Når i nu laver frugtgrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2009

Mira0911

Nu har jeg idag fået købt,
Pære
Æbler
Blommer
Nektariner
Ananas

så er spørgsmålet - Skal jeg bare koge det hele sammen, og så håbe på Julie vil spise det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2009

qp

Du skal da ikke koge de frugter der er bløde og lige til, at blænde....?
Kun pærer og æbler
En anden go ide er, at fryse det ned i isterningebakker.... så kan du komme 1-2 tern op i microen og blande det i noget grød.

Og et godt tip.... hvis frugtmosen bliver for let, så kom nogle bananer i - så blir den tykkere.

Anmeld

2. oktober 2009

MiMa

Frugterne skal koges, hvis du vil fryse dem ned og gemme dem. For at være sikre på at bakterier er dræbt.

Hvis du derimod skal bruge det med det samme er det rigtigt at man godt kan mose de bløde frugter uden at koge dem. En banan er fx. altid nem at have med i tasken og en gaffel kan man låne alle steder.

Personligt ville jeg ikke blande det hele sammen, da jeg synes det er vigtigt at tingene smager forskelligt. Hvad ville du selv synes om at maden bare smagte af det samme hver gang. I øvrigt er det påvist at jo flere forskellige smage man udsætter sit barn for, jo mindre kræsent bliver det. Jeg ville laver forskellige slags mos, men gerne også blandinger med 1 eller 2 slags frugt. Fx pære/æble eller mango/ananas.

Anmeld

2. oktober 2009

Lærke90

qp skriver:

Du skal da ikke koge de frugter der er bløde og lige til, at blænde....?
Kun pærer og æbler
En anden go ide er, at fryse det ned i isterningebakker.... så kan du komme 1-2 tern op i microen og blande det i noget grød.

Og et godt tip.... hvis frugtmosen bliver for let, så kom nogle bananer i - så blir den tykkere.

synes at det der er en rigtig smart metode
også noget jeg vil bruge når den bette er kommet ud og kan spise grød..

Anmeld

2. oktober 2009

Mira0911

Nu var der  bare så mange der siger, bland det hele sammen...

Gad vide om Ananas, Blommer og nektariner kan gå sammen?

Anmeld

2. oktober 2009

Skouboe

Prøv )

Vi bruger meget det med isterningebakkerne til Freja's grøntsagsmos og kød mv., men jeg synes det er enormt besværligt at bruge i grød osv fordi det køler grøden så meget ned når man putter det i, at man skal varme den op igen. Alternativt skal det koge med, men det er stadig ikke noget hit herhjemme.

Derfor bruger vi glas, og hvis det er kogt ordentligt og man bruger glas der er skoldede og skyllet i Atamon kan det agtens holde sig en lille uge, hvis man tænker sig om, og fx kun putter en ren ske ned i det, og ikke en der er blevet brugt til at røre grød osv..

Jeg har typisk gang i 2 glas ad gangen så lillepigen får lidt variation. Hun får 2-4 store teskefulde til en portion grød på ca. 1½-2 dl.

Isterningebakke tipset er iøvrigt helt fantastisk til sovs. En god sovs kan få de fleste babyer til at spise en hvilken som helst grøntsags/kød kombo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.