Tandlæge, mit valg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

765 visninger
11 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. september 2016

Anonym trådstarter

Hejsa :-) 

Jeg har egentligt mest brug for at komme ud med et udbrud, men egentlig også om andre har prøvet dette. 

Jeg har i noget tid gået med en tand som har haft brug for noget behandling, men jeg har været ved tandlæge og få et overslag og det blev noget mere end hvad jeg ligger inde med ( dette var så 2 år siden og har intet fået lavet på tanden) Jeg fik så den vildeste tandpine i går i min NERVE! Ja tak det gjorde pænt ondt og så tænkte jeg, NEJ nu er det slut, den tand skal ud ( da det er en billig løsning på et smerte problem. Jeg ringer og forklar tandlægen at jeg vil have revet den ud, og jeg ved godt den kan laves, men det har jeg simpelhen ikke økonomien til. Han siger selvfølgelig og jeg skal komme ind næste dag (idag) Jeg kommer så ind idag og siger dette er tanden jeg vil have ud og han kigger på den og siger, den kan du da ikke undværre, så skal jeg til at skære. Det gider jeg ikke, men jeg kan lave en nødløsning indtil du har råd. Ja tak nåede ikke rigtig at sige noget så var han igang med at bedøve mig og nødreperer min tand. Jeg ville jo bare have den ud. Han valgte og krave min nerve ud og ligge en påfyldning, men det betyder så at jeg stadig har problemet, og skal jo derind igen på et tidspunkt.  Og det var jo ikke dette jeg ville. 

Så nu sidder jeg her, heldigvis med en tand som ikke gør ondt mere, men stadig et problem med den. 

Har i prøvet at tandlægen egentlig ikke hører på hvad i har at sige og laver det de nu lyster. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2016

B&J

Anonym skriver:

Jeg har egentligt mest brug for at komme ud med et udbrud, men egentlig også om andre har prøvet dette. 

Jeg har i noget tid gået med en tand som har haft brug for noget behandling, men jeg har været ved tandlæge og få et overslag og det blev noget mere end hvad jeg ligger inde med ( dette var så 2 år siden og har intet fået lavet på tanden) Jeg fik så den vildeste tandpine i går i min NERVE! Ja tak det gjorde pænt ondt og så tænkte jeg, NEJ nu er det slut, den tand skal ud ( da det er en billig løsning på et smerte problem. Jeg ringer og forklar tandlægen at jeg vil have revet den ud, og jeg ved godt den kan laves, men det har jeg simpelhen ikke økonomien til. Han siger selvfølgelig og jeg skal komme ind næste dag (idag) Jeg kommer så ind idag og siger dette er tanden jeg vil have ud og han kigger på den og siger, den kan du da ikke undværre, så skal jeg til at skære. Det gider jeg ikke, men jeg kan lave en nødløsning indtil du har råd. Ja tak nåede ikke rigtig at sige noget så var han igang med at bedøve mig og nødreperer min tand. Jeg ville jo bare have den ud. Han valgte og krave min nerve ud og ligge en påfyldning, men det betyder så at jeg stadig har problemet, og skal jo derind igen på et tidspunkt.  Og det var jo ikke dette jeg ville. 

Så nu sidder jeg her, heldigvis med en tand som ikke gør ondt mere, men stadig et problem med den. 

Har i prøvet at tandlægen egentlig ikke hører på hvad i har at sige og laver det de nu lyster. 

Ja der har jeg jeg havde er lille hul i en tand fik ind skulle jo have det lavet han står og skam roser sig selv hvor dygtig han er

der skal siges jeg var inde 3. Gange efter jeg fik lavet tanden og få den retter fordi den gør stadig ondt og den er flosset i siden jeg har kraftig tandlæge skræk så nu står jeg uden tandlæge vil ikke der op mere det er snart 2 år siden 

Anmeld Citér

23. september 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har prøvet med visdomstand. Der er ikke plads til den og jeg kan ikke komme til den...

Jeg har haft så mange problemer med den, huller, smerter osv. Men tandlægen vil ikke hive den ud..

også selvom der ikke er plads til den. Jeg er ekstrem tandlægeskræk, så at komme til tabdlæge tager også flere måneder/år... 

Men når det så er sagt, så tænker jeg måske, at de ikke bare vil rive en tand ud, når den rent faktisk kan reddes og hvis det er en man har brug for? Jeg er ikke tandlæge, så aner det ikke.

Anmeld Citér

23. september 2016

Abracadabra

Det lyder som om, at han har gjort det bedst mulige i situationen. 

Du må da i gang med at spare sammen - eller lave en afdragsordning. Delproteser koster jo også penge, og du skal vel ikke rende rundt med flere og flere huller i tandrækken. Du kommer jo til at ligne en bums.

Tag så noget ansvar for de tænder.

Anmeld Citér

23. september 2016

klmf

Lige et opklarende spørgsmål: Vurderede tandlægen, at han ikke kunne fjerne den uden at skade nabotanden eller hvad betyder det med at skære?

Som udgangspunkt er tandlæge jo en frivillig omsorg for dine tænder, en ydelse som du selv betaler og derfor selv bestemmer. Men tandlægen har jo den faglige ekspertise og erfaring og jeg kan godt forstå, hvis tandlægen på det kraftigste fraråder dig at gøre noget, som er ufornuftigt både på kort og langt sigt. Når det så er sagt, så kan der jo være forskel i kvaliteten hos tandlæger og jeres indbyrdes kommunikation og kemi har også betydning. Så håber din tandlæge har gjort dig en kæmpe tjeneste så du ikke som ung skal rende rundt med manglende tænder og så må du i gang med en opsparing. Tandpleje er så vigtig, at det skal medregnet i budgettet! Jeg fortrød i hvert fald den manglende opsparing, da jeg skulle betale 16.000 for et implantat Er glad for jeg fik skrabet de penge sammen, så jeg ikke skal have et 'sigøjnerhul' i tandrækken!

Anmeld Citér

23. september 2016

Bshizzle

Jeg har osse prøvet det.. 

Jeg fik dog forklaret at den skulle laves/reddes for at det ville være pænt. 

Han nævnte selv at jeg kunne få lov til at afdrage over 2 gange..  så jeg valgte selvfølgelig denne mulighed. 

Kan du ikke kontakte tandlægen og be om afdragsmulighed? 

Undskyld.. Men det er satme vigtigt at man holder sine tænder da man stadig er ret ung og vel skal bruge tænderne til den dag man dør. 

Kan da nævne at jeg har valgt Privat klinik/tandlæge da jeg føler man får den bedste service der. 

Anmeld Citér

23. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Præcis(!) det samme skete for mig sidste år! 

Jeg ville bare have den ud med min tandlæge ville lave en midlertidig løsning. Jeg havde efterfølgende ikke råd til at gå til tandlægen hvilket har resulteret i at alle siderne på tanden er knækket af. Det eneste af tanden der er tilbage sidder under tandkødet og skal opereres ud .. hvilket jeg slet ikke har råd til 

Anmeld Citér

23. september 2016

Anonym

Jeg oplevede at min bagerste kindtand flækkede forrige år og jeg ønskede at få den trukket ud. Kontakter tandlægen og får en tid. Der bliver kigget på den og der bliver taget mange (!) røntgenbilleder af tanden da tandlægen vil være sikker på at den bare kan trækkes ud. 

Det kan den, mener han og jeg spørger til en pris inden jeg går. De mener at det vil koste ca 12-1400. Så jeg får en tid næste dag til at få den trukket ud.

Det viser sig bare at tanden slet ikke "bare" kan hives ud og tandlægen må til at skære osv. Det tager ham godt tre timer at få den ud! 

Regningen lyder på 5700 (!!!) da den kommer 

Jeg var rystet og ringede derind. Først holdte de på at jeg skulle betale det hele, men jeg forklarede dem at der kunne jeg slet ikke - og at jeg i øvrigt mente at de havde haft gode forudsætninger for at forudse komplikationer med alle de billeder de tog af tanden. Og at der jo var temmelig stor forskel på 1400 og 5700 kr! 

Det endte med at de gik med til en pris på 3000 og keg betalte over tre gange.

Men der var så træls et forløb og tog meget tid.

Jeg har skiftet tandlæge, naturligvis  

Anmeld Citér

23. september 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg oplevede at min bagerste kindtand flækkede forrige år og jeg ønskede at få den trukket ud. Kontakter tandlægen og får en tid. Der bliver kigget på den og der bliver taget mange (!) røntgenbilleder af tanden da tandlægen vil være sikker på at den bare kan trækkes ud. 

Det kan den, mener han og jeg spørger til en pris inden jeg går. De mener at det vil koste ca 12-1400. Så jeg får en tid næste dag til at få den trukket ud.

Det viser sig bare at tanden slet ikke "bare" kan hives ud og tandlægen må til at skære osv. Det tager ham godt tre timer at få den ud! 

Regningen lyder på 5700 (!!!) da den kommer 

Jeg var rystet og ringede derind. Først holdte de på at jeg skulle betale det hele, men jeg forklarede dem at der kunne jeg slet ikke - og at jeg i øvrigt mente at de havde haft gode forudsætninger for at forudse komplikationer med alle de billeder de tog af tanden. Og at der jo var temmelig stor forskel på 1400 og 5700 kr! 

Det endte med at de gik med til en pris på 3000 og keg betalte over tre gange.

Men der var så træls et forløb og tog meget tid.

Jeg har skiftet tandlæge, naturligvis  

Og netop derfor skal man tænke sig grundigt om som tandlæge, før man 'bare' hiver en tand ud! Hvis den er sund, kræver det meget arbejde at få den ud - og det er dyrt! Så man sparer ikke nødvendigvis penge som patient.

Anmeld Citér

23. september 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det lyder som om, at han har gjort det bedst mulige i situationen. 

Du må da i gang med at spare sammen - eller lave en afdragsordning. Delproteser koster jo også penge, og du skal vel ikke rende rundt med flere og flere huller i tandrækken. Du kommer jo til at ligne en bums.

Tag så noget ansvar for de tænder.

Forstår hvad du mener, og ansvar tager jeg for mine tænder da jeg mine tænder er meget ringe pga noget arveligt jeg får meget let huller og styrter til tandlægen lige så snart jeg opdager et hul. Men denne tand havde jeg ikke opdaget der var noget med før det var forsent og det overslag lød på 12.000,- afbetaling er mange tandlæger ikke glade for ( har forhørt mig omkring) så med min økonomi kunne jeg kun se at løsningen for mig var at hive den ud. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.