Jeg er ved at skide i bukserne :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.402 visninger
16 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. september 2016

Mamalu

Jeg har en mistanke om at min søn har skoldkopper og jeg er 36 uger henne og har iflg mine forældre ikke været smittet før. Har siddet og læst på nettet at hvis jeg bliver smittet så ka det være livstruende for min baby!! Jeg kan ikke komme til lægen før på mandag for at finde ud af om jeg bærer antistoffer eller ej, og jeg kan ik holde ventetiden ud! :-( 

er der nogen derude som har oplevet lign.? Jeg ved at kun en meget lille procentdel har ikke været smittet, håber alligevel der er nogen derude som kan hjælpe mig med at holde den ventetid ud med lidt info.. :-(

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg snakkede med min læge om det samme da jeg var gravid og omringet af skoldkoppe børn. 

Hun sagde at risikoen er meget lille og der jo ikke er så meget at gøre. De smitter jo allerede inden de får sygdommen så du har været udsat for smitte længe. 

Men tag det roligt. Hun havde aldrig set et tilfælde hvor fosteret havde taget skade. 

Jeg krydser fingre og håber du kan bevare roen  

Anmeld Citér

24. september 2016

Anonym

Du ka, uden at dine forældre har bemærket det, allerede have haft dem....

Men forstår dig godt, jeg anede intet mht mine vacciner, sygdomme jeg havde haft mm da jeg pludselig stod med et muligt skoldkoppe barn og var ret så meget gravid..... Jeg mener det er inden em bestemt uge, at fare vist er størst.... Du kan jo imorgen ringe til vagtlægen.... Og få dem til at se på den lille. Og høre hvordan du skal forholde dig... 

Anmeld Citér

25. september 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Mamalu skriver:

Jeg har en mistanke om at min søn har skoldkopper og jeg er 36 uger henne og har iflg mine forældre ikke været smittet før. Har siddet og læst på nettet at hvis jeg bliver smittet så ka det være livstruende for min baby!! Jeg kan ikke komme til lægen før på mandag for at finde ud af om jeg bærer antistoffer eller ej, og jeg kan ik holde ventetiden ud! :-( 

er der nogen derude som har oplevet lign.? Jeg ved at kun en meget lille procentdel har ikke været smittet, håber alligevel der er nogen derude som kan hjælpe mig med at holde den ventetid ud med lidt info.. :-(

Er du ikke vaccineret? (Det er du, såfremt du har fulgt vaccinationsprogrammet) 

Anmeld Citér

25. september 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
SØS skriver:

Man bliver da ikke vaccineret mod skoldkopper? Eller husker jeg forkert?

Anmeld Citér

25. september 2016

Babilooo

Nej .. Man bliver ikke vaccineret mod skoldkopper. Med mindre man betaler selv og selv beder om det.

hvis man blev det havde børn jo ikke skoldkopper.

Anmeld Citér

25. september 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
SØS skriver:

Argh - jeg tænkte på røde hunde, som det er meget farligt at få som gravid! Har faktisk aldrig hørt, at det skulle være problematisk med graviditet og skoldkopper?? 

Anmeld Citér

25. september 2016

mizzophie

Profilbillede for mizzophie
Mamalu skriver:

Så vidt jeg kan læse mig frem til er risikoen størst i første halvdel af graviditeten (og den er ikke engang særlig stor). Læs afsnittet om forebyggelse:

http://www.ssi.dk/service/sygdomsleksikon/s/skoldkopper.aspx

Håber det kan give lidt ro i sindet 

Anmeld Citér

25. september 2016

Anonym

Jeg har lige været igennem det samme, mine forældre var heller ikk sikre på at jeg havde haft det, og er også gravid, vi var dog ikke i DK så kunne ikke blive tjekket, men jeg har heldigvis ikke fået nogen skoldkopper, så jeg har nok haft skoldkopper. Nu er skoldkopperne endelig ved at være væk på vores datter. Men det var forfærdeligt at rende rundt i uvished. 

Gravid uge 33

Anmeld Citér

25. september 2016

Mamalu

Mange tak for alle svar  Jeg har læst lidt mere om det og min drengs udslæt er næsten væk så vi gætter på det har været en meget mild form for skoldkopper. Håber derfor ik jeg er blevet smittet, men lige meget tager jeg op til min læge imorgen for en sikkerheds skyld. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.