Prøver at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2016

Anonym trådstarter

Ras.mussen skriver:

Har vedhæftet et billedet, så kan du se de forskellige ting. 

Fosteret ville kun være en uge gammelt, og har kun lige sat sig fast. Det først nu ved graviditet at du vil begynde at producere HCG. 

For mig lyder det fortidligt at du har så mange symptomer. 

Tænker det indbildning, eller evt. bivirkninger efter p-pille stop, hvis du har været på det. 

Test om en uge, så ved du det, med sikkerhed 

Men det er ikke den lægen bruger til at beregne ugerne/terminsdatoen. Men kan godt se, at det giver god mening.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2016

Ras.mussen

Anonym skriver:

Jeg har forstået det på den måde, at graviditetsugen er antallet af uger, man har været gravid, regnet ud fra menstruationens sidste dag.

Hvis man har fået sin sidste menstruation inden man blev gravid en tirsdag vil man være 1 uge henne tirsdagen efter og 2 uger tirsdagen efter osv. Det står beskrevet på flere hjemmesider - f.eks. babyinstituttet.dk  

Du kan ikke regne på den måde, når du ikke har en cyklus på 28 dage. Dine cyklusser er faktisk en uge længere. (Mine cyklusser er også 35 dage) men det betyder ikke du er en uge længere henne, for ægløsning er 14 dage før mens i hver cyklus, om cyklussen så er 28 dage eller 42 dage. Forventet mens vil altid hedde 4+0 for alle. 

Anmeld Citér

23. september 2016

Ras.mussen

Anonym skriver:

Men det er ikke den lægen bruger til at beregne ugerne/terminsdatoen. Men kan godt se, at det giver god mening.

Hvordan regner de det så ud? 

Anmeld Citér

23. september 2016

Anonym trådstarter

Ras.mussen skriver:

Hvordan regner de det så ud? 

På den måde jeg fortalte dig om i tidligere besked Men det giver jo god mening det du fortæller

Min cyklus er ikke den samme her mde. Pt. er den på 33 dage. Tidligere var den på 35 dage.

Anmeld Citér

23. september 2016

Ras.mussen

Anonym skriver:

På den måde jeg fortalte dig om i tidligere besked Men det giver jo god mening det du fortæller

Min cyklus er ikke den samme her mde. Pt. er den på 33 dage. Tidligere var den på 35 dage.

Så ville jeg nok skifte læge, hvis din læge tæller på den måde du fortæller om. Hvis nu du havde en cyklus på 42 dage, så tæller hun 4 uger inden ÆL (dvs. Inden du hovedet er gravid) i stedet for at tælle det for 2 uger, som normalt. Ergo ville du være 6+0 på forventet mens dag.  Det bliver en kort graviditet 

Anmeld Citér

23. september 2016

Anonym trådstarter

Ras.mussen skriver:

Så ville jeg nok skifte læge, hvis din læge tæller på den måde du fortæller om. Hvis nu du havde en cyklus på 42 dage, så tæller hun 4 uger inden ÆL (dvs. Inden du hovedet er gravid) i stedet for at tælle det for 2 uger, som normalt. Ergo ville du være 6+0 på forventet mens dag.  Det bliver en kort graviditet 

Jeg kom til at tage en test, da min træthed minder præcis om den træthed jeg oplevede i Nibe tidligere graviditeter. Den viste positiv - men følger op på det om en uge!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.