Tager ALT hvad jeg siger bogstaveligt!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2016

lilledittemor

Omsorgsgiver skriver:

Jamen jeg kan give et eksempel fra igår..... 

Jeg har været ude og købe gaver til vores datter som bliver 5 år, og jeg var/er sikker på at jeg sagde til han at jeg ville kigge efter nogle spil og noget hun kan være kreativ med. Han påstår at jeg har sagt at jeg ville kigger efter kreative spil. Han er stædig og holder fast og jeg sagde så nå, jamen det var ikke det jeg mente og at jeg altså sagde det andet men han påstår hårdnakket at jeg sagde det andet... Det har så udløst at vi blev mega uvenner igår og gik sure i seng.... Hvad gør jeg i sådan en situation?? Skal jeg undskylde eller?? 

I stedet for at sige "det var ikke det jeg mente", så ville jeg nok sige "nå, men så har jeg sagt forkert - men hun ønsker sig sådan og sådan, så det synes jeg at vi skal finde til hende" sagt med et smil.. Det kan han vel ikke blive sur over.

Han får ret og du får fred. 

Men hvis han stadig kan blive sur - så må der altså være mere i det end at han bare er stædig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2016

Babilooo

der er er godt eksempel.... Og i den grad et overfladeeksempel på en konflikt. 

Når han slår ned på sådanne ting og du føler, at det er mht. alt, er der noget helt andet galt end blot at tænke over formuleringen. 

Det virker som om at han har set sig sur på dig og jeres liv.... Og samtidig glemt hvorfor I valgte hinanden anden og fik barn. 

Du får ikke noget ud af at gå på listefødder og tænke over hvordan du er, når han ikke arbejder med sin frustration. Hvis han ikke får luft for det der nager vil han altid (uanset hvor perfekt du opfører dig) kunne starte et skænderi. 

Jeg vil råde til parterapi - og gerne så hurtigt som muligt for at få rettet jere kommunikation op og då han kan få talt ud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.