Boligstøtte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

797 visninger
12 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2016

Carina:-)

Vi flytter i større hus og opdeler vores nuværende  hus ( som vi ikke ønsker at sælge)i 2 dele hvor den ene del vil være til erhverv og den anden del vil vores store datter og svigersøn gerne leje

Lige nu bor de i et rækkehus fra en boligforening ,og nu mit spørgsmål kan de stadig få boligstøtte når det nu bliver privat udlejning?

Der bliver naturligvis betalt skat osv - men synes at have hørt at man ikke kan få boligstøtte ved privat udlejning.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2016

Karina84

Det mener jeg helt bestemt at de kan. Så længe der er en lejekontrakt? Der er nogle oplysninger som udlejer skal give i forbindelse med søgning af boligstøtte, og mener også der skal en underskrift fra udlejer eller noget i den stil. Sådan var det i hvert fald en gang.

Anmeld Citér

25. september 2016

Lucky05

Carina:-) skriver:

Vi flytter i større hus og opdeler vores nuværende  hus ( som vi ikke ønsker at sælge)i 2 dele hvor den ene del vil være til erhverv og den anden del vil vores store datter og svigersøn gerne leje

Lige nu bor de i et rækkehus fra en boligforening ,og nu mit spørgsmål kan de stadig få boligstøtte når det nu bliver privat udlejning?

Der bliver naturligvis betalt skat osv - men synes at have hørt at man ikke kan få boligstøtte ved privat udlejning.?

Det er jeg næsten også sikker på at de kan :-) 

Anmeld Citér

25. september 2016

Carina:-)

Karina84 skriver:

Det mener jeg helt bestemt at de kan. Så længe der er en lejekontrakt? Der er nogle oplysninger som udlejer skal give i forbindelse med søgning af boligstøtte, og mener også der skal en underskrift fra udlejer eller noget i den stil. Sådan var det i hvert fald en gang.

Ja det bliver helt lovligt osv - det er bare fordi de har ikke selv råd til hus på SU men de vil gerne købe vores om nogle år men vi har hårdt brug for mere plads så tænkte vi de kunne leje underetagen indtil pengene var til hus køb 

Men på SU tæller hver kr så de har brug for boligstøtten 

Og prøvede at google men det blev jeg ikke klogere af så tak for svar 

Anmeld Citér

25. september 2016

Maise86

Ja det bliver helt lovligt osv - det er bare fordi de har ikke selv råd til hus på SU men de vil gerne købe vores om nogle år men vi har hårdt brug for mere plads så tænkte vi de kunne leje underetagen indtil pengene var til hus køb 

Men på SU tæller hver kr så de har brug for boligstøtten 

Og prøvede at google men det blev jeg ikke klogere af så tak for svar 

Jeg bor til leje privat og har før modtaget boligstøtte her 

Anmeld Citér

25. september 2016

Mamalou

Det kan man  

Anmeld Citér

25. september 2016

helle85

De burde godt kunne få bolig støtte det er indskud lån man ikke kan få/låne igennem kommunen nå det er privat.

I skal bare lige huske at boligstøtte også er beregnet efter kvm osv.

Anmeld Citér

25. september 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman
helle85 skriver:

De burde godt kunne få bolig støtte det er indskud lån man ikke kan få/låne igennem kommunen nå det er privat.

I skal bare lige huske at boligstøtte også er beregnet efter kvm osv.

Jeg har for mange år siden fået lån igennem kommunen til indskud til en privat lejet lejlighed og min søster fik det sidste sommer til et hus hun lejede så det passer ikke helt med mindre reglerne er lavet om indenfor det sidste års tid

Anmeld Citér

26. september 2016

helle85

Mamman skriver:

Jeg har for mange år siden fået lån igennem kommunen til indskud til en privat lejet lejlighed og min søster fik det sidste sommer til et hus hun lejede så det passer ikke helt med mindre reglerne er lavet om indenfor det sidste års tid

Ok men det kan måske være at det er forskelligt fra kommune til kommune. 

Anmeld Citér

26. september 2016

Loa

Medmindre regler er helt ændret, så kan man. 

Vi udlejede for nogle år siden vores lejlighed til mandes bror og han kunne godt få boligstøtte der..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.