Kun 1 barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.811 visninger
12 svar
24 synes godt om
20. september 2016

Sprit25

Vi har idag valgt, at vi vil ikke have flere børn. Vi har en datter og os tre sammen gør livet perfekt. 

Dog er jeg mest spændt på omverdens reaktion, så derfor jer andre som har valgt et barn. Hvad siger I når andre spørger og hvad er det "væreste" i har fået smidt i hovedet

Jeg er selv ude i noget med: 

vi har det sgu meget godt og hvorfor ødelægge succes

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2016

Carina:-)

Har ikke selv erfaringer  med et enkelt barn men derimod kender jeg til at skulle forsvare mit valg med flere børn men kender flere og flere der enten helt fravælger børn eller får et enkelt. 

Og ligesom folk med mange børn oplever fordomme fra især folk der ikke aner hvad de snakker om oplever de også at folk lige pludselig mener det er deres pligt at fortælle dem deres mening.

Jeg plejer at sige når jeg møder de kloge mennesker der partout føler trang til at fortælle mig at det er synd for mine børn at de skal dele med så mange eller at det må jo give godt i børnepengene Osv Osv 

At jeg er rigtig glad for deres input til det liv jeg har valgt at leve men om vi ikke kan aftale at fremover hvis jeg bliver usikker på mit valg så vil jeg lige sige til for så giver det mening at fortælle mig deres holdninger og meninger men indtil da vil jeg gerne være fri.

Det plejer at virke.

Anmeld Citér

20. september 2016

Lucky05

Sprit25 skriver:

Vi har idag valgt, at vi vil ikke have flere børn. Vi har en datter og os tre sammen gør livet perfekt. 

Dog er jeg mest spændt på omverdens reaktion, så derfor jer andre som har valgt et barn. Hvad siger I når andre spørger og hvad er det "væreste" i har fået smidt i hovedet

Held og lykke   fra en familie som har valgt det samme. 

Vi har selv valgt kun at få 1 barn, og nogle gange kan det satme være anstrengende at høre på folks kommentarer. Familien har egentlig accepteret det. Men folk man falder i snak med, omkring børn kommer med mange medlidende ord . 

Jeg plejer at sige , at jeg ikke kan forsvare at sætte et barn mere i verden, udelukkende fordi det er synd for vores datter. Et barn mere skulle være af lyst fra vores alles side. 

Anmeld Citér

20. september 2016

An&Jo

Vores er ikke selvvalgt enebarn, men der kommer ikke flere for vi kan ikke, ihvertfald ikke ifølge lægerne.. hvis der kommer en mere er det et mirakel! 

Men vi møder tit undren fra omverdenen og bliver ofte spurgt om ikke vi skal have flere børn.. mit svar er bare at det skal vi ikke og det må folk acceptere

Anmeld Citér

20. september 2016

Loa

Carina:-) skriver:

Har ikke selv erfaringer  med et enkelt barn men derimod kender jeg til at skulle forsvare mit valg med flere børn men kender flere og flere der enten helt fravælger børn eller får et enkelt. 

Og ligesom folk med mange børn oplever fordomme fra især folk der ikke aner hvad de snakker om oplever de også at folk lige pludselig mener det er deres pligt at fortælle dem deres mening.

Jeg plejer at sige når jeg møder de kloge mennesker der partout føler trang til at fortælle mig at det er synd for mine børn at de skal dele med så mange eller at det må jo give godt i børnepengene Osv Osv 

At jeg er rigtig glad for deres input til det liv jeg har valgt at leve men om vi ikke kan aftale at fremover hvis jeg bliver usikker på mit valg så vil jeg lige sige til for så giver det mening at fortælle mig deres holdninger og meninger men indtil da vil jeg gerne være fri.

Det plejer at virke.

Haha fedt svar 

Anmeld Citér

21. september 2016

dorthemus

Jeg har er barn og har aldrig skullet forsvare det valg. Jeg tænker; hvorfor overhovedet skulle forsvare jeres valg overfor omverdenen det er da jeres liv.

Anmeld Citér

21. september 2016

Fremad

Jeg plejer at sige: bare fordi man kan er ikke ensbetydende med man skal!

Anmeld Citér

21. september 2016

Sprit25

dorthemus skriver:

Jeg har er barn og har aldrig skullet forsvare det valg. Jeg tænker; hvorfor overhovedet skulle forsvare jeres valg overfor omverdenen det er da jeres liv.

Fordi folk spørger

Min datter er 2 og jeg bliver altid spurgt at venner, bekendte, familie ja sågar "fremmede" skal I ikke snart have nummer 2. Dertil vil mit svar jo så være fra nu af: Næh også ved jeg der vil komme 1000000 spørgsmål om hvorfor ikke

Anmeld Citér

21. september 2016

1977

Profilbillede for 1977

Førhen plejede jeg at svare, at jeg har fundet ud af hvor glad jeg er for at sove om natten. Nu svarer jeg at jeg bliver 40 om lidt, så det gider jeg ikke 

Anmeld Citér

21. september 2016

modesty

Sprit25 skriver:

Vi har ikke fået nogle negative reaktioner. Jeg har bare sagt det helt lige ud som det var: Min mand har fra starten meldt ud at han kun ville have 1. For mig tog det cirka 3 år hvor jeg kunne mærke biologien trække, men nu hvor vores søn er ved at blive større (snart 5) er jeg helt afklaret med at vi ikke skal have flere og jeg har ærligt talt ikke lyst til flere. Er så glad for det overskud vi har i hverdagen, både til os selv og vores søn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.