Hvem af dem er faren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.869 visninger
16 svar
67 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. september 2016

Anonym trådstarter

Håber virkelig i kan hjælpe... 

Min kæreste og jeg var gået fra hinanden i ½ år, fordi han var utro og der var en masse problemer. Vi har en datter sammen på 4 år. 

Men inden vi fandt sammen igen så jeg også en anden, og nu er jeg gravid 

7 juli var jeg sidst sammen med den anden

11 juli havde jeg menstruation men meget lidt og anderledes

14 juli fandt jeg sammen med min ex kæreste igen

28 juli føltes mine bryster ømme, så tog en test som var negativ

5 august tog jeg en test som var positiv (svagt) dagene efter blev den helt tydelig.

I følge beregninger burde jeg have haft ægløsning (har en cyklus på ca 26 dage) den 24 juli. Men lægen mener det må være sket noget før, og jeg at jeg har haft en ægløsning "uden for nummer".

Jeg var til tidlig scanning da jeg var 7 uger henne, og der regnede hun ud det måtte være sket den 20. juli, måske lidt før... 

Hvad tænker i? Er der nogen risiko for det kan være den anden som er far? Altså at det er sket den 7 juli?  Skal jeg sige noget til min kæreste? Han vil bare frakende sig sin rolle til der bliver lavet en faderskabs test, og det vil være synd hvis det er ham (som jeg egentlig hele tiden havde regnet med)..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2016

esioul

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg var gået fra hinanden i ½ år, fordi han var utro og der var en masse problemer. Vi har en datter sammen på 4 år. 

5 august tog jeg en test som var positiv (svagt) dagene efter blev den helt tydelig.

I følge beregninger burde jeg have haft ægløsning (har en cyklus på ca 26 dage) den 24 juli. Men lægen mener det må være sket noget før, og jeg at jeg har haft en ægløsning "uden for nummer".

Jeg var til tidlig scanning da jeg var 7 uger henne, og der regnede hun ud det måtte være sket den 20. juli, måske lidt før... 

Hvad tænker i? Er der nogen risiko for det kan være den anden som er far? Altså at det er sket den 7 juli?  Skal jeg sige noget til min kæreste? Han vil bare frakende sig sin rolle til der bliver lavet en faderskabs test, og det vil være synd hvis det er ham (som jeg egentlig hele tiden havde regnet med)..

Du bliver nødtil at sige det. Alt andet synes jeg ikke vil være fair. 

Anmeld Citér

24. september 2016

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Ud fra hvad jeg læser mig frem til vis du sidst var sammen med den anden fyr den 7 og du først er blevet befrugtet den 20juli kan det umuligt være ham der er faren da sæden kun lever op til 3-4 dage oppe i en og det passer jo meget godt du fandt sammen med din x igen den 14 juli og så er blevet befrugtet den 20 juli så for mig kan der ikke være tvivl om det er din nuværende kæreste der er far 

Da den anden fyrs sæd umuligt har kunne overleve 13 dage oppe i dig 

Anmeld Citér

24. september 2016

Abracadabra

Hvis der er så mange problemer, er det måske et dårligt tidspunkt at få flere børn på?

Anmeld Citér

24. september 2016

Tascha26

Anonym skriver:

Tænker det er din Eks der er faren. Men du blir nødt til at fortælle det som det er. For jeres alles skyld så i alle kan få ro på omkring hvem der er faren. Ville du selv ha det godt med at gå og vide hele livet at du er usikker på hvem faren til dit barn er? Samtidig er det respektløst både over for din Eks, den anden fyr og dit kommende barn. 

Anmeld Citér

24. september 2016

Anonym

Jeg ville nok vente med et barn i så usikkert forhold...

Herudover kan det være en god ide at tænke over prævention. Du kan smitte din kæreste med noget din anden fyr havde- eller din ex kan smitte dig med noget fra sit utroskab. Med mindre du selvfølglig er blevet gravid på trods af piller , spiral eller kondom... Men det virker ikke som om I benytter prævention 

Anmeld Citér

24. september 2016

Anonym

Jeg tænker bestemt også, at det er din eks/nuværende kæreste - de er ret gode til at vurdere, hvornår det er sket. Min veninde oplevede samme situation, dog kun med en uge imellem, og de havde ret i dato og dermed faderskab.

I forhold til at rådgive om at sige det, synes jeg, at det er et svært spørgsmål at besvare. Det "moralsk korrekte" er at sige, at du selvfølgelig skal fortælle ham det. Men der er mange andre aspekter og interesser i det her. Du siger, at I i forvejen har en lille datter, hvilket formentlig er en af årsagerne til at finde sammen igen? Og du var sammen med en anden, da I ikke var kærester og havde noget med hinanden at gøre? Ud fra den betragtning kan det skade meget for jeres lille familie og din datter at rive op i noget, som skete da I ikke var sammen, specielt når der er ret stor sandsynlighed for, at du blev gravid d 14. Jeg ville personligt kun vide det, hvis du var sikker på, at det var den andens mand (har selv stået i situationen hvor min kæreste og jeg gik fra hinanden og var sammen med andre -man ved at der er sket ting med andre, men man vil ikke høre om det, da det skader meget). Endvidere hvilke overvejelser har du omkring at beholde barnet, hvis du fandt ud af, at det var ham den andens? Ville du da få en abort eller beholde? Hvis du vil beholde det uanset hvad, er ni måneders bekymring fra din kærestes side sikkert meget opslidende og ødelæggende for jer, indtil I kan tage en blodprøve og få afklaring.

Det er nok spørgsmål, du skal være afklaret med, før du drøfter tingene med din kæreste -han vil formentlig spørge til det samme. Jeg håber, at du finder ud af det. Alt det bedste 

Anmeld Citér

24. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Altså jeg kan ikke svare dig, men er det ikke dumt at sætte et barn i verden når I pt ikke har et stabilt forhold? Jeg tænker om I ikke bør fokusere på at få et stærkt og velfungerende forhold for Jeres datters skyld før I tænker flere børn?

Anmeld Citér

24. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tænker bestemt også, at det er din eks/nuværende kæreste - de er ret gode til at vurdere, hvornår det er sket. Min veninde oplevede samme situation, dog kun med en uge imellem, og de havde ret i dato og dermed faderskab.

I forhold til at rådgive om at sige det, synes jeg, at det er et svært spørgsmål at besvare. Det "moralsk korrekte" er at sige, at du selvfølgelig skal fortælle ham det. Men der er mange andre aspekter og interesser i det her. Du siger, at I i forvejen har en lille datter, hvilket formentlig er en af årsagerne til at finde sammen igen? Og du var sammen med en anden, da I ikke var kærester og havde noget med hinanden at gøre? Ud fra den betragtning kan det skade meget for jeres lille familie og din datter at rive op i noget, som skete da I ikke var sammen, specielt når der er ret stor sandsynlighed for, at du blev gravid d 14. Jeg ville personligt kun vide det, hvis du var sikker på, at det var den andens mand (har selv stået i situationen hvor min kæreste og jeg gik fra hinanden og var sammen med andre -man ved at der er sket ting med andre, men man vil ikke høre om det, da det skader meget). Endvidere hvilke overvejelser har du omkring at beholde barnet, hvis du fandt ud af, at det var ham den andens? Ville du da få en abort eller beholde? Hvis du vil beholde det uanset hvad, er ni måneders bekymring fra din kærestes side sikkert meget opslidende og ødelæggende for jer, indtil I kan tage en blodprøve og få afklaring.

Det er nok spørgsmål, du skal være afklaret med, før du drøfter tingene med din kæreste -han vil formentlig spørge til det samme. Jeg håber, at du finder ud af det. Alt det bedste 

Mange tak  

Det er også lidt de ting du skriver som jeg tænker. 

Hvis det umuligt kan lade sig gøre det er ham jeg datede, (hvilket jeg også tænker, men ville ønske jeg kunne være 100% sikker), så vil det skade en del at fortælle min kæreste om at der kunne være en helt svag risiko for det var en anden. 

Han ved godt jeg også så en da vi ikke var sammen, men han vil helst ikke tale om det og eftersom jeg fik af vide det var den 20. juli det ca er sket, så er han også rolig, for vi var sammen fra den 14 og derefter. Jeg tænker så bare om hun kunne ske at regne forkert, men hun regner vel ikke næsten 14 dage forkert når man er i uge 7?

Hvis jeg vidste det var den anden, så ville jeg dog nok vælge en abort. 

Tak

Anmeld Citér

24. september 2016

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Ud fra hvad jeg læser mig frem til vis du sidst var sammen med den anden fyr den 7 og du først er blevet befrugtet den 20juli kan det umuligt være ham der er faren da sæden kun lever op til 3-4 dage oppe i en og det passer jo meget godt du fandt sammen med din x igen den 14 juli og så er blevet befrugtet den 20 juli så for mig kan der ikke være tvivl om det er din nuværende kæreste der er far 

Da den anden fyrs sæd umuligt har kunne overleve 13 dage oppe i dig 

Mange tak, det var også hvad jeg tænkte, men frygten for at der er regnet lidt forkert nager mig.. Men de kan vel ikke være så meget forkert? Hun sagde den 20. eller måske lidt før? 

Ham jeg var sammen med den 7. var med "afbrudt samleje" men der kan jo  være en risiko alligevel  

Min kæreste var helt uden beskyttelse, vi har før prøvet hvor vi gerne ville have en mere og intet skete, og jeg havde fået af vide jeg ville have svært ved at blive gravid, så troede faktisk ikke det kunne lade sig gøre på naturlig vis. 

Ville i være bekymrede eller i tvivl om hvem det er? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.