Hjælp. skal jeg aflyse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Sådan er det også her fordi vi bor så langt fra alt og ikke har bil. Men jeg strækker mig langt for at styrke sammenholdet. Tit pakker jeg de to andre børn, en klapvogn og en madkurv, og så går vi ellers bare tur i to tre timer, finder en legeplads, skov, strand hvad der nu lige er i området, indtil barnet skal hentes. Og i det her lækre vejr der er nu er det jo intet problem, når det har været Lortevejr har jeg skrevet og spurgt de andre forældre om nogen ville lege chauffør mod betaling og det er der altid nogen der gerne vil. 

Problemet er at jeg fik beskeden på vej til arbejde, så jeg vil ikke kunne nå hjem før de mindste skal hentes.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2016

Rauw

Anonym skriver:

Problemet er at jeg fik beskeden på vej til arbejde, så jeg vil ikke kunne nå hjem før de mindste skal hentes.

Så hent de små, følg barnet til fødselsdag, gå ud og find nogle butikker, købt lidt frugt og snacks og find en legeplads indtil den store skal hentes? Det havde jeg nok gjort. Eller skriv til de andre forældre om nogen kan kører din datter ud og hjem? 

Anmeld Citér

16. september 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg frygter bare at vi får en ulvetime, da vi jo så ikke kommer til at få mad før ved 19-tiden og normalt spiser vi 17:30-18:00.

Ville i ikke være hjemme igen omkring kl 18? 

Hvorfor så vente med at spise til kl 19?  Drop den varme mad i dag og tag rugbrød..  

Og smør gerne madpakke til den mindste..  Man kan vel spise mens man venter på bussen  

Anmeld Citér

16. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg har lige fundet ud af at mit barn på 8 er blevet inviteret til børnefødselsdag, og at min eks har takket ja til indbydelsen - til trods for at barnet skal være hos os.

Jeg bruger offentlig transport, og hvis jeg skal have det hele til at gå op, så ender vi enten med at vi først kommer hjem kl. 18 i aften eller at h*n kun kommer til at kunne være der i 1/2 til 1 time.

Jeg overvejer derfor at kontakte fødselarens forældre og sige at h*n ikke kommer alligevel, men festen er idag, så jeg ved at h*n glæder sig til at komme til fødselsdag.

Hvad ville I gøre? 

OBS. Der er mindre søskende på 2 1/2 der ender med at skulle bruge 5 kvarterer i offentlig transport efter en lang dag i institution.

Ville ikke aflyse.

Anmeld Citér

16. september 2016

Kildebakken

Anonym skriver:

Jeg har lige fundet ud af at mit barn på 8 er blevet inviteret til børnefødselsdag, og at min eks har takket ja til indbydelsen - til trods for at barnet skal være hos os.

Jeg bruger offentlig transport, og hvis jeg skal have det hele til at gå op, så ender vi enten med at vi først kommer hjem kl. 18 i aften eller at h*n kun kommer til at kunne være der i 1/2 til 1 time.

Jeg overvejer derfor at kontakte fødselarens forældre og sige at h*n ikke kommer alligevel, men festen er idag, så jeg ved at h*n glæder sig til at komme til fødselsdag.

Hvad ville I gøre? 

OBS. Der er mindre søskende på 2 1/2 der ender med at skulle bruge 5 kvarterer i offentlig transport efter en lang dag i institution.

Er der ikke en af forældrene til de andre børn, som kan køre dit barn hjem? Det ville jeg aldrig sige nej til, men .... Lad være med at blande ex'en ind I en eventuel forespørgsel��

Anmeld Citér

16. september 2016

tarkoflen

Drop tanken om det perfekte og afbalancerede måltid i aften og smæk en rugbrød på bordet når l kommer hjem, eller tag et tæppe med og så hold en picnic på vejen, det er jeg sikker på ungerne vil elske  

kan dog godt forstå at du er irriteret over at få besked så sent, det er ikke ok! Men din datter glæder sig til fødselsdag og skal selvfølgelig afsted

Anmeld Citér

16. september 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Ville i ikke være hjemme igen omkring kl 18? 

Hvorfor så vente med at spise til kl 19?  Drop den varme mad i dag og tag rugbrød..  

Og smør gerne madpakke til den mindste..  Man kan vel spise mens man venter på bussen  

Jeg kommer til at bruge 30 min på at køre fra arbejde til institutionen, 30 min på at køre til der hvor festen er, og så bruge 45 min på at køre hjem.

Anmeld Citér

16. september 2016

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Er der ikke en af forældrene til de andre børn, som kan køre dit barn hjem? Det ville jeg aldrig sige nej til, men .... Lad være med at blande ex'en ind I en eventuel forespørgsel��

Jeg er samværsforælder, og har endnu ikke haft mulighed for at lære de andre forældre at kende.

Anmeld Citér

16. september 2016

lineog4

Jeg ville ikke aflyse, men sætte det under kategorien sådan er det at have børn og sådan er det at have søskende. 

Nogle gange må man sidde en hel lørdag på en græsplæne fordi lillebror skal til fodboldstævne, andre gange bliver man hentet sent i institution fordi storebror skal til lægen. Og ja nogle gange kommer man set hjem og får en ekstra bustur fordi storebror skal til fødselsdag. Så kan vi forældre så prøve at finde det gode i situationen som nogle skriver lav det til en oplevelse, find en park, leg skovtur og nyd solen og den tid hvor I ikke kan andet end bare at være sammen. 

Og kommer I lidt sent hjem og aftensmaden bliver en rugbrødsmad i sofaen så går det nok også når det nu ikke er hver dag. 

Anmeld Citér

16. september 2016

lineog4

Anonym skriver:

Jeg er samværsforælder, og har endnu ikke haft mulighed for at lære de andre forældre at kende.

Så er det jo en god anledning - find numrene på intra. Start med en SMS til forældrene til dem din dreng er bedste ven med og ellers gå ned igennem rækken. 

De fleste siger ja hvis overhovedet muligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.