Når i nu laver frugtgrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.170 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. oktober 2009

Mira0911

Hvad for noget laver i så?

Jeg kan kun komme på Æbler og Pære - Jeg blander det sammen...
Jeg ville gerne hvis jeg kunne lave andre slags os...
Hvor ænge kan det holde sig i køleskab samt fryser?

Håber i har nogen idéer...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

Valle81

Dutte84 skriver:

Hvad for noget laver i så?

Jeg kan kun komme på Æbler og Pære - Jeg blander det sammen...
Jeg ville gerne hvis jeg kunne lave andre slags os...
Hvor ænge kan det holde sig i køleskab samt fryser?

Håber i har nogen idéer...  

Jeg kogte alt muligt sammen:

Ananas
Æbler
Pærer
Bananer
Kiwi
Ferskner
Appelsin

Kogte det sammen og blendede det med min stavblender. Så fyldte jeg ca ca en halv liter i hver frysepose, og smed i fryseren.

Det kan holde sig længe i fryseren:0) Jeg plejede at lave ca 5 liter af gangen, og brugte ca to poser om ugen:0)

Christina

Anmeld

1. oktober 2009

Mira0911

Valle81 skriver:

Jeg kogte alt muligt sammen:

Ananas
Æbler
Pærer
Bananer
Kiwi
Ferskner
Appelsin

Kogte det sammen og blendede det med min stavblender. Så fyldte jeg ca ca en halv liter i hver frysepose, og smed i fryseren.

Det kan holde sig længe i fryseren:0) Jeg plejede at lave ca 5 liter af gangen, og brugte ca to poser om ugen:0)

Christina

Ved du hvor længe det kan holde i køleskabet?

Anmeld

1. oktober 2009

Valle81

Dutte84 skriver:

:0)

Ja ca 3 dage:0)

Derfor frys jeg ned i poser, og tøede dem op og kom det en bøtte og så i køleskabet. Så var der frisk grød hele tiden. Det tager ca 1 time at tø grøden op:0)

Anmeld

1. oktober 2009

Mira0911

Valle81 skriver:

:0)

Ja ca 3 dage:0)

Derfor frys jeg ned i poser, og tøede dem op og kom det en bøtte og så i køleskabet. Så var der frisk grød hele tiden. Det tager ca 1 time at tø grøden op:0)

Super... Jeg takker...

Anmeld

1. oktober 2009

Skouboe

Jeg har lige lavet Jordbær/banan, Pære, og Fersken/Mango/Ananas. Det kommer meget an på hvad jeg lige kan få fingre i af frugt i en ordentlig kvalitet og en fornuftig pris.

Jeg har lavet en del mirabelle da mine svigerforældres naboer havde de skønneste mirabeller, og jeg er i øjeblikket ude efter æbler.

Når jeg koger frugtmos til datteren koger jeg de rengjorte/udstenede eller skrællede frugter i lidt vand, tilsætter lidt sukker hvis det er nødvendigt, blender det mens det koger og putter det i glas fra babymad/mos. Ellers har ikea nogle fine små glas til 4 for 20. Jeg har lagt mærke til at ting der bliver kogt med skræl som fx blommer og mirabeller ofte har brug for sukker, selvom de er søde. Jeg tror der er noget syrligt i skrællen, og selvom jeg ikke mener at vores unger skal fyldes med sukker, skal hun jo også kunne spise det.

Jeg skolder glassene inden brug og skyller dem i Atamon, og fylder derefter mos i, sætter et lille klistermærke med hvad der er i på og så i fryseren. Et glas kan holde ca. en uge når det er taget op og åbnet.

Anmeld

1. oktober 2009

Mira0911

Skouboe skriver:

Jeg har lige lavet Jordbær/banan, Pære, og Fersken/Mango/Ananas. Det kommer meget an på hvad jeg lige kan få fingre i af frugt i en ordentlig kvalitet og en fornuftig pris.

Jeg har lavet en del mirabelle da mine svigerforældres naboer havde de skønneste mirabeller, og jeg er i øjeblikket ude efter æbler.

Når jeg koger frugtmos til datteren koger jeg de rengjorte/udstenede eller skrællede frugter i lidt vand, tilsætter lidt sukker hvis det er nødvendigt, blender det mens det koger og putter det i glas fra babymad/mos. Ellers har ikea nogle fine små glas til 4 for 20. Jeg har lagt mærke til at ting der bliver kogt med skræl som fx blommer og mirabeller ofte har brug for sukker, selvom de er søde. Jeg tror der er noget syrligt i skrællen, og selvom jeg ikke mener at vores unger skal fyldes med sukker, skal hun jo også kunne spise det.

Jeg skolder glassene inden brug og skyller dem i Atamon, og fylder derefter mos i, sætter et lille klistermærke med hvad der er i på og så i fryseren. Et glas kan holde ca. en uge når det er taget op og åbnet.

Jeg takker for tippet.... :O) 

Anmeld

1. oktober 2009

Valle81

Dutte84 skriver:

Var så lidt:0)

vil lige tilføje at jeg altid har skrællet alt frugt:0)

Anmeld

1. oktober 2009

Mira0911

Valle81 skriver:

Var så lidt:0)

vil lige tilføje at jeg altid har skrællet alt frugt:0)

Jeg lavede Æble/pære grød i sidste uge, og jeg skræller os alt frugt jeg kan komme afsted med...

Anmeld

1. oktober 2009

Skouboe

Det gør jeg også... men 5½ kg mirabeller er bare ikke lige til at skrælle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.