Jeg tænker bestemt også, at det er din eks/nuværende kæreste - de er ret gode til at vurdere, hvornår det er sket. Min veninde oplevede samme situation, dog kun med en uge imellem, og de havde ret i dato og dermed faderskab.
I forhold til at rådgive om at sige det, synes jeg, at det er et svært spørgsmål at besvare. Det "moralsk korrekte" er at sige, at du selvfølgelig skal fortælle ham det. Men der er mange andre aspekter og interesser i det her. Du siger, at I i forvejen har en lille datter, hvilket formentlig er en af årsagerne til at finde sammen igen? Og du var sammen med en anden, da I ikke var kærester og havde noget med hinanden at gøre? Ud fra den betragtning kan det skade meget for jeres lille familie og din datter at rive op i noget, som skete da I ikke var sammen, specielt når der er ret stor sandsynlighed for, at du blev gravid d 14. Jeg ville personligt kun vide det, hvis du var sikker på, at det var den andens mand (har selv stået i situationen hvor min kæreste og jeg gik fra hinanden og var sammen med andre -man ved at der er sket ting med andre, men man vil ikke høre om det, da det skader meget). Endvidere hvilke overvejelser har du omkring at beholde barnet, hvis du fandt ud af, at det var ham den andens? Ville du da få en abort eller beholde? Hvis du vil beholde det uanset hvad, er ni måneders bekymring fra din kærestes side sikkert meget opslidende og ødelæggende for jer, indtil I kan tage en blodprøve og få afklaring.
Det er nok spørgsmål, du skal være afklaret med, før du drøfter tingene med din kæreste -han vil formentlig spørge til det samme. Jeg håber, at du finder ud af det. Alt det bedste 
Anmeld
Citér