Hvordan ligger det andet hus i forhold til arbejde/studie? For det er den afstand, der absolut ville betyde mest for mig. Eller I regner måske med at finde nyt job, når I flytter?
Vi flyttede i eget hus i foråret, og jeg ville personligt ikke rykke tilbage i en lejlighed. Jeg synes det er så befriende, ikke at have naboer lige på den anden side af væggen og at kunne larme og løbe og spille høj musik som det passer os. Et lejet rækkehus med en lille have i et fredeligt område, ville jeg godt kune leve med, hvis pengene var små, men aldrig mere lejlighed for os. På den anden side ville jeg også være ked af, at bo 1,5 times kørsel fra familien.
Er det ikke muligt for jer, at finde en eller anden mellemting? Indtil vi flyttede boede vi nærmest også dør om dør med min kærestes forældre og søskende, og vi havde kun få km. til arbejde. Vi har prioriteret at vi ikke ville alt for langt væk, så nu bor vi ca. 11 km. udenfor byen, og det fungerer helt fint - bedsteforældre kan stadig hente i institution og vi kan nøjes på med en bil, fordi jeg er i rimelig cykel/bus-afstand fra arbejdet. Vi vil så hellere sidde lidt dyrere i det for at få disse ting, end at bo billligt langt fra familie, arbejde og netværk.
Hvad ville der ske, hvis I fandt et hus 10-20 km. fra familien, ville det gøre noget ved prisen? For så er det nok det jeg ville satse på.
Og når du skriver, at det vil give jer meget mere tid og overskud i hverdagen, hvad indebærer det så? Ville en af jer gå ned i tid/blive hjemmegående? For hvis det er tilfældet, ville der jo ihvertfald ikke være brug for så meget hjælp i forhold til pasning af børn og afhentning i institution, og måske også bedre muligheder for ofte at køre den lange vej til familien.
Anmeld
Citér