Jeg har lige lavet Jordbær/banan, Pære, og Fersken/Mango/Ananas. Det kommer meget an på hvad jeg lige kan få fingre i af frugt i en ordentlig kvalitet og en fornuftig pris.
Jeg har lavet en del mirabelle da mine svigerforældres naboer havde de skønneste mirabeller, og jeg er i øjeblikket ude efter æbler.
Når jeg koger frugtmos til datteren koger jeg de rengjorte/udstenede eller skrællede frugter i lidt vand, tilsætter lidt sukker hvis det er nødvendigt, blender det mens det koger og putter det i glas fra babymad/mos. Ellers har ikea nogle fine små glas til 4 for 20. Jeg har lagt mærke til at ting der bliver kogt med skræl som fx blommer og mirabeller ofte har brug for sukker, selvom de er søde. Jeg tror der er noget syrligt i skrællen, og selvom jeg ikke mener at vores unger skal fyldes med sukker, skal hun jo også kunne spise det.
Jeg skolder glassene inden brug og skyller dem i Atamon, og fylder derefter mos i, sætter et lille klistermærke med hvad der er i på og så i fryseren. Et glas kan holde ca. en uge når det er taget op og åbnet.
Anmeld