Johanne,s farmor har en stor flot globus stående inde på sit kontor, og når vi ikke kan se eller høre Johanne så er der stor sansynlighed for at hun står og kigger fascineret på den, den drejer selv rundt så kun kan se det hele.
Vi har efterhånden stået/sat der mange gange og snakket om jorden og dens opbygning og de forskellige ting der er at se, de forskellige lande, ækvator, polerne, havene, dyrene, menneskerne, bjergene, vulkanerne, jordens indre, magnetfeltet, universet, solen, månen, stjernerne, der er altid noget nyt at snakke om.
Jeg syntes det kunne være dejligt selv at købe en fin Globus til hende, men seriøst de Globuser der er beregnet til børn, syntes de både er grimme og barnlige, så vil jeg hellere købe en almindelig globus som hun jo allerede kender super godt, men min mand er uenig med mig, han syntes jeg gør hende ældre end hun er, hun bliver 5 år på onsdag, og er en helt almindelig kvik pige med altid mange spørgsmål på lager, men nej, jeg vil ikke presse hende, jeg vil bare gerne have at hun skal finde hendes globus ligeså spændende som farmor`s
Skal jeg købe en almindelig globus eller en børnevenlig Globus til hende?
Anmeld
Citér