Organicup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2016

"Anarkisten"

Lea2787 skriver:

Jeg har prøvet lidt forskellige: Divacup, Ladycup, Organicup, Linette og Me Luna. Klart gladest for de to førstnævnte. 

Jeg klipper stilken helt af. Kan ikke fordrage at den stikker ud. Havde lige øvet mig på at tage den ud uden stilk først 

Jeg tømmer morgen og inden sengetid. Tømmer bare i toilettet og skyller med rent vand. Den bliver kogt hver måned før og efter mens. 

Jeg folder den øverste kant ned/ind. Sidder på hug og skubber koppen ud horisontalt. Altså skubber tilbage mod halebenet - ikke opad (prøv at Google eller youtube videoer). Når den er inde, drejer jeg den 360* så den folder sig helt ud. 

Det kan godt føles som om, koppen falder lidt nedad ved toiletbesøg. Jeg kniber bare lige et par gange bagefter, og så er den på plads igen. 

Jeg elsker at bruge menskop! Synes det er så meget mere hygiejnisk end tamponer og bind. 

Må man spørge hvorfor du foretrækker Diva og Ladycup frem for de andre? Og tak fordi du vil dele ud af din erfaring 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
"Anarkisten" skriver:

Må man spørge hvorfor du foretrækker Diva og Ladycup frem for de andre? Og tak fordi du vil dele ud af din erfaring 

De passer bare bedre til mig. Det handler både og længde, bredde og hårdhed. Organicup er for stor og samtidig for blød, så den folder sig ikke helt ud, og så holder den ikke tæt... divacup er faktisk også lidt til den lange side for mig, men det går fint nok. Ladycup str small er perfekt i størrelse og tilpas hård. Man kan ikke regne med, at man skal bruge de store, selvom man har født, så man må prøve sig lidt frem 

Anmeld Citér

18. september 2016

"Anarkisten"

Lea2787 skriver:

De passer bare bedre til mig. Det handler både og længde, bredde og hårdhed. Organicup er for stor og samtidig for blød, så den folder sig ikke helt ud, og så holder den ikke tæt... divacup er faktisk også lidt til den lange side for mig, men det går fint nok. Ladycup str small er perfekt i størrelse og tilpas hård. Man kan ikke regne med, at man skal bruge de store, selvom man har født, så man må prøve sig lidt frem 

For stor....altså for lang, eller er det omkredsen? Forstår godt det med fastetiden. Det må være meget forskelligt fra kvinde til kvinde 

Anmeld Citér

19. september 2016

Lea2787

"Anarkisten" skriver:

For stor....altså for lang, eller er det omkredsen? Forstår godt det med fastetiden. Det må være meget forskelligt fra kvinde til kvinde 

Den er for bred, så den ikke folder sig helt ud. Og for lang, så bunden af den titter ud og generer. Men jeg købte også den store - fordi jeg har født. Måske ville den lille passe bedre.

Anmeld Citér

19. september 2016

"Anarkisten"

Lea2787 skriver:

Den er for bred, så den ikke folder sig helt ud. Og for lang, så bunden af den titter ud og generer. Men jeg købte også den store - fordi jeg har født. Måske ville den lille passe bedre.

Har lidt samme problem med min nemlig. Den folder sig, for det meste ud, men det kan godt kræve lidt "fumlen" før den gør det, men det der generer mest er, at den er for lang. Det kravler nærmest ud og det til trods for at jeg har klippet stilken helt af.

Er spændt på at teste Meluna som jeg har bestilt. Den skulle være lidt kortere, men jeg er ikke sikker på det er nok 

Nu må jeg se, men ellers må jeg jo bare teste videre.

Anmeld Citér

19. september 2016

Kay

Jeg er igang med min 2. Cyklus med diva cup og vil sige første gang skal man lige finde sig tilrette og lære at sætte den rigtig osv 2. Gang er det allerede meget nemmere og som jeg sagde til min mand den anden dag så følger jeg mig meget mere ren og fri med den 

Jeg har pcos og bløder rigtig meget og jeg blødte tit igennem før men jeg har endnu ikke blødt igennem her... det er så skønt! 

Anmeld Citér

19. september 2016

Kay

"Anarkisten" skriver:

Tak for svar 

Overvejer og jeg skal klippe hele stilken af, for den driller lidt en gang i mellem. Har lige bestilt en anden slags på nette og den har en kugle i stedet og så er selve koppen kortere, så det bliver spændende ar se om den er bedre 

Tror godt jeg kunne blive fan, for hvor ér det rart, især om natten 

Jeg har også klippet stilken af min  den sad ligesom og gnave de  

Min ryger også lidt ud når jeg er på toilettet men hvis det ikke er tid til at tømme skubber jeg den bare op på plads igen når jeg er færdig  jeg har fået at vide at det er fordi jeg bør træne min bækkenbund noget mere  

Anmeld Citér

19. september 2016

Bshizzle

Jeg har aldrig hørt om de cup mm i snakker om 

Men hold da fast hvor har det sat mine tanker igang.. 

Sådan en MÅ jeg da eje !!! 

Jeg er pænt træt af bind og tampax..! 

Nogle bestemte sider/steder i bestiller dem på?? 

Anmeld Citér

19. september 2016

"Anarkisten"

Bshizzle skriver:

Det er nemlig vildt smart og hvor er det bare fedt at man er fri for "grat" 

Prøv kopperiet.dk. Der kan du se flere forskellige mærker, størrelser og få vejledning i det rigtige valg. Jeg har lige bestilt en ny og hvis ikke den er bedre end den første, så må jeg prøve endnu en, for jeg VIL have det til at fungere. Er vild med at den kan sidde i 12 timer og man slipper for frygten for at bløde igennem, især om natten 

Derudover, så er det jo en klar gevinst for både pengepung og miljø 

Anmeld Citér

19. september 2016

Lea2787

Bshizzle skriver:

Jeg køber gennem menstruationskoppen.dk 

De har en super fin liste, hvor de sammenligner længder, bredder, voluminer og hårdhed 

http://menstruationskoppen.dk/sammenlign-og-kob/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.