Hvad skal vi gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.619 visninger
13 svar
49 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. september 2016

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg har en søn på tre år og to måneder.

Han startede i børnehave i august og har været meget glad for det. 

Han bruger stadig ble. Han er ikke klar til at smide den endnu. Fx forleden da jeg skiftede ham, og jeg var ved at tage en ny ble frem tissede han og han fik helt chok.

Her i sommer har vi givet ham badebukser på uden ble indenunder. Vi har husket ham om at gå på toilettet, men alligevel har han tisset mere i bukserne end på toilettet. Så det droppede vi da han blev ked af alle "uheldene".

Lige fra han startede i børnehaven har de været meget opsatte på at han da skulle smide bleen og det skulle gå hurtigt.

Nu sagde de i går at han SKAL være helt blefri fra på onsdag. De sagde at hvis ikke han er blefri inden på onsdag så må vi enten have ham derhjemme eller også må han bare tisse i bukserne.

Hvad skal vi gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2016

Karina84

Jeg ville tale med store bogstaver overfor lederen af den børnehave og så simpelhen forklare at drengen ikke er klar. Vores dreng var over 4 år, før han smed bleen og var klar til det. ALDRIG har der været noget der lignede press eller initiativ fra BH om at han skulle smide bleen, det var kun hvis det kom fra os. 

Som de sagde har de endnu ikke sendt nogle børn i skole der brugte ble, så ro på...

Vores pige blev 3 i april og smed den her i ferien, igen i et super samarbejde med børnehaven der også kunne mærke at hun var klar. 

Synes at det er under al kritik at de stiller sådan et krav, av stakkels dreng der oveni næsten lige er startet i BH, som er en hel ny verden for mange små tumlinge.

Anmeld Citér

24. september 2016

Babilooo

Øh what ...!

altså her har jeg selv spurgt om det måske er på tide og pædagogerne har sagt at han ikke virker klar. Og mange  drenge på 3 år og to måneder bruger stadig ble. 

Det er da tåbeligt at sige at fra onsdag skal han være blefri .. Npr han bliver overrasket over at tisse. Så har han jo stadigvæk ikke nogen føling med det. Min søn kan sagtens tisse på kommando på potte, men siger ikke til. I sådan et tilfælde hvor de begynder at vise tegn på en eller anden for for registrering af hvornår de skal tisse, kan det være relevant. Men jeg synes det er en meget forkert måde de takler det på. Din søn virker ikke parat umiddelbart. Men hvis de presser jer så meget kan I måske forsøge blefri på tre dage metoden.

jeg havde talt med lederen.

Anmeld Citér

24. september 2016

heaven

Hvis de virkelig har sagt sådan - så ville jeg kraftigt overveje at skifte  inst .......! Jeg fåe helt ondt i min pædagogmave, øv øv....

Anmeld Citér

24. september 2016

Nel

Jeg var lige ved at svare før, men lod være da jeg tænkte at det ved jeg jo ikke noget om, når jeg ikke selv har børn (endnu)

men jeg kan se at andre skriver det samme som jeg tænker, så nu skriver jeg det alligevel. Jeg synes det er rigtig synd for din søn, hvis han skal blive mødt af pædagoger der mener at han fra på onsdag af skal gå uden ble, om han er klar til det eller ej. Det virker som om de slet ikke har forstået, at han altså ikke kan det endnu. For mig virker det bare rigtig forkert, og jeg ville, som der allerede er blevet foreslået, forklare dem meget tydeligt at det simpelthen ikke kommer til at ske onsdag. Hvis de ikke kan forstå det og vil acceptere det, ville jeg lede efter en anden børnehave hvor de kan håndtere det bedre.

Anmeld Citér

24. september 2016

Anonym

Det lyder da ret tarveligt at de sådan presser jer, med tidsfrist også. Det er selvfølgelig jer der kender jeres søn bedst og skal træffe disse beslutninger.

Vil dog sige, at min datter smed bleen her i sommer. Og hun blev enormt overrasket og ked af det de første gange hun lavede i bukserne. Men ved ikke om det var indikation på hun ikke var klar, for det lykkedes efter et par dage. Vi brugte 3 dags metoden.

Anmeld Citér

24. september 2016

A-1995

Det er på ingen måde acceptabelt af pædagogerne at sige sådan. Jeg havde gået til lederen og brokket mig. Drenge er ofte senere renlige end piger og han skal nok blive renlig når han er klar! Det hjælper altså ikke at presse dem til det.

Anmeld Citér

26. september 2016

Taco78

Profilbillede for Taco78
Anonym skriver:

Hej.

Jeg har en søn på tre år og to måneder.

Han startede i børnehave i august og har været meget glad for det. 

Han bruger stadig ble. Han er ikke klar til at smide den endnu. Fx forleden da jeg skiftede ham, og jeg var ved at tage en ny ble frem tissede han og han fik helt chok.

Her i sommer har vi givet ham badebukser på uden ble indenunder. Vi har husket ham om at gå på toilettet, men alligevel har han tisset mere i bukserne end på toilettet. Så det droppede vi da han blev ked af alle "uheldene".

Lige fra han startede i børnehaven har de været meget opsatte på at han da skulle smide bleen og det skulle gå hurtigt.

Nu sagde de i går at han SKAL være helt blefri fra på onsdag. De sagde at hvis ikke han er blefri inden på onsdag så må vi enten have ham derhjemme eller også må han bare tisse i bukserne.

Hvad skal vi gøre?

Øhh??? Hvad sker der da på onsdag??  De kan altså ikke sige, at I skal holde ham hjemme! 

/ Taco78 

Anmeld Citér

26. september 2016

Anonym

Tal med kæmpe store bogstaver og klag til kommunen, for det er så meget ikke i orden.  Drenge er tit over 3 år før de smider bleen. 3 år og 2 mdr. er slet ikke unormalt.  Stakkels din lille dreng. 

Og vil de ikke lytte, så køber du 20 par underbukser og en masse skiftetøj og sender ham afsted til en ekstra lang dag. Så bliver de vel træt af at tørre op og skifte tøj på ham. Og især hvis du så forsat aflevere ham med ble og giver ham den på når du henter ham, mon ikke de nok skal opgive så.   Du betaler og er hans mor, så du bestemmer. 

Anmeld Citér

26. september 2016

MEAK

Det var dog det mærkeligste krav, jeg længe har hørt fra en børnehave - er de helt velforvarede i kasketten mon?

Du skal da give dem den mentale finger, mens du med et smil forklarer dem at jeres dreng smider bleen, når HAN er klar til det og ikke et sekund tidligere. Og hvis de er i tvivl om, hvordan de håndterer det, så vil du gerne være behjælpelig med

A: at vise hvordan man skifter ble - udvidet kursus inkluderende børn, der er fyldt 3 år

B: kontakte kommunen og få dere pædagogiske rådgiver med råd og vejledning samt lidt genopfriskning af grund-lærdom på pædagoguddannelsen omkring renlighed hos børn. Naturligvis understøttet af faglig videnskabeligt baseret empiri...

Og måske jeg ville overveje om der skulle findes en anden egnet og kompetent institution. For her er det da vist de voksne, der har tabt sutten so to speak!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.