Hej alle sammen
Jeg er så frustreret og skriver derfor til jer for at komme ud med mine tanker, men også for at høre om andre har eller står i lignende situation og måske kan give gode råd.
Sagen er den at min kæreste ikke kan tåle at spille, drikke eller tage stoffer. Da jeg lærte ham at kende, vidste jeg intet til stofferne (coke), men var med på at han engang imellem tog i byen med vennerne og han spillede poker når han lige lystede. Jeg så intet problem med det da jeg kender mange der gør det uden negative følger.
Det har så kostet os uttallige af skænderier og tillidsbrud, da løgnene hobede sig op, i takt med at hans sygdomme blev værre. Han har nu været i behandling 3 gange over 1,5 år, hvor han startede med lodumani, derefter gik det op for ham at stofferne var dumme og måtte i behandling for det, men nu har han erkendt at alkohol heller ikke skal være en del af hans liv. Han er faldet i rigtig mange gange, og gjort mig usikker på om jeg egentlig vil blive med ham. Han har lige været i behandling igen og allerede 3 dage efter falder han i. (han havde ikke sluppet de venner som stadig drikker og tager stoffer). Jeg bliver så vred og slår op med ham i mobilen for i stedet for at han kom hjem, tog han til sin far i nogle dage.
Min tillid var lige blevet en smule stærkere imens han var i behandling og vi havde det fantastisk. Der var ingen skænderier og vi snakkede om ny bil og fremtid. Vi vil begge gerne have børn og har snakket om det siden vi fandt sammen for lidt over 3 år siden.
Jeg står med tvivl, brud på tilliden og respekten til ham, for han kan jo ikke sikre mig en fremtid uden tilbagefald. Han opdager hele tiden nye ting han skal ændre på når han falder i og han har da også rykket sig en smule siden dengang han startede i behandling, men bliver ved med at mangle flere ting at give slip på.
Jeg tror på at han bliver en god far og når han bare er ude af de dumme ting så er han omsorgsfuld og kærlig. Han gør meget for mig og os, men jeg har bare til tider svært ved at give slip på det negative og på fortiden, da den har fyldt rigtig meget.
Børn er ikke legetøj og jeg tager det derfor meget seriøst når jeg overvejer hvornår det skal ske. Det vil ikke være stabilt at få børn lige nu, men jeg vil så gerne føle mig sikker i mit forhold og have tryghed.
Jeg er ked af det blev et langt oplæg, men hvis nogen har erfaring med lignende eller selv har prøvet at stå med noget usikkerhed og samtidig en masse kærlighed til jeres mand, så skriv endelig noget.
Mit hjerte siger jo jeg burde kæmpe for han udvikler sig hele tiden og han gør det ikke for at såre mig, men hjernen tænker at jeg skal smutte fordi jeg ikke kan leve med at jeg ikke ved om han falder i igen og igen.