Led og ked af min krop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.220 visninger
11 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. september 2016

Nakedasja

Jeg er uendelig ked af min krop .. 
Det skal siges - Jeg var overvægtig inden graviditet, vejede nok ca 15 kilo for meget (169 høj - 80kg)
Men jeg har allerede taget 10 kg på!! �� Jeg synes ikke engang jeg ligner en gravid 
Jeg har ikke overspist eller spist vildt meget usundt, det er nok en kombi af manglende motion og tendens til usund mad.. Og jeg er bare så ked af min egen krop..
Jeg VED godt, at det "bare" er at komme igang og jeg "bare" skal ud og gå nogle ture eksempelvis.. Men jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen! �� Jeg har prøvet at opmuntre mig selv og prøvet at være hård ved mig selv, og ingen af delene hjælper 
De sidste 4 - 5 dage har været slemme, jeg er ked af det hver dag, jeg slår mig selv oveni hovedet hver dag og jeg bryder mig bare slet ikke om min krop... 

Og jeg er begyndt at blive så ked af, når jeg ser alle de flotte maver inde på den fb terminsgruppenkeh er i, og folk skriver om hvordan de kun har taget 2 kg på.. ���� - jeg ved godt man ikke skal sammenligne sig selv med andre.. Men jeg kan ikke lade vær i øjeblikket! 
Øv, hvor er jeg bare...... Led og ked af det! 

Nogle der har gode råd til lidt selvhjælp og selvkærlighed?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2016

Kattha

Nakedasja skriver:

Det skal siges - Jeg var overvægtig inden graviditet, vejede nok ca 15 kilo for meget (169 høj - 80kg)
Men jeg har allerede taget 10 kg på!! �� Jeg synes ikke engang jeg ligner en gravid 
Jeg har ikke overspist eller spist vildt meget usundt, det er nok en kombi af manglende motion og tendens til usund mad.. Og jeg er bare så ked af min egen krop..
Jeg VED godt, at det "bare" er at komme igang og jeg "bare" skal ud og gå nogle ture eksempelvis.. Men jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen! �� Jeg har prøvet at opmuntre mig selv og prøvet at være hård ved mig selv, og ingen af delene hjælper 
De sidste 4 - 5 dage har været slemme, jeg er ked af det hver dag, jeg slår mig selv oveni hovedet hver dag og jeg bryder mig bare slet ikke om min krop... 

Og jeg er begyndt at blive så ked af, når jeg ser alle de flotte maver inde på den fb terminsgruppenkeh er i, og folk skriver om hvordan de kun har taget 2 kg på.. ���� - jeg ved godt man ikke skal sammenligne sig selv med andre.. Men jeg kan ikke lade vær i øjeblikket! 

Jeg har ikke rigtig nogle gode råd, desværre. Vil bare sige at jeg fik at vide at det er ret normalt at tage 10-15 kg på under graviditeten. Så at nogle kun tager 2kg på er nok mere undtagelse. Jeg tog selv ca 28kg på. Men valgte bare ikke at fokusere på det, men koncentrere mig om babyen i maven. Tænkte, at vægten og kroppen må der tages af efter fødslen. Nu er min datter lidt over 2 år, og jeg er ved at være tilbage til min normalvægt. 

Folk er jo forskellige, og er gravide forskelligt. Der er ingen grund til at slå dig selv oven i hovedet. Så går du jo også glip af meget af den glæde og lykke ved graviditeten. Man bliver jo stor, og sådan er det, for rigtig mange. Håber du kan slappe lidt mere af omkring det og nyde det hele. Så må du i gang med at arbejde med kroppen bagefter. Kram

Anmeld Citér

15. september 2016

Sørens

Jeg synes bestemt også bare at du skal nyde din graviditet! Ingen er ens. Du er unik! Og at dømme udfra dit profilbillede er du til gengæld begavet med et meget smukt ansigt! :-)

Anmeld Citér

16. september 2016

mija

De kilo du har taget på behøver bestemt ikke at være pga manglene aktivitet og usund mad. Nu fandt jeg lige det her, hvor du kan se hvor de ekstra kilo også kommer fra Jeg har i hvert fald trøstet mig selv med det! 

-Selve barnet vejer før fødslen cirka 3.500 gram.
-Livmoderen vokser til cirka 900 gram.
-Fostervandet er cirka 800 gram.
-Brysterne vokser med cirka 400 gram.
-Den øgede blodmængde er cirka 1.250 gram.
-Moderkagen vejer cirka 650 gram.
-Væskeansamlinger er cirka 2.000 gram.
-Fedtdepoter under huden er cirka 1.700 gram.

Anmeld Citér

16. september 2016

Anonym

Du kan jo gå en masse dejlige ture med barnrvognen bagefter, lave lidt gymnastik på gulvet med baby Slap af med vægten nu og nyd tiden. Det er da ærgeligt at fokusere på det nu! 

Der er mange der ligesom os vejede 90+ i graviditeten - Pludselig 8 mdr efter fødsel faldt min vægt drastisk og nu er jeg på 73 igen. Jeg vil ned på 65. Højde er det samme som dig.

En masse gåture og bare ud med hvidt brød, pasta og lign. (Kage osv selvfølgelig også Vupti røg de første mange kilo. Jeg tror amningen også hjalp mig. Det var helt samme situation med barn nr 1. Aldrig har jeg været mere glad for min krop end efter mit 1. barn 

Anmeld Citér

16. september 2016

EnNyVerden

Nakedasja skriver:

Hvor langt er du henne?

Jeg havde også en krise, da jeg var omkring uge 18 og kande taget en masse på... Nu er jeg i uge 27 og har taget 11kg på - stadig i den høje ende ift "alle de irriterende typer",  der har taget 1-2kg på :-P 

Har valgt at slutte fred med det... Kan ikke gøre så meget ved det nu andet end at forsøge at spise nogenlunde fornuftigt og motionere det jeg nu orker - og så må jeg tage kampen op på den anden side. Tror det er meget individuelt, hvordan ens krop forbereder sig på graviditeten, så man må nok til en vis grad affinde sig med at dem lagrer det, den nu gør... 

Kram herfra... 

Anmeld Citér

16. september 2016

EnNyVerden

Ps- for mig hjalp det at stoppe med at veje mig - har ikke vejet mig mellem uge 18 og 27.. Tænkte at jeg ikke fik noget konstruktivt ud af selvhad mv...

Anmeld Citér

16. september 2016

tarkoflen

At dømme ud fra dit profilbillede er du en meget smuk pige! Og jeg ville sådan ønske for dig, at du ville slutte fred med dig selv og din krop og være stolt af, at den kan producere et barn! Det er sgu godt gået  

jeg ved ikke hvor langt du er henne, men jeg kender flere der tog en del på i starten og så udlignede det sig ligesom jo længere hen i graviditeten de kom, så måske det bare er sådan din krop er indrettet? 

Jeg ved godt det er nemmere sagt end gjort, men ud med de negative tanker og ind med de positive! Du har et helt liv til at komme af med de ekstra kg, nu skal du bare nyde din graviditet og tænke, at du altså ikke er den eneste, der ikke kun tager 10 kg. på

Anmeld Citér

16. september 2016

Tystys14

Kan kun alt for godt genkende de tanker og følelser du beskriver. Da jeg var gravid begge gange så jeg bare tyk ud, og kun min mand kunne få mig til at smile. 

Tænker at når først du har født og får lidt mere overskud, kan du tage lange ture med barnevogn og så tag en dag af gangen. Hvis du ønsker at tabe dig skal det nok lykkes.  

Allerede nu kan du jo begynde at ændre kosten lige så stille og så senere kombinere det med motion. 

Nyd at være gravid, du skal nok nå dit mål, og motivationen kommer lige pludselig. Her skete det da jeg gik på vægten et halvt år efter fødslen. 

Anmeld Citér

19. september 2016

Nakedasja

EnNyVerden skriver:

Hvor langt er du henne?

Jeg havde også en krise, da jeg var omkring uge 18 og kande taget en masse på... Nu er jeg i uge 27 og har taget 11kg på - stadig i den høje ende ift "alle de irriterende typer",  der har taget 1-2kg på :-P 

Har valgt at slutte fred med det... Kan ikke gøre så meget ved det nu andet end at forsøge at spise nogenlunde fornuftigt og motionere det jeg nu orker - og så må jeg tage kampen op på den anden side. Tror det er meget individuelt, hvordan ens krop forbereder sig på graviditeten, så man må nok til en vis grad affinde sig med at dem lagrer det, den nu gør... 

Kram herfra... 

Jeg er 24+6 idag..

Men jeg har faktisk ikke turde veje mig siden, så jeg tror jeg lytter til dit råd om ikke at veje mig.. Det gør mig bare ked af det og ude af den..

Jeg forsøger ikke at proppe mig med usunde sager, og jeg synes faktisk heller ikke det er slemt, det jeg spiser.. Det er nok mere at jeg mangler motion, men har bare slet ikke overskud og motivation til det for tiden :/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.