En Globus til en 5 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
23 svar
23 synes godt om
19. september 2016

Troldemommi

Johanne,s farmor har en stor flot globus stående inde på sit kontor, og når vi ikke kan se eller høre Johanne så er der stor sansynlighed for at hun står og kigger fascineret på den, den drejer selv rundt så kun kan se det hele.

Vi har efterhånden stået/sat der mange gange og snakket om jorden og dens opbygning og de forskellige ting der er at se, de forskellige lande, ækvator, polerne, havene, dyrene, menneskerne, bjergene, vulkanerne, jordens indre, magnetfeltet, universet, solen, månen, stjernerne, der er altid noget nyt at snakke om.

Jeg syntes det kunne være dejligt selv at købe en fin Globus til hende, men seriøst de Globuser der er beregnet til børn, syntes de både er grimme og barnlige, så vil jeg hellere købe en almindelig globus som hun jo allerede kender super godt, men min mand er uenig med mig, han syntes jeg gør hende ældre end hun er, hun bliver 5 år på onsdag, og er en helt almindelig kvik pige med altid mange spørgsmål på lager, men nej, jeg vil ikke presse hende, jeg vil bare gerne have at hun skal finde hendes globus ligeså spændende som farmor`s 

Skal jeg købe en almindelig globus eller en børnevenlig Globus til hende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2016

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg ville helt sikkert købe en almindelig globus til hende.

Jeg er enig med dig, mht dem der er lavet til børn. Jeg synes næsten de taler en smule ned til børn.

Hvis børn er nysgerrig på at lære, skal man ikke bremse dem. 

Anmeld Citér

19. september 2016

Troldemommi

RGN skriver:

Jeg ville helt sikkert købe en almindelig globus til hende.

Jeg er enig med dig, mht dem der er lavet til børn. Jeg synes næsten de taler en smule ned til børn.

Hvis børn er nysgerrig på at lære, skal man ikke bremse dem. 

Ja ikke, børn skal da ikke bremses i deres læring 

tak for dit svar 

Anmeld Citér

19. september 2016

Dorthe1986

Det er jo den slags farmor har der har vækket hendes interesse, så derfor er det da også sådan en type i skal købe til hende. 

Anmeld Citér

19. september 2016

AnoMom

Troldemommi skriver:

Johanne,s farmor har en stor flot globus stående inde på sit kontor, og når vi ikke kan se eller høre Johanne så er der stor sansynlighed for at hun står og kigger fascineret på den, den drejer selv rundt så kun kan se det hele.

Vi har efterhånden stået/sat der mange gange og snakket om jorden og dens opbygning og de forskellige ting der er at se, de forskellige lande, ækvator, polerne, havene, dyrene, menneskerne, bjergene, vulkanerne, jordens indre, magnetfeltet, universet, solen, månen, stjernerne, der er altid noget nyt at snakke om.

Jeg syntes det kunne være dejligt selv at købe en fin Globus til hende, men seriøst de Globuser der er beregnet til børn, syntes de både er grimme og barnlige, så vil jeg hellere købe en almindelig globus som hun jo allerede kender super godt, men min mand er uenig med mig, han syntes jeg gør hende ældre end hun er, hun bliver 5 år på onsdag, og er en helt almindelig kvik pige med altid mange spørgsmål på lager, men nej, jeg vil ikke presse hende, jeg vil bare gerne have at hun skal finde hendes globus ligeså spændende som farmor`s 

Skal jeg købe en almindelig globus eller en børnevenlig Globus til hende?

Synes da i skal købe en almindelig globus til hende når hun allerede nu viser stor interesse for den. Så kan jeg ikke se hvorfan man gør hende ældre af den grund. :-)

Anmeld Citér

19. september 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg ville faktisk ikke købe en, men lade hebde have interessen hos farmor. Hvis hun får en selv mister hun nok hurtigt interessen og det er godt at have noget specielt hos farmor. 

Anmeld Citér

19. september 2016

Troldemommi

Dorthe1986 skriver:

Det er jo den slags farmor har der har vækket hendes interesse, så derfor er det da også sådan en type i skal købe til hende. 

Godt argument, jeg er helt enig, ville ønske faderen også var, men jeg skal nok få ham overbevist 

Anmeld Citér

19. september 2016

Troldemommi

AnoMom skriver:

Synes da i skal købe en almindelig globus til hende når hun allerede nu viser stor interesse for den. Så kan jeg ikke se hvorfan man gør hende ældre af den grund. :-)

Jeg tror min mand mener at når der nu er globuser til børn, så skal vi holde os til det 

Anmeld Citér

19. september 2016

Troldemommi

Mariehøne123 skriver:

Jeg ville faktisk ikke købe en, men lade hebde have interessen hos farmor. Hvis hun får en selv mister hun nok hurtigt interessen og det er godt at have noget specielt hos farmor. 

Farmor er speciel nok i forvejen  Jeg ved hun vil elske at sidde og kigge på den på hendes eget værelse, hos farmor er der så mange andre fristelser

Anmeld Citér

19. september 2016

AnoMom

Troldemommi skriver:

Jeg tror min mand mener at når der nu er globuser til børn, så skal vi holde os til det 

Men det er da bare at nedgraderer hendes intelligens tænker jeg :-) 

men kunne i spørger hende selv om hvad hun helst kunne tænke sig? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.