Hvem af dem er faren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ved din kæreste alt det her? 

Én ting er at du har været sammen med en anden, da du var single. Du er jo ikke 80 og skinddød. Men når du nu er blevet gravid, og der er en reel risiko for, at det er med ham den anden, så skal du sige det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Ved din kæreste alt det her? 

Én ting er at du har været sammen med en anden, da du var single. Du er jo ikke 80 og skinddød. Men når du nu er blevet gravid, og der er en reel risiko for, at det er med ham den anden, så skal du sige det.

Ja det ved han.. 

Men er der en risiko? 

Anmeld Citér

24. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Ja det ved han.. 

Men er der en risiko? 

Det er der jo altid! Din ægløsning kan være faldet tidligere end forventet, sæden kan have overlevet i 5 dage m.v. 

Jeg ville synes det var enormt usikkert og bøvlet, og jeg tror bestemt ikke min bedre halvdel ville føle sig tryg ved at jeg skulle gennemføre en graviditet med et barn, som muligvis ikke er hans. 

Men der er vi jo så forskellige 

Anmeld Citér

24. september 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Det er der jo altid! Din ægløsning kan være faldet tidligere end forventet, sæden kan have overlevet i 5 dage m.v. 

Jeg ville synes det var enormt usikkert og bøvlet, og jeg tror bestemt ikke min bedre halvdel ville føle sig tryg ved at jeg skulle gennemføre en graviditet med et barn, som muligvis ikke er hans. 

Men der er vi jo så forskellige 

Jeg synes også det er enormt usikkert, bøvlet og nervepirrende, men er det grund nok til at skulle have en abort, hvis risikoen er virkelig lille ved jeg ikke... 

Anmeld Citér

24. september 2016

Tascha26

Anonym skriver:

Jeg synes også det er enormt usikkert, bøvlet og nervepirrende, men er det grund nok til at skulle have en abort, hvis risikoen er virkelig lille ved jeg ikke... 

Risikoen er der altid .. Så ønsker du på ingen måde barn med ham du var sammen med da du var single, så skal du nok vælge abort med mindre man kan få lavet faderskabstest mens baby er i maven inden de 12 uger ?

Anmeld Citér

24. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Håber virkelig i kan hjælpe... 

Min kæreste og jeg var gået fra hinanden i ½ år, fordi han var utro og der var en masse problemer. Vi har en datter sammen på 4 år. 

Men inden vi fandt sammen igen så jeg også en anden, og nu er jeg gravid 

7 juli var jeg sidst sammen med den anden

11 juli havde jeg menstruation men meget lidt og anderledes

14 juli fandt jeg sammen med min ex kæreste igen

28 juli føltes mine bryster ømme, så tog en test som var negativ

5 august tog jeg en test som var positiv (svagt) dagene efter blev den helt tydelig.

I følge beregninger burde jeg have haft ægløsning (har en cyklus på ca 26 dage) den 24 juli. Men lægen mener det må være sket noget før, og jeg at jeg har haft en ægløsning "uden for nummer".

Jeg var til tidlig scanning da jeg var 7 uger henne, og der regnede hun ud det måtte være sket den 20. juli, måske lidt før... 

Hvad tænker i? Er der nogen risiko for det kan være den anden som er far? Altså at det er sket den 7 juli?  Skal jeg sige noget til min kæreste? Han vil bare frakende sig sin rolle til der bliver lavet en faderskabs test, og det vil være synd hvis det er ham (som jeg egentlig hele tiden havde regnet med)..

Ja, der er en risiko.... Og denne risiko gør også at det derfor er vedtaget ved lov at man SKAL oplyse de sexpartnere man har haft indenfor en bestemt periode, netop for at sikre både far og ikke mindst barn viden om sin biologiske far....

Begge mænd bør få den respekt at du fortæller dem hvordan det hele forholder sig, og så må du der efter håndtere hvordan de hver især forholder sig til det...

For en faderskab sag, det er en nødvendighed for at finde den biologiske far, samt det er en ting som loven nu engang kræver..... 

Anmeld Citér

25. september 2016

Babilooo

Om du skal have abort eller ej afhænger det i dine øjne kun af hvem faren er...?

Ud fra mit synspunkt er du lige startet op igen i et usikkert forhold, hvor der har været utroskab. Det ville hos mig veje meget tungere. Altså om det i det hele taget er en stabil situation at sætte et barn i verden i. Du redder IKKE et forhold ved at tilføje et barn. Det er set før og det fungere ikke. 

Hvad mener du selv om at bringe er barn ind i den tumulte situation..? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.