Hvad skal vi gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Hej.

Jeg har en søn på tre år og to måneder.

Han startede i børnehave i august og har været meget glad for det. 

Han bruger stadig ble. Han er ikke klar til at smide den endnu. Fx forleden da jeg skiftede ham, og jeg var ved at tage en ny ble frem tissede han og han fik helt chok.

Her i sommer har vi givet ham badebukser på uden ble indenunder. Vi har husket ham om at gå på toilettet, men alligevel har han tisset mere i bukserne end på toilettet. Så det droppede vi da han blev ked af alle "uheldene".

Lige fra han startede i børnehaven har de været meget opsatte på at han da skulle smide bleen og det skulle gå hurtigt.

Nu sagde de i går at han SKAL være helt blefri fra på onsdag. De sagde at hvis ikke han er blefri inden på onsdag så må vi enten have ham derhjemme eller også må han bare tisse i bukserne.

Hvad skal vi gøre?

Det kan de ikke mene!! Der er du nødt til at stå fast og sige at han skal nok blive blefri, men det bliver sku ikke på onsdag, det bliver når han er klar. Bliv ved at træne med ham og lade ham gå uden ble derhjemme, det er jo uvant for ham og føles sikkert også underligt at være hud mod stof i undebukserne, men som med alt andet skal man lige vænne sig til det og hvis han tisser i bukserne så sig pyt med det, vi har nogen rene du kan få på. Og fortsæt med at minde ham om at gå på toilet. Dem i børnehaven skal sku have en skideballe, og det kan de virkelig ikke tillade sig at forlange! De skal bare passe deres arbejde og skifte den ble indtil han er klar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Hej.

Han bruger stadig ble. Han er ikke klar til at smide den endnu. Fx forleden da jeg skiftede ham, og jeg var ved at tage en ny ble frem tissede han og han fik helt chok.

Her i sommer har vi givet ham badebukser på uden ble indenunder. Vi har husket ham om at gå på toilettet, men alligevel har han tisset mere i bukserne end på toilettet. Så det droppede vi da han blev ked af alle "uheldene".

Lige fra han startede i børnehaven har de været meget opsatte på at han da skulle smide bleen og det skulle gå hurtigt.

Nu sagde de i går at han SKAL være helt blefri fra på onsdag. De sagde at hvis ikke han er blefri inden på onsdag så må vi enten have ham derhjemme eller også må han bare tisse i bukserne.

Hvad skal vi gøre?

Googlede lige at drenge i gennemsnit er renlige når de er 2 år og 9mdr, så derfor tænker jeg at det er helt normalt at nogen først er renlige når de nærmest nærmer sig 4 mens andre allerede kan være renlige når de er lidt over 2. Jeg synes simpelthen du skal fortælle dem at de ikke skal bestemme hvornår din søn skal være renlig! Det kommer når det kommer.

Anmeld Citér

26. september 2016

NCB89

Hvis det er politikken,  så havde jeg skiftet børnehave!

Nu har min søn været blefri siden han var 2 et halvt, men der er flere i hans børnehave der stadig bruger ble,  hvor det ikke er mit indtryk børnehaven har problemer med det.

Anmeld Citér

26. september 2016

TNBC

Anonym skriver:

Hej.

Hvad skal vi gøre?

Jeg ville meddele boernehaven om at jeg ikke ville tvinge mit barn til at gaa uden ble, naar han ikke er klar..

Det er da bedre at de bare skal skifte en ble, end at de skal skifte toej flere gange, fordi han ikke kan kontrollere det endnu... Det er da dem der kommer paa arbejde, fordi de skal minde ham om det, de kan ikke bare forvente at han husker det selv.

Jeg ville tage en snak med paedagogerne, og hvis det ikke virkede ville jeg gaa til lederen. Boern skal ikke tvinges til noget de ikke er klar til. Og det goer helt ondt at hoere at der er voksne der mener at boern bare skal smides ud I det. Han er kun 3.. Giv ham tid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.