Gravid og lavt stofskifte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. september 2016

loubri

Hej piger! 

Jeg er 5+2 i dag og mit stofskifte blev stabiliseret inden graviditet, så der er ikke noget at komme efter og har fået taget den fødte blodprøve. 

Jeg skal til endokrinolog d. 6 oktober. 

Men nu har jeg en del spørgsmål. Blev i tilbudt flere scanninger da stofskifte jo kan påvirke fosteret? 

Hvordan forløb jeres graviditet og fødsel? 

Min egen læge er også med inde over.  

Håber på en masse positive svar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2016

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Jeg blev fulgt med et par ekstra vækstscanninger. De viste så også, at min datter var cirka 20 % for lille, men begge os forældre er også ret små, så det kunne ligeså godt være årsagen. Ellers ingen problemer. Hun blev født til termin 48 cm og 2985 gram.

Anmeld Citér

26. september 2016

loubri

Lucinde skriver:

Jeg blev fulgt med et par ekstra vækstscanninger. De viste så også, at min datter var cirka 20 % for lille, men begge os forældre er også ret små, så det kunne ligeså godt være årsagen. Ellers ingen problemer. Hun blev født til termin 48 cm og 2985 gram.

Dejligt at vide! 

Skønt det gik godt for jer. Hvornår fik du vækstscanningerne?  

Anmeld Citér

26. september 2016

Tascha26

Ved alle kroniske sygdomme får man tilbudt 2 vækstscanninger .. Den ene i uge 30 og den anden i uge 35 så er jeg sikker på du også får tilbudt 

Anmeld Citér

26. september 2016

loubri

Tascha25 skriver:

Ved alle kroniske sygdomme får man tilbudt 2 vækstscanninger .. Den ene i uge 30 og den anden i uge 35 så er jeg sikker på du også får tilbudt 

Ja det gør jeg nok  

Dejligt at være lidt forberedt på hvad der skal ske  

Er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på, når jeg har denne sygdom? Ved du det? 

Anmeld Citér

26. september 2016

A-1995

Jeg fik 2 ekstra vækstscanninger. Mener det var uge 28 og uge 35 ��

Anmeld Citér

26. september 2016

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Ja, mine lå også deromkring. Jeg fik vist 3, fordi hun var så meget for lille. Ja, og så blev jeg sat op i medicin løbende.. det var det hele.

Anmeld Citér

26. september 2016

Tascha26

loubri skriver:

Ja det gør jeg nok  

Dejligt at være lidt forberedt på hvad der skal ske  

Er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på, når jeg har denne sygdom? Ved du det? 

Det ved jeg desværre ikke.. Ved bare det med scanningerne da jeg selv er kronisk syg, dog med leveren og får medicin pga det. Så derfor jeg har været til ekstra scanninger i uge 30 og skal igen i uge 35

Anmeld Citér

26. september 2016

Nov26

Jeg fik ikke ekstra scanning på trods af kroniske sygdomme herunder også stof skiftet. Så ikke alle får

Anmeld Citér

26. september 2016

Lilott

loubri skriver:

Hej piger! 

Jeg er 5+2 i dag og mit stofskifte blev stabiliseret inden graviditet, så der er ikke noget at komme efter og har fået taget den fødte blodprøve. 

Jeg skal til endokrinolog d. 6 oktober. 

Men nu har jeg en del spørgsmål. Blev i tilbudt flere scanninger da stofskifte jo kan påvirke fosteret? 

Hvordan forløb jeres graviditet og fødsel? 

Min egen læge er også med inde over.  

Håber på en masse positive svar. 

Tillykke med graviditeten :-)

Nu har jeg for højt stofskifte, men jeg blev i min første graviditet tilbudt tre ekstra scanninger og i denne graviditet har jeg fået to ekstra scanninger. 

Nu har jeg jo aldrig prøvet at være gravid uden stofskifte sygdom, så jeg har ikke noget at sammenligne med - men jeg synes at jeg i min første graviditet havde det meget nemt i forhold til hvad man hører fra andre. Denne gang døjer jeg noget mere med mit bækken, men det har jo ikke noget med sygdommen at gøre  

jeg har fået at vide at jeg pga af sygdommen er disponeret til at føde for tidligt og at mine børn sandsynligvis vil være mindre end gennemsnittet. Men min første er født 40+0 og vejede 3240 g og jeg er nu 34+6 og i sidste uge blev babyen skønnet til 2500 g ved scanning. 

Så det hele kan sagtens forløbe ganske normalt selvom statistikken viser noget andet :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.