Boligstøtte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Carina:-) skriver:

Vi flytter i større hus og opdeler vores nuværende  hus ( som vi ikke ønsker at sælge)i 2 dele hvor den ene del vil være til erhverv og den anden del vil vores store datter og svigersøn gerne leje

Lige nu bor de i et rækkehus fra en boligforening ,og nu mit spørgsmål kan de stadig få boligstøtte når det nu bliver privat udlejning?

Der bliver naturligvis betalt skat osv - men synes at have hørt at man ikke kan få boligstøtte ved privat udlejning.?

Det kan de ingen problem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2016

Anonym

Da jeg boede til leje hos en privat for 6 år siden kunne jeg godt få boligstøtte, så mon ikke det stadig er en mulighed. 

Hvis I planlægger at sælge 'udlejlingshuset' på sigt, er det muligt at I vil blive pålagt at skulle betale skat af fortjenesten ved et salg. Sådan er hvis man ikke selv har boet i huset og kun udlejet, men reglerne kan være anderledes, når I selv har boet der på et tidspunkt. Ved ikke om I forventer at kunne sælge med overskud, men det er da værd lige at undersøge, da det kan være ærgerlige penge at betale til skattefar. 

Anmeld Citér

26. september 2016

Anonym

Jeg har haft flere private lejemål og har fået bolig støtte alle steder. De beregner jo så efter antal kvm og rum, så hvis I kan dele huset op så de får det antal kvm de kan få støtte til, vil de få mest muligt. Har de for mange kvm trækker det ned. 

Jeg boede med min eks, da han flyttede ville jeg gerne blive i huse hvor jeg betalte lige omkring 8000 og havde 140 kvm til mig og mit barn, fik jeg omkring 1000kr. Her hvor vi bor nu har vi 100 kvm og en husleje på 5000, og jeg får omkring 2000. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.