Organicup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.580 visninger
20 svar
20 synes godt om
17. september 2016

"Anarkisten"

Godaften tøser 

Nogen der bruger organicup eller lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
"Anarkisten" skriver:

Godaften tøser 

Jeg bruger divakop og jeg er kæææmpe fan!

Har brugt det i 3 år efterhånden.

Noget særligt du vil vide?

Anmeld Citér

17. september 2016

KissMeKissMeKissMe

"Anarkisten" skriver:

Godaften tøser 

Nu er jeg godt nok gravid, så bruger ikke noget lige pt. 

Men før brugte jeg menstruationskop (kan ikke lige huske mærket - den er nogle år gammel). Men det kan varmt anbefales. Bløder ikke meget, så er specielt vild med, at man kan lade den sidde længere end tamponer. F.eks. til om natten. Og så er det bæredygtigt (og billigt), hvilket er mega fedt. 

Anmeld Citér

18. september 2016

"Anarkisten"

MummiT skriver:

Jeg bruger divakop og jeg er kæææmpe fan!

Har brugt det i 3 år efterhånden.

Noget særligt du vil vide?

Ham der kommer lige et par spørgsmål her 

Har du klippet din til? Altså klippet noget af "spidsen"? Syntes nemlig den stikker ud og generer en smule. Hvis ja, hvor meget har du klippet af?

Hvor ofte tømmer du den og ja, ndskyld mig, men hvad gør du så? Syntes det er lidt omstændigt, men den kan jo i princippet sidde i 12 timer, så det er jo ikke hele tiden man skal gøre det.

Vender du den på en bestemt må når du sætter den op?

Og det sidste spørgsmål....står eller sidder du?

Ej, der kommer lige et mere.....er det ikke som om den falder lidt ud når man har været på toilet? Tømmer du ved samme lejlighed, skylle og så op igen?

Nu har jeg ikke flere spørgsmål 

Anmeld Citér

18. september 2016

"Anarkisten"

KissMeKissMeKissMe skriver:

Nu er jeg godt nok gravid, så bruger ikke noget lige pt. 

Men før brugte jeg menstruationskop (kan ikke lige huske mærket - den er nogle år gammel). Men det kan varmt anbefales. Bløder ikke meget, så er specielt vild med, at man kan lade den sidde længere end tamponer. F.eks. til om natten. Og så er det bæredygtigt (og billigt), hvilket er mega fedt. 

Det er loge præcis det du skriver der lokkede mig til at prøve og er indtil videre ret godt tilfreds. Skal bare lige finde ud af om der skal klippes noget at "stilken" og hvor meget. Klippede du i din?

Anmeld Citér

18. september 2016

MamaGulloev

"Anarkisten" skriver:

Har du klippet din til? Altså klippet noget af "spidsen"? Syntes nemlig den stikker ud og generer en smule. Hvis ja, hvor meget har du klippet af?

Hvor ofte tømmer du den og ja, ndskyld mig, men hvad gør du så? Syntes det er lidt omstændigt, men den kan jo i princippet sidde i 12 timer, så det er jo ikke hele tiden man skal gøre det.

Ej, der kommer lige et mere.....er det ikke som om den falder lidt ud når man har været på toilet? Tømmer du ved samme lejlighed, skylle og så op igen?

Jeg har klippet hele stilken af. 

Når jeg sætter den op folder jeg den lige engang og så drejer jeg den rundt med en finger deroppe, så den folder sig ud. Jeg tømmer den morgen og aften. Middag også, hvis jeg bløder meget. Tømmer, skyller og op igen. Jeg sidder, synes det er nemmest

Hvis man virkelig skal presse kan det godt føles som om den er på vej ud, men det tager højest et enkelt drej så sidder den ordentligt igen.

Anmeld Citér

18. september 2016

"Anarkisten"

MummiT skriver:

Jeg har klippet hele stilken af. 

Når jeg sætter den op folder jeg den lige engang og så drejer jeg den rundt med en finger deroppe, så den folder sig ud. Jeg tømmer den morgen og aften. Middag også, hvis jeg bløder meget. Tømmer, skyller og op igen. Jeg sidder, synes det er nemmest

Hvis man virkelig skal presse kan det godt føles som om den er på vej ud, men det tager højest et enkelt drej så sidder den ordentligt igen.

Tak for svar 

Overvejer og jeg skal klippe hele stilken af, for den driller lidt en gang i mellem. Har lige bestilt en anden slags på nette og den har en kugle i stedet og så er selve koppen kortere, så det bliver spændende ar se om den er bedre 

Tror godt jeg kunne blive fan, for hvor ér det rart, især om natten 

Anmeld Citér

18. september 2016

KissMeKissMeKissMe

"Anarkisten" skriver:

Det er loge præcis det du skriver der lokkede mig til at prøve og er indtil videre ret godt tilfreds. Skal bare lige finde ud af om der skal klippes noget at "stilken" og hvor meget. Klippede du i din?

Ja jeg klippede det meste af stilken af. Bruger bare bækkenbundsmusklerne til at "presse" den ud, så synes ikke man behøver så meget stilk. 

Anmeld Citér

18. september 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
"Anarkisten" skriver:

Jeg har prøvet lidt forskellige: Divacup, Ladycup, Organicup, Linette og Me Luna. Klart gladest for de to førstnævnte. 

Jeg klipper stilken helt af. Kan ikke fordrage at den stikker ud. Havde lige øvet mig på at tage den ud uden stilk først 

Jeg tømmer morgen og inden sengetid. Tømmer bare i toilettet og skyller med rent vand. Den bliver kogt hver måned før og efter mens. 

Jeg folder den øverste kant ned/ind. Sidder på hug og skubber koppen ud horisontalt. Altså skubber tilbage mod halebenet - ikke opad (prøv at Google eller youtube videoer). Når den er inde, drejer jeg den 360* så den folder sig helt ud. 

Det kan godt føles som om, koppen falder lidt nedad ved toiletbesøg. Jeg kniber bare lige et par gange bagefter, og så er den på plads igen. 

Jeg elsker at bruge menskop! Synes det er så meget mere hygiejnisk end tamponer og bind. 

Anmeld Citér

18. september 2016

MamaGulloev

"Anarkisten" skriver:

Tak for svar 

Overvejer og jeg skal klippe hele stilken af, for den driller lidt en gang i mellem. Har lige bestilt en anden slags på nette og den har en kugle i stedet og så er selve koppen kortere, så det bliver spændende ar se om den er bedre 

Tror godt jeg kunne blive fan, for hvor ér det rart, især om natten 

Jeg synes særligt at det er rart at man stort set ikke mærker den overhovedet! Og man slipper for et klistret skridt med bind eller tamponer der ofte (synes jeg) sidder og generer lidt. Og så slipper man 100% for lugt gener. Dét synes jeg er skønt

Men ja, du må prøve dig frem. Klip evt noget af stilken, det kan gøre meget for komforten

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.