Jeg er ved at skide i bukserne :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2016

Mo9ca

Mange tak for alle svar  Jeg har læst lidt mere om det og min drengs udslæt er næsten væk så vi gætter på det har været en meget mild form for skoldkopper. Håber derfor ik jeg er blevet smittet, men lige meget tager jeg op til min læge imorgen for en sikkerheds skyld. 

Lige til orientering kan selv et lille udbrud smitte moderen. Det er de første 12 uger af graviditeten, at der er risiko for fostermisdannelser, abort og væksthæmning hvis moderen bliver smittet med skoldkopper. Hvis hun bliver smittet med det skal hun kontakte sygehuset el. egen læge, for så skal hun behandles med immunoglobulin så risikoen for lungebetændelse og andre komplikationer minimeres.

Hvis jeg var i dine sko ville jeg kontakte lægen i morgen og få taget blodprøven som kan påvise om du har antistoffer med virussen i kroppen.

Mvh. M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2016

Mamalu

Mo9ca skriver:

Lige til orientering kan selv et lille udbrud smitte moderen. Det er de første 12 uger af graviditeten, at der er risiko for fostermisdannelser, abort og væksthæmning hvis moderen bliver smittet med skoldkopper. Hvis hun bliver smittet med det skal hun kontakte sygehuset el. egen læge, for så skal hun behandles med immunoglobulin så risikoen for lungebetændelse og andre komplikationer minimeres.

Hvis jeg var i dine sko ville jeg kontakte lægen i morgen og få taget blodprøven som kan påvise om du har antistoffer med virussen i kroppen.

Mvh. M

Ja det læste jeg mig også frem til, men der er også risiko hvis man bliver smittet tæt på fødsel og det var det som skræmte mig. Nu har jeg været til læge og burde få svar på blodprøven imorgen 

Anmeld Citér

27. september 2016

Mullesmith

Mamalu skriver:

Jeg har en mistanke om at min søn har skoldkopper og jeg er 36 uger henne og har iflg mine forældre ikke været smittet før. Har siddet og læst på nettet at hvis jeg bliver smittet så ka det være livstruende for min baby!! Jeg kan ikke komme til lægen før på mandag for at finde ud af om jeg bærer antistoffer eller ej, og jeg kan ik holde ventetiden ud! :-( 

er der nogen derude som har oplevet lign.? Jeg ved at kun en meget lille procentdel har ikke været smittet, håber alligevel der er nogen derude som kan hjælpe mig med at holde den ventetid ud med lidt info.. :-(

Har ikke oplevet lignende, men hvor er det godt du er så langt i graviditeten. Håber på det bedste 

Anmeld Citér

27. september 2016

Mamalu

Mullesmith skriver:

Har ikke oplevet lignende, men hvor er det godt du er så langt i graviditeten. Håber på det bedste 

Tusind tak  ja det er skønt!! Jeg ser så meget frem til møde vores anden dreng 

Anmeld Citér

27. september 2016

Mo9ca

Mamalu skriver:

Ja det læste jeg mig også frem til, men der er også risiko hvis man bliver smittet tæt på fødsel og det var det som skræmte mig. Nu har jeg været til læge og burde få svar på blodprøven imorgen 

Jeg krydser fingre for dig

Mon ikke det hele er som det skal være. Det hører heldigvis til sjældenhederne at man bliver smittet under graviditet.

Knus M

Anmeld Citér

28. september 2016

Mullesmith

Mamalu skriver:

Tusind tak  ja det er skønt!! Jeg ser så meget frem til møde vores anden dreng 

Kan jeg godt forstå.  En oplevelse man aldrig kan blive træt af.

Anmeld Citér

28. september 2016

Mamalu

Jeg har fået svar på blodprøven og heldigvis viser det sig til at jeg har antistoffer dvs jeg må ha haft skoldkopper på et eller andet tidspunkt. Pyha.. Så kan jeg være rolig. Jeg var virkelig ude af den da jeg læste at det kan være livstruende for baby!! 

Mange tak for jeres støtte 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.