Jeg skal giftes og har fortrudt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.236 visninger
11 svar
19 synes godt om
21. september 2016

Anonym trådstarter

Kære alle.

hvor pokker skal jeg gøre af mig selv

jeg er kærester med min kæreste på 5 år, vi har sammen 2 børn på 1 og 3. Allerede fra start af vidste jeg det var et mega sats at finde sammen med ham. Jeg kommer fra en familie der har styr på sit liv, økonomi mm. Han kommer fra familie der er meget rodet, og skylder penge til alle kreditorer jeg kender og er i rki ��

Nå, jeg er ung naiv og er selv landet i rki og leasy vognen! Det er selvf ikke hans skyld men min! Jeg har store drømme om hus, have, glade børn ingen problemer med økonomi og her spænder han ben, for det kommer aldrig til at ske med ham.han bliver aldrig gældsfrie. 

Dog må jeg tilføje at jeg skylder skat penge, for der har aldrig været råd til dagpleje samt børnehave. 

Vi har ingen sex, det er udelukne mig det ikke har lyst! 

Prøver jeg at flygte, beskytte mig selv, lyver jeg for mig selv? Alt er kaos. Jeg elsker ham ja, men om det mere er i trykhedsbasen det aner jeg ikke. Vi skal giftes den 30 

han er 33 jeg er 24

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2016

mpr

Anonym skriver:

Kære alle.

jeg er kærester med min kæreste på 5 år, vi har sammen 2 børn på 1 og 3. Allerede fra start af vidste jeg det var et mega sats at finde sammen med ham. Jeg kommer fra en familie der har styr på sit liv, økonomi mm. Han kommer fra familie der er meget rodet, og skylder penge til alle kreditorer jeg kender og er i rki ��

Nå, jeg er ung naiv og er selv landet i rki og leasy vognen! Det er selvf ikke hans skyld men min! Jeg har store drømme om hus, have, glade børn ingen problemer med økonomi og her spænder han ben, for det kommer aldrig til at ske med ham.han bliver aldrig gældsfrie. 

Dog må jeg tilføje at jeg skylder skat penge, for der har aldrig været råd til dagpleje samt børnehave. 

Prøver jeg at flygte, beskytte mig selv, lyver jeg for mig selv? Alt er kaos. Jeg elsker ham ja, men om det mere er i trykhedsbasen det aner jeg ikke. Vi skal giftes den 30 

han er 33 jeg er 24

Synes det er rigtig synd at ens økonomi skal være det som skal skabe skilsmisse børn.. Har i overvejet at få noget rådgivning i banken? Afhængig af hvad det er han har af gæld kan det jo være man har nogle muligheder hvis man får snakket med kreditorer og banken. Men lukker man bare munden og holder sig for øjnene så er det lidt som at gå midt ud på vejen, på et tidspunkt slår det hårdt. 

Det er rigtig frustrerende, og havde selv en ex på et tidspunkt som bare ikke var til at fatte noget som helst fordi han blev bare vred og gik sin vej (opførte sig som et barn) så snart man snakkede om penge.. Vi havde heldigvis ingen børn. 

Men vil altså tænke at hvis i på en eller anden måde skal komme godt ud på den anden side så tror jeg det er et spørgsmål om at i skal støtte hinanden. For når i begge er i rki så kommer der til at gå noget tid før i kommer ud af det, er ret sikker på at selv når man ikke har mere gæld så går der faktisk noget tid før man kommer ud igen.. 

Anmeld Citér

21. september 2016

MRS.Thomsen

Hvis i begge står i rki og du har fået kolde fødder, kunne det måske være en idé at aflyse brylluppet og arbejde med jeres forhold. I har vel næppe råd til brylluppet som jeres situation er nu? Det vil de nærmeste nok kunne forstå. 

Det behøver ikke være enden på jeres forhold, men der er en del der skal arbejdes med, for at du kan føle dig lykkelig og tryg i jeres forhold - og det er ret vigtigt i er ægteskab. 

Vælger du at blive gift alligevel, vil jeg anbefale dig at få en ægteskabspagt eller papirer på særeje (eller hvad det nu hedder), så du ikke kan komme til at hæfte for hans gæld. Snak evt. med din bankrådgiver om hvordan du sikrer dig selv. 

Held og lykke

Anmeld Citér

21. september 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Kære alle.

han er 33 jeg er 24

Jeg ville nok udsætte bryllup, og få styr på økonomien. Find ud af om i virkelig er de rigtige sammen, snak sammen. Få banken til at hjælpe med et holdbart budget. Du er stadig meget ung og i har masser af tid til at blive gift, hvis i ønsker det for sikkerhedens skyld så gå på rådhuset først og gem kirkebryllup og festen til i har råd. Held og lykke med det hele. Håber i finder ud af det og at i får hus have og ikke mindst glade børn med glade forældre. 

Anmeld Citér

22. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Kære alle.

han er 33 jeg er 24

Jeg synes I skal gemme penge fra bryllup til at investere i at få økonomisk rådgivning. Og så må det være dig der styre økonomien og han får lommepenge til han har lært det.

men synes bestemt ikke det er det rette tid for Jer at blive gift. 

I kan evt. også tale med egen bank og se om de kan hjælpe med at få styr på jeres økonomi. 

Anmeld Citér

22. september 2016

Falk43

MRS.Thomsen skriver:

Hvis i begge står i rki og du har fået kolde fødder, kunne det måske være en idé at aflyse brylluppet og arbejde med jeres forhold. I har vel næppe råd til brylluppet som jeres situation er nu? Det vil de nærmeste nok kunne forstå. 

Det behøver ikke være enden på jeres forhold, men der er en del der skal arbejdes med, for at du kan føle dig lykkelig og tryg i jeres forhold - og det er ret vigtigt i er ægteskab. 

Vælger du at blive gift alligevel, vil jeg anbefale dig at få en ægteskabspagt eller papirer på særeje (eller hvad det nu hedder), så du ikke kan komme til at hæfte for hans gæld. Snak evt. med din bankrådgiver om hvordan du sikrer dig selv. 

Held og lykke

Ja pas på med at få fælles gæld .. 

Pas godt på dig selv 

Anmeld Citér

22. september 2016

Janey

Profilbillede for Janey

Det lyder som om, I har noget at arbejde med før, I bør blive gift. 

Omkring hæftelsen for hinandens gæld så får du nogle forkerte råd i denne tråd:

I kommer IKKE til at hæfte for hinandens gæld ved at blive gift. 

Reglen er, at man selv hæfter for sin egen gæld uanset, om man er gift eller ej. Der er dog en undtagelse for skattegæld, hvor ægtefæller hæfter for hinandens skattegæld, men dette er kun for gæld, der er opstået, mens man har været gift. Gæld opstået før ægteskabet hæfter man ikke fælles for. 

En ægtepagt hjælper ikke mod at hæfte for den anden ægtefælles skattegæld, da den kun omhandler, hvordan jeres værdier skal deles (eller ikke deles) ved skilsmisse. Så længe I er gift hæfter  I solidarisk for den skattegæld, der opstår under ægteskabet.

Læs evt. mere her (det er skrevet i jurasprog):  https://www.kromannreumert.com/Nyheder/2011/06/Haefter_du_for_din_aegtefaelles_gaeld_ogsaa_restskatten

Anmeld Citér

22. september 2016

Skouboe

MRS.Thomsen skriver:

Held og lykke

Du kommer ikke til at hæfte for ægtefællens gæld, når du bliver gift, heller ikke den gæld der optages mens  I er gift. Det er kun gæld, man skriver under på, man hæfter for, heller ikke selvom nogle kreditorer prøver at overbevise folk om andet.

Anmeld Citér

22. september 2016

Tvillingemor80

Skouboe skriver:

Du kommer ikke til at hæfte for ægtefællens gæld, når du bliver gift, heller ikke den gæld der optages mens  I er gift. Det er kun gæld, man skriver under på, man hæfter for, heller ikke selvom nogle kreditorer prøver at overbevise folk om andet.

Med undtagelse af skattegæld - den hæfter man fælles for når man er gift.. 

Anmeld Citér

22. september 2016

Newsence

Det lyder som om I begge er ret uansvarlige ( ja undskyld mit direkte sprog) du syntes han står i vejen for dig grundet hans gæld, men du er jo selv i RKI så helt ærligt så er I vidst begge ikke for gode. 

At holde bryllup ( som jo som regel er dyrt) lyder igen meget uansvarligt. Disse penge burde I have brugt på jers gæld så jeres fremtid så lyserer ud. 

Du må jo mærke godt efter om han er manden for dig. Men ikke en person du kan lave om. Ja hans økonomiske sans skal der arbejdes på men hvad med resten af ham? Elsker du dette eller ville du også lave det om?

At droppe en for økonomiske årsager virker for mig underligt. Er det kun det der nager kan I jo godt rodde bod på det. Som andre skriver at han eks. får lomme penge og ikke har adgang til jeres penge ud over hvad han får. Eller at I får en tredje part til at forvalte jeres økonomi indtil I har styr på jeres liv. 

Men vil du ikke giftes bør du melde det ud her og nu. Og så må du jo tage den der fra. For skuffet og såret bliver han jo nok men du kan ikke gifte dig uden at have lysten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.