Fosterskøn i uge 30?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.122 visninger
15 svar
0 synes godt om
19. september 2016

MissTas

Hvad blev jeres skønnet til i uge 30? Er selv 30+0 og lillemanden blev i dag skønnet til 1300g. Sys ikke umiddelbart det lyder af så meget i uge i 30. Jordemoder sagde det var i den lave ende men ok. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2016

Bissen

Begge mine blev skønnet til 1600 i uge 29. 

Anmeld Citér

19. september 2016

MissTas

Bissen skriver:

Begge mine blev skønnet til 1600 i uge 29. 

Hvad vejede de ved fødslen? 

Anmeld Citér

19. september 2016

xStinepigen

Min blev skønnet til 1500, havde graviditetsukkersyge, om de regnede ham hele tiden til at være 1% stor, så han var i den tunge ende af normalen . Han er fædt 38+3 og vejede 3570 . Så synes dit lyder okay - bare i dne lidt lavere ende . Stol på hvad de siger

Anmeld Citér

19. september 2016

FruHimmelblå-86

Profilbillede for FruHimmelblå-86

Min datter blev også skønnet til 1300g, da jeg var 30+1. Jeg fik af vide, at det var i den lave ende, men inden for normalen . Gennemsnittet er vist ca. 1600g i uge 30, hvis ikke jeg husker helt forkert

Hun vejede 3080g, da hun blev født 39+6.

Anmeld Citér

19. september 2016

MissTas

xStinepigen skriver:

Min blev skønnet til 1500, havde graviditetsukkersyge, om de regnede ham hele tiden til at være 1% stor, så han var i den tunge ende af normalen . Han er fædt 38+3 og vejede 3570 . Så synes dit lyder okay - bare i dne lidt lavere ende . Stol på hvad de siger

Okay stoler også på hvad de siger.. Skal så heldigvis vækstscannes torsdag, hvor vi også skal snakke med en fødselslæge, så får vi mere præcis vægt .. Har en sygdom der gør han er i risiko for ikke at tage nok på  

Anmeld Citér

19. september 2016

MissTas

FruHimmelblå-86 skriver:

Min datter blev også skønnet til 1300g, da jeg var 30+1. Jeg fik af vide, at det var i den lave ende, men inden for normalen . Gennemsnittet er vist ca. 1600g i uge 30, hvis ikke jeg husker helt forkert

Hun vejede 3080g, da hun blev født 39+6.

Okay tak for dit svar,, så var din også en bette en hvert fald mindre end gennemsnit, også ved fødslen. Min blir formentlig ikke så stor så, for han skal tages ved kejsersnit 38+1 .. Så han må da gerne ta lidt ekstra inden da tænker jeg 

Anmeld Citér

19. september 2016

Rtjm05

MissTas skriver:

Hvad blev jeres skønnet til i uge 30? Er selv 30+0 og lillemanden blev i dag skønnet til 1300g. Sys ikke umiddelbart det lyder af så meget i uge i 30. Jordemoder sagde det var i den lave ende men ok. 

Min dreng blev også skønnet til omkring 1300 g i uge 30,  han lå hele graviditeten mellem 15 og 20 % under gennemsnittet, vi blev scannet hver 14 dag fra uge 24  Jeg blev scannet 35+2 der skønnede de ham til 2582 g han blev født ved ks 4 timer efter scanning og vejede 3130 g 20 % over gennemsnittet, bare en lidt sjov historie 

Vi fik af vide at baby skulle være 22-23 % under gennemsnittet før der var grund til bekymring 

Anmeld Citér

19. september 2016

MissTas

rikkeivalo skriver:

Min dreng blev også skønnet til omkring 1300 g i uge 30,  han lå hele graviditeten mellem 15 og 20 % under gennemsnittet, vi blev scannet hver 14 dag fra uge 24  Jeg blev scannet 35+2 der skønnede de ham til 2582 g han blev født ved ks 4 timer efter scanning og vejede 3130 g 20 % over gennemsnittet, bare en lidt sjov historie 

Vi fik af vide at baby skulle være 22-23 % under gennemsnittet før der var grund til bekymring 

Vildt en scanning kan tage så meget fejl alligevel fik du kejsersnit 4 timer efter pga hans lave vægt eller ?? 

Er spændt på hvad vores scanning viser på torsdag  

Anmeld Citér

19. september 2016

Rtjm05

MissTas skriver:

Vildt en scanning kan tage så meget fejl alligevel fik du kejsersnit 4 timer efter pga hans lave vægt eller ?? 

Er spændt på hvad vores scanning viser på torsdag  

Nej jeg har type 2 diabetes og gik derfor til ekstra tjek, jeg var til scanning, jordemor og læge den dag, scanning og jordemor gik fint, men da jeg kom ind til lægen kunne jeg fortælle mit blodsukker var faldet meget det sidste døgn,  det viser sig så at det er tegn på at moderkagen ikke fungere så godt mere,  så Ca. 2 timer efter jeg havde snakket med lægen fik jeg ks, det gik utrolig hurtigt og var en meget voldsom oplevelse.... Fostervandet var grønt og de prøver de har taget fra navlestrengen viste at han lå lige på grænsen til ikke at få nok ilt, så det var godt han kom ud 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.