Hvad ville i vælge ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2016

lineog4

Anonym skriver:

Vi har lige sat vores hus til salg  og har kigget på huse 1-1,5 time i bil væk herfra. (Grunden til at vi flytter er for at sidde billigere bl.a) 

Vi har under hele det her snakket om at vi ville have en stor stor have så vores søn og hund har mega meget plads at boltre sig på - for det har vi nemlig hvor vi bor nu 

hvis vi flytter til det hus vi har set på 2 gange nu, så kræver det selvfølgelig at vi bor ca 1,5 time væk fra familien som vi ellers nærmest er naboer med. Vores søn er vant til at se sine storebrødre og bedsteforældre flere gange om ugen og man kan virkelig se hvor meget kærlighed der er, når de er sammen. Men vi får selvfølgelig et billigere hus hvor der er masser tid og overskud... 

Men så jeg har de sidste par dage tænkt - ville det virkelig være jordens undergang for både vores hund og søn hvis vi flyttede i en lejebolig/lejlighed her i byen i stedet for, med en lille have? Så ser han stadig sin familie lige så tit, vi kommer stadig til at sidde billigere og have mere overskud og skal ikke skifte instution. 

Hvad tænker i ? Min mand er indlagt, så kan ikke lige drøfte mine tanker med ham  og han er egentlig HELT besluttet for at det skal være det hus vi har set 2 gange, tror jeg. 

Jeg er bare i vildrede. 

Jeg ville ikke være i tvivl om min prioritet ville være familie, ikke bare for min søns skyld men også for storebrødrene og mit eget forhold til dem - et privilegium at være en del af dets hverdag selvom man er samværsforældre. 

Så er der også det helt lavpraktiske at når netværket er tæt på så har man hjælp ved barn syg, hvis ens barn vil gå til svømning men det er på ens møde dag så kan andre gå med ham osv. 

Ja en have er sikkert skøn, men det er en park også. Mine børn lever et fantastisk børneliv uden have og endda med deleværelse. Tilgengæld har vi mormor lige om hjørnet, luft i økonomien til ferier, teater, Tivoli og og og og

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2016

Kay

Vi bor i rækkehus med lille have og den har  en fin størrelse til vores 2 børn... men tilgengæld bor vi næsten 1 time væk fra familie og det er vi så kede af! Andre børn i institutionen bliver ofte hentet af bedsteforældre men det Gør vores ikke for bedsteren arbejder stadig og hvis de skal hente efter arbejde bliver det jo så senere end vi kan hente  og de savner bedsteven og onkler og tanter enormt meget! Så meget at den store verden ofte græder på vejen hjem  fordi vi ser den jo ikke en gang om ugen vi ser dem nogle gange er m måneden og sover så også der oppe en gang i mellem men det ville Være så meget nemmere hvis vi boede tættere på derfor leder vi efter noget lignende det vi bor i tættere på dem... familien bord på landet og vi hovedstaden og min mand er meget bundet til byen hvor jeg gerne vil på landet... så det er svært 

Anmeld Citér

17. september 2016

Malene76

Anonym skriver:

Og du tænker ikke at min søn på 15 måneder kommer til at mærke at han mangler noget - i form af den store have han er vant til at lege i? 

Jo det er muligt men det ville stadig være vigtigere for mig at være tæt på familie og venner. Jeg ville så opsøge den manglede have med legepladser, grønne områder eller lignende. 

Anmeld Citér

17. september 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Og du tænker ikke at min søn på 15 måneder kommer til at mærke at han mangler noget - i form af den store have han er vant til at lege i? 

Han er kun 15 mdr. - det kommer ikke til at være noget stort savn for ham, og han har glemt den store have på ganske kort tid. 

Det er mere, hvad du og din kæreste kan leve med. Jeg elsker vores have og ville virkelig have svært ved at nøjes med en lillebitte én, kan slet ikke forestille mig at leve med børn og dyr - og mig selv - på et lille frimærke, men jeg kan godt forstå, at det også trækker at være tæt på familien. Jeg tænker, det er meget vigtigt, at du og din mand får afstemt, hvad I hver især ønsker og drømmer om - sønnen skal nok tilpasse sig lynhurtigt, men hvis din mand vil få klaustrofobi uden en stor have, og det vil være et stort tab for dig at komme langt væk fra familien, er I nødt til at finde en løsning, I begge kan leve med. 

Anmeld Citér

17. september 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Vi har lige sat vores hus til salg  og har kigget på huse 1-1,5 time i bil væk herfra. (Grunden til at vi flytter er for at sidde billigere bl.a) 

Vi har under hele det her snakket om at vi ville have en stor stor have så vores søn og hund har mega meget plads at boltre sig på - for det har vi nemlig hvor vi bor nu 

hvis vi flytter til det hus vi har set på 2 gange nu, så kræver det selvfølgelig at vi bor ca 1,5 time væk fra familien som vi ellers nærmest er naboer med. Vores søn er vant til at se sine storebrødre og bedsteforældre flere gange om ugen og man kan virkelig se hvor meget kærlighed der er, når de er sammen. Men vi får selvfølgelig et billigere hus hvor der er masser tid og overskud... 

Men så jeg har de sidste par dage tænkt - ville det virkelig være jordens undergang for både vores hund og søn hvis vi flyttede i en lejebolig/lejlighed her i byen i stedet for, med en lille have? Så ser han stadig sin familie lige så tit, vi kommer stadig til at sidde billigere og have mere overskud og skal ikke skifte instution. 

Hvad tænker i ? Min mand er indlagt, så kan ikke lige drøfte mine tanker med ham  og han er egentlig HELT besluttet for at det skal være det hus vi har set 2 gange, tror jeg. 

Jeg er bare i vildrede. 

Jeg ville til hver en tid vælge familie og venner fremfor mere plads. Medmindre vi taler om en skotøjsæske. Børn næres af relationer ikke luksus.

Anmeld Citér

17. september 2016

Guldlok88

Familie 100%

Anmeld Citér

17. september 2016

Heksemutter

Hvordan ligger det andet hus i forhold til arbejde/studie? For det er den afstand, der absolut ville betyde mest for mig. Eller I regner måske med at finde nyt job, når I flytter?

Vi flyttede i eget hus i foråret, og jeg ville personligt ikke rykke tilbage i en lejlighed. Jeg synes det er så befriende, ikke at have naboer lige på den anden side af væggen og at kunne larme og løbe og spille høj musik som det passer os. Et lejet rækkehus med en lille have i et fredeligt område, ville jeg godt kune leve med, hvis pengene var små, men aldrig mere lejlighed for os. På den anden side ville jeg også være ked af, at bo 1,5 times kørsel fra familien.

Er det ikke muligt for jer, at finde en eller anden mellemting? Indtil vi flyttede boede vi nærmest også dør om dør med min kærestes forældre og søskende, og vi havde kun få km. til arbejde. Vi har prioriteret at vi ikke ville alt for langt væk, så nu bor vi ca. 11 km. udenfor byen, og det fungerer helt fint - bedsteforældre kan stadig hente i institution og vi kan nøjes på med en bil, fordi jeg er i rimelig cykel/bus-afstand fra arbejdet. Vi vil så hellere sidde lidt dyrere i det for at få disse ting, end at bo billligt langt fra familie, arbejde og netværk.

Hvad ville der ske, hvis I fandt et hus 10-20 km. fra familien, ville det gøre noget ved prisen? For så er det nok det jeg ville satse på.
Og når du skriver, at det vil give jer meget mere tid og overskud i hverdagen, hvad indebærer det så? Ville en af jer gå ned i tid/blive hjemmegående? For hvis det er tilfældet, ville der jo ihvertfald ikke være brug for så meget hjælp i forhold til pasning af børn og afhentning i institution, og måske også bedre muligheder for ofte at køre den lange vej til familien.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.