Hvor lang tid tog det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2016

Pianisten

2. cyklus lykkedes det os  Har ikke gjort andet end at fodre både mig selv og manden med folinsyre og vitaminer fra den dag vi blev enige om at smide præventionen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2016

Hamogjeg

Anonym skriver:

Hvor lang tid tog det jer at blive gravide og gjorde i noget ekstra for at blive gravide ? 

Lå på bestemte måder, tog æggeløsnings test osv ? 

Vi har forsøgt os i 8 mdr, jeg har spist folsyre on and off vil jeg sige, i starten gjorde jeg det hver dag men eftersom der ikke skete noget stoppede jeg indtil for nylig.. Jeg lagde med benene op af efter sex, og ja.. Ellers spiser jeg sundt og varieret.. Jeg har lige testet positiv - endelig  håber også snart det lykkes for jer! 

Anmeld Citér

25. september 2016

Frk.S

1. gang tog det 3 måneder fra jeg smed p-pillerne til jeg var gravid. I den 1. cyklus efter pillestop tog jeg ægløsningstest - bare for at se om der var gang i systemet igen. Men det gjorde jeg ikke i den cyklus hvor jeg blev gravid.

2. gang gik der 5 måneder fra vi smed prævention til jeg var gravid (dog med en graviditet i måneden inden også, som endte i en bio). Tog ingen ægløsningstest eller noget.

3. gang blev jeg gravid i 1. cyklus efter vi smed prævention. Heller ingen ægløsningstest her.

Hvad angår bestemte stillinger, så er det ikke noget vi har tænkt over - vi har gjort det vi havde lyst til. Vi var ret enige om at PB ikke skulle være så meget et projekt og har altså heller ikke gjort det andet end når lysten var der (ikke noget med at gøre det slavisk hver 2. dag eller gå amok i tiden omkring ægløsning). 

Anmeld Citér

25. september 2016

Frk.S

Hamogjeg skriver:

Vi har forsøgt os i 8 mdr, jeg har spist folsyre on and off vil jeg sige, i starten gjorde jeg det hver dag men eftersom der ikke skete noget stoppede jeg indtil for nylig.. Jeg lagde med benene op af efter sex, og ja.. Ellers spiser jeg sundt og varieret.. Jeg har lige testet positiv - endelig  håber også snart det lykkes for jer! 

Folinsyre taget man ikke for at øge chancen for graviditet. Grunden til man anbefaler det når man planlægger graviditet (og indtil 12. uge) er for at mindske risikoen for rygmarvsbrok hos fosteret. 

Anmeld Citér

25. september 2016

Anonym trådstarter

Pianisten skriver:

2. cyklus lykkedes det os  Har ikke gjort andet end at fodre både mig selv og manden med folinsyre og vitaminer fra den dag vi blev enige om at smide præventionen 

Hvorfor skal manden have folinsyre ?

Anmeld Citér

25. september 2016

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar 

Anmeld Citér

25. september 2016

Hamogjeg

Frk.S skriver:

Folinsyre taget man ikke for at øge chancen for graviditet. Grunden til man anbefaler det når man planlægger graviditet (og indtil 12. uge) er for at mindske risikoen for rygmarvsbrok hos fosteret. 

Ja det har jeg læst mig frem til på bøtten, men nævnte bare hvad jeg gjorde for at nå hertil 

Anmeld Citér

25. september 2016

Pianisten

Anonym skriver:

Hvorfor skal manden have folinsyre ?

Jeg har læst at det fremmer sædkvaliteten hos manden at spise folinsyre Om det så er rigtigt eller ej, så skader det i hvert fald ikke, så tænkte vi ligeså godt kunne prøve  

Anmeld Citér

25. september 2016

Baby2017

For os tog det 2 cyklusser

Jeg var påbegyndt gravitamin 1 måned før.

Da det ikke lykkedes første gang skar vi begge ned på ting der kan forringe chancerne.

For min mand drak han lidt mindre kaffe og næsten ingen alkohol.

For mig skar jeg ned på cola. Vi er begge ikke rygere

Jeg brugte æl tests og vi gjorde det gerne 4-5 dage før æl og 2 dage efter samt 2 gange på dagen da jeg havde æl

Jeg lå efterfølgende med benene i vejret i 20 min. Da jeg havde læst det var godt trods det ikke er bevist

Det var dog kun i anden cyklus vi var så effektive. I første gjorde vi det kune et par dage omkringe æl og havde ikke benene i vejret.

Så min opskrift lyder:

Skær ned på de dårlige vaner, vitaminer, æl tests, sex løs især på dagen og benene i vejret

Anmeld Citér

25. september 2016

Falk43

Det tog 5 år .. Insemination , ivf og så efter 3 år hvor vi ikke prøvede noget " kemi" så var der Bingo, helt eau naturelle med 2 MA er til følge med et års mellemrum.. Er nu efter 5 år gravid i uge 18 :-) .. 

Det er ikke let for alle,  vi er 2 raske mennesker med gode æg og ordentlig sædkvalitet ;-) men 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.