Prøver at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
15 svar
2 synes godt om
22. september 2016

Anonym trådstarter

Hej med jer

Vi prøver at blive gravide! HVIS jeg er gravid, så er jeg i uge 3+4 nu(min cyklus svinger mellem 33 og 35 dage). MEEEN det er slet ikke sikkert. Jeg har de sidste dage haft kvalme om morgenen - og i dag er det meget slemt - så slemt at jeg er bange for at kaste op på arbejde... Jeg har været meget træt den sidste uge og min kæreste synes jeg er meget sur/vred lige for tiden.

Kan det være symptomer på graviditet? Jeg har to børn i forvejen, og døjede ikke med kvalme i nogle af graviditeterne!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej med jer

Vi prøver at blive gravide! HVIS jeg er gravid, så er jeg i uge 3+4 nu(min cyklus svinger mellem 33 og 35 dage). MEEEN det er slet ikke sikkert. Jeg har de sidste dage haft kvalme om morgenen - og i dag er det meget slemt - så slemt at jeg er bange for at kaste op på arbejde... Jeg har været meget træt den sidste uge og min kæreste synes jeg er meget sur/vred lige for tiden.

Kan det være symptomer på graviditet? Jeg har to børn i forvejen, og døjede ikke med kvalme i nogle af graviditeterne!

det kan vel godt være en graviditet?

Anmeld Citér

22. september 2016

Ras.mussen

Anonym skriver:

det kan vel godt være en graviditet?

Ja det kan godt være graviditet. 

Tag en test om 3 dage, så ved du det 

Anmeld Citér

23. september 2016

Anonym trådstarter

Ras.mussen skriver:

Ja det kan godt være graviditet. 

Tag en test om 3 dage, så ved du det 

Men jeg skal først have min mens. d. 30.09.16 (om en uge), da min cyklus er på 33-35 dage. Kan jeg allerede se om jeg er gravid inden? I går måtte jeg gå tidligt hjem fra arbejde, fordi kvalmen var så kraftig. I morges var kvalmen der fortsat, men nu er den næsten væk.

Anmeld Citér

23. september 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Men jeg skal først have min mens. d. 30.09.16 (om en uge), da min cyklus er på 33-35 dage. Kan jeg allerede se om jeg er gravid inden? I går måtte jeg gå tidligt hjem fra arbejde, fordi kvalmen var så kraftig. I morges var kvalmen der fortsat, men nu er den næsten væk.

Normalt har man ikke så stærke symptomer så kort tid efter ægløsning. Det kan være din ægløsning faldt tidligere end eller at kvalmen er kommet uafhængig af en graviditet. Jeg ville tage en test i tilfælde af at din cyklus er forskudt, men ellers er syv dage før forventet mens for tidligt at teste. Det mest rigtige resultat kommer hvis du tester dagen for forventet mens. 

Anmeld Citér

23. september 2016

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Normalt har man ikke så stærke symptomer så kort tid efter ægløsning. Det kan være din ægløsning faldt tidligere end eller at kvalmen er kommet uafhængig af en graviditet. Jeg ville tage en test i tilfælde af at din cyklus er forskudt, men ellers er syv dage før forventet mens for tidligt at teste. Det mest rigtige resultat kommer hvis du tester dagen for forventet mens. 

Jeg har selv den samme tanke, men har normalt aldrig kvalme, så min første tanke, var at jeg kunne være gravid. I går spiste jeg virkelig stærk mad, og læste at det kunne give meget kvalme i graviditet?

Anmeld Citér

23. september 2016

Ras.mussen

Anonym skriver:

Så er du heller ikke 3+5 Idag, hvis der er en uge til mens. 

Mens kommer ca. 14 dage efter ægløsning. 

Anmeld Citér

23. september 2016

Anonym trådstarter

Ras.mussen skriver:

Så er du heller ikke 3+5 Idag, hvis der er en uge til mens. 

Mens kommer ca. 14 dage efter ægløsning. 

Jeg har forstået det på den måde, at graviditetsugen er antallet af uger, man har været gravid, regnet ud fra menstruationens sidste dag.

Hvis man har fået sin sidste menstruation inden man blev gravid en tirsdag vil man være 1 uge henne tirsdagen efter og 2 uger tirsdagen efter osv. Det står beskrevet på flere hjemmesider - f.eks. babyinstituttet.dk  

Anmeld Citér

23. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har forstået det på den måde, at graviditetsugen er antallet af uger, man har været gravid, regnet ud fra menstruationens sidste dag.

Hvis man har fået sin sidste menstruation inden man blev gravid en tirsdag vil man være 1 uge henne tirsdagen efter og 2 uger tirsdagen efter osv. Det står beskrevet på flere hjemmesider - f.eks. babyinstituttet.dk  

Og jeg havde mens. i uge 34 - sidste dag i min mens. var d. 28.09.16.

Anmeld Citér

23. september 2016

Ras.mussen

Anonym skriver:

Har vedhæftet et billedet, så kan du se de forskellige ting. 

Fosteret ville kun være en uge gammelt, og har kun lige sat sig fast. Det først nu ved graviditet at du vil begynde at producere HCG. 

For mig lyder det fortidligt at du har så mange symptomer. 

Tænker det indbildning, eller evt. bivirkninger efter p-pille stop, hvis du har været på det. 

Test om en uge, så ved du det, med sikkerhed 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.