 

Jeg skriver 5 sep. for første mens dag (som du har haft) så skriver du positiv ÆL test 21 sep, dvs. Selve ÆL 22 sep. Menstrutionen falder ca 14 dage efter ÆL. Så ligger jeg 14 dage oveni i d. 22, som så er d. 6 okt. Det er den forventet mens dag. 

Så kan jeg regne længden af din cyklus (husk forventet mens dag, tæller ikke med i din denne cyklus, men i den kommende cyklus) fra d. 5 sep til d. 5 okt. Er der 31 dage. 

Defor kan jeg putte det ind i terminsberegneren. 

Men husk forventet mens er ALTID 4+0 uanset om cyklussen er 28 dage, 42 dage eller 70 dage osv. 

Blev lidt indviklet, gav det lidt mening 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

28. september 2016

paeretrae

Ras.mussen skriver:

Din første positive ÆL test var det d. 21? Hvis ja er selve ÆL de. 22, da der går omkring 24 timer, fra LH stigningen til selve ÆL. 

Nej jeg har ikke skrevet d 1 istedet for d. 5 for første mens dag for det skal passe til ÆL, sådan hænger det ikke sammen. 

Jeg skriver 5 sep. for første mens dag (som du har haft) så skriver du positiv ÆL test 21 sep, dvs. Selve ÆL 22 sep. Menstrutionen falder ca 14 dage efter ÆL. Så ligger jeg 14 dage oveni i d. 22, som så er d. 6 okt. Det er den forventet mens dag. 

Så kan jeg regne længden af din cyklus (husk forventet mens dag, tæller ikke med i din denne cyklus, men i den kommende cyklus) fra d. 5 sep til d. 5 okt. Er der 31 dage. 

Defor kan jeg putte det ind i terminsberegneren. 

Men husk forventet mens er ALTID 4+0 uanset om cyklussen er 28 dage, 42 dage eller 70 dage osv. 

Blev lidt indviklet, gav det lidt mening 

Ja, det gør det! Tak igen, virkelig pænt af dig at du har gidet bruge så meget tid på det :-)

Anmeld Citér

28. september 2016

Ras.mussen

paeretrae skriver:

Ja, det gør det! Tak igen, virkelig pænt af dig at du har gidet bruge så meget tid på det :-)

Selvfølgelig  og så lidt 

held og lykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.