Hjælp. skal jeg aflyse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.688 visninger
21 svar
53 synes godt om
16. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg har lige fundet ud af at mit barn på 8 er blevet inviteret til børnefødselsdag, og at min eks har takket ja til indbydelsen - til trods for at barnet skal være hos os.

Jeg bruger offentlig transport, og hvis jeg skal have det hele til at gå op, så ender vi enten med at vi først kommer hjem kl. 18 i aften eller at h*n kun kommer til at kunne være der i 1/2 til 1 time.

Jeg overvejer derfor at kontakte fødselarens forældre og sige at h*n ikke kommer alligevel, men festen er idag, så jeg ved at h*n glæder sig til at komme til fødselsdag.

Hvad ville I gøre? 

OBS. Der er mindre søskende på 2 1/2 der ender med at skulle bruge 5 kvarterer i offentlig transport efter en lang dag i institution.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2016

Tranebaer

Anonym skriver:

Jeg har lige fundet ud af at mit barn på 8 er blevet inviteret til børnefødselsdag, og at min eks har takket ja til indbydelsen - til trods for at barnet skal være hos os.

Jeg bruger offentlig transport, og hvis jeg skal have det hele til at gå op, så ender vi enten med at vi først kommer hjem kl. 18 i aften eller at h*n kun kommer til at kunne være der i 1/2 til 1 time.

Jeg overvejer derfor at kontakte fødselarens forældre og sige at h*n ikke kommer alligevel, men festen er idag, så jeg ved at h*n glæder sig til at komme til fødselsdag.

Hvad ville I gøre? 

OBS. Der er mindre søskende på 2 1/2 der ender med at skulle bruge 5 kvarterer i offentlig transport efter en lang dag i institution.

Lad barnet tage afsted og tag en iPad og nogle bøger med til bussen ��

Anmeld Citér

16. september 2016

Anonym trådstarter

Tranebaer skriver:

Lad barnet tage afsted og tag en iPad og nogle bøger med til bussen ��

Jeg frygter bare at vi får en ulvetime, da vi jo så ikke kommer til at få mad før ved 19-tiden og normalt spiser vi 17:30-18:00.

Anmeld Citér

16. september 2016

Mortilah

Anonym skriver:

Hvad ville I gøre? 

Hvis x'en har sagt ja så kan han vel bringe barnet retur? 

Derudover ville jeg strække mig langt. Mine børn kommer altid til de fødselsdage de er inviteret til da jeg mener vi skal bakke op om andre folks børn. Det er synd at aflyse. 5 kvarter er uheldigt men ikke uoverkommeligt..

Anmeld Citér

16. september 2016

Anonym trådstarter

Mortilah skriver:

Hvis x'en har sagt ja så kan han vel bringe barnet retur? 

Derudover ville jeg strække mig langt. Mine børn kommer altid til de fødselsdage de er inviteret til da jeg mener vi skal bakke op om andre folks børn. Det er synd at aflyse. 5 kvarter er uheldigt men ikke uoverkommeligt..

Nej, desværre.

Han arbejder i døgnplejen som aftenvagt, så han arbejder 15-23.

Anmeld Citér

16. september 2016

Mortilah

Anonym skriver:

Nej, desværre.

Han arbejder i døgnplejen som aftenvagt, så han arbejder 15-23.

Ah okay:/ det er selvfølgelig ærgeligt.. 

Anmeld Citér

16. september 2016

Rauw

Sådan er det også her fordi vi bor så langt fra alt og ikke har bil. Men jeg strækker mig langt for at styrke sammenholdet. Tit pakker jeg de to andre børn, en klapvogn og en madkurv, og så går vi ellers bare tur i to tre timer, finder en legeplads, skov, strand hvad der nu lige er i området, indtil barnet skal hentes. Og i det her lækre vejr der er nu er det jo intet problem, når det har været Lortevejr har jeg skrevet og spurgt de andre forældre om nogen ville lege chauffør mod betaling og det er der altid nogen der gerne vil. 

Anmeld Citér

16. september 2016

Molly23

Jeg ville lade barnet komme med til fødselsdagen. Det er uheldigt, at din ex-mand har sagt ja, når det er din uge, men endnu mere synd for barnet, hvis det bliver aflyst. 

Som en anden skriver, er det øv men den lange transport, men ikke uoverkommelig. Jeg ville tage en snak med min ex- mand om sitiuationen, så det ikke sker igen. 

Hvis ikke din ex havde sagt ja til invitationen, var dit barn så ikke kommet afsted. Der kommer vel flere fødselsdage, hvor situationen er den samme. Personligt bakker jeg altid op om mine børns klassekammeraternes fødselsdagsarrangementer. Både for den der holder det og fordi mine børn elsker det. 

Hvis det mere handler om det, at din ex-mand har sagt ja på dine vegne, så kan jeg sagtens forstå dig. Men det må endelig ikke gå ud over jeres barn. Tag en snak med ham - det er mit råd.

Anmeld Citér

16. september 2016

Tranebaer

Anonym skriver:

Jeg frygter bare at vi får en ulvetime, da vi jo så ikke kommer til at få mad før ved 19-tiden og normalt spiser vi 17:30-18:00.

Tag noget mad med - boller, frugt, kiks el lign og gør en undtagelse  og bed selvfølgelig eksen om ikke at gøre det igen.

Anmeld Citér

16. september 2016

Anonym trådstarter

Molly23 skriver:

Jeg ville lade barnet komme med til fødselsdagen. Det er uheldigt, at din ex-mand har sagt ja, når det er din uge, men endnu mere synd for barnet, hvis det bliver aflyst. 

Som en anden skriver, er det øv men den lange transport, men ikke uoverkommelig. Jeg ville tage en snak med min ex- mand om sitiuationen, så det ikke sker igen. 

Hvis ikke din ex havde sagt ja til invitationen, var dit barn så ikke kommet afsted. Der kommer vel flere fødselsdage, hvor situationen er den samme. Personligt bakker jeg altid op om mine børns klassekammeraternes fødselsdagsarrangementer. Både for den der holder det og fordi mine børn elsker det. 

Hvis det mere handler om det, at din ex-mand har sagt ja på dine vegne, så kan jeg sagtens forstå dig. Men det må endelig ikke gå ud over jeres barn. Tag en snak med ham - det er mit råd.

Hvis jeg havde fået det at vide noget før, så ville jeg have lavet aftale med familie/venner og fået det til at gå op, men med så kort varsel så er der ikke nogen der kan hjælpe. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.