Enlig mor til to - husleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2016

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Jeg er alene og Bor i en 4 værelses i en lille by uden for København, dog stadig en del af Storkøbenhavn. Det var det eneste jeg kunne få efter at have ledt over et år.

Min husleje er 12.000 uden forbrug. Og det er urealistisk højt. 

SU+lån - 13.600kr

børnepenge fra far - 1307kr

børnefamilieydelse hver 3 måned delt ud på hver måned - 2000kr ca

boligstøtte - 3500kr

Når alle regninger er betalt har vi 2500-3000kr at leve for ca. 

Det er ikke optimalt men en nødløsning da vi ellers ville stå på gaden. Vi flytter så snart jeg kan få noget billigere uden jeg skal flytte skole/børnehave.

Din husleje bør som tommelfingerregel ikke være mere end halvdelen af din indkomst.

Okay, det vil være nogenlunde det jeg vil have kan jeg se, når jeg kigger på rækkehuse så ligger lejen på omkring 7-8000 plus forbrug. For de lækre jeg rigtig gerne ville bo i, så det lyder ikke helt umuligt. 

Tusind tak for et virkeligt brugbart svar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2016

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Jeg er alene og Bor i en 4 værelses i en lille by uden for København, dog stadig en del af Storkøbenhavn. Det var det eneste jeg kunne få efter at have ledt over et år.

Min husleje er 12.000 uden forbrug. Og det er urealistisk højt. 

SU+lån - 13.600kr

børnepenge fra far - 1307kr

børnefamilieydelse hver 3 måned delt ud på hver måned - 2000kr ca

boligstøtte - 3500kr

Når alle regninger er betalt har vi 2500-3000kr at leve for ca. 

Det er ikke optimalt men en nødløsning da vi ellers ville stå på gaden. Vi flytter så snart jeg kan få noget billigere uden jeg skal flytte skole/børnehave.

Din husleje bør som tommelfingerregel ikke være mere end halvdelen af din indkomst.

Men det er så "kun" for et barn, ikke? 

Og er der nogen der ved om far skal betale børnepenge for hvert barn, eller er det kun et enkelt beløb han skal betale?

Anmeld Citér

15. september 2016

Tip!

I din praktik som pæd studerende har du knap 11.000 før skat, ca 7-8000 udbetalt. Det er noget lavere end din su, så du er klar over at du går voldsom ned i indtægt det halve år.

du kan søge om et tilskud på 1500 kr ekstra hver 3 md, i det halve år du er i praktik.

Anmeld Citér

15. september 2016

Xolia

Love2 skriver:

Ved du hvor meget tilskud man kan få som enlig, når man er i lønnet praktik?

Det er svært at sige, men loven siger 55% af forskellen mellem su med forsørgertillæg og din løn hvis det er supplerende  (pr. Mdr) eller Max 1783 kr / kvartal hvis det er særligt.  Man søger begge dele på en gang og så bevilliges det der giver mest...

Anmeld Citér

15. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er ikke alene endnu, men det lader til at jeg bliver det. 

Vi bor pt i tre værelses rækkehus, men søger efter noget større så børnene kan få hver deres værelse, der ud over vil jeg virkeligt gerne have en have som vi har nu. Vil hellere undvære et soveværelse til mig, end at undvære have. 

Jeg er lige nu studerende, læser til pædagog, har et år tilbage, så ville godt kunne sidde stramt i det i det kommende år. 

Men enlige forældre der ude til to børn. Hvad er jeres husleje på, og hvor stort bor i? Og hvor i landet? 

Bare for at få er billede af hvad der er realistisk. Jeg har ikke de store lån eller noget, kun mit SU lån når jeg engang er færdig 

Jeg har en husleje på 6700 oven i kommer der tv,  internet og el. Vi har en 3. Værelses lejlighed på 76 kvadratmeter ca 20 km uden for Kbh 

hvis min ældste dreng ikke var startet i skole så var jeg helt sikkert flyttet til en billigere del af landet 

Anmeld Citér

16. september 2016

lineog4

Anonym skriver:

Jeg er ikke alene endnu, men det lader til at jeg bliver det. 

Vi bor pt i tre værelses rækkehus, men søger efter noget større så børnene kan få hver deres værelse, der ud over vil jeg virkeligt gerne have en have som vi har nu. Vil hellere undvære et soveværelse til mig, end at undvære have. 

Jeg er lige nu studerende, læser til pædagog, har et år tilbage, så ville godt kunne sidde stramt i det i det kommende år. 

Men enlige forældre der ude til to børn. Hvad er jeres husleje på, og hvor stort bor i? Og hvor i landet? 

Bare for at få er billede af hvad der er realistisk. Jeg har ikke de store lån eller noget, kun mit SU lån når jeg engang er færdig 

Hvis du regner med at være alene hvorfor så olle blive hvor du er lige pt? Det koster jo også at flytte og i en periode til du er færdig kan enten du sove i stuen eller børnene kan dele værelse (mine to drenge deler værelser for sådan er vores hjem nu en gang indrettet og de er begge skolebørn). 

Det er surt at sidde så hårdt i det så alle uforudsete udgifter kan give hjertebanken og en tur i børneteater er en umulighed

Anmeld Citér

16. september 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvis du regner med at være alene hvorfor så olle blive hvor du er lige pt? Det koster jo også at flytte og i en periode til du er færdig kan enten du sove i stuen eller børnene kan dele værelse (mine to drenge deler værelser for sådan er vores hjem nu en gang indrettet og de er begge skolebørn). 

Det er surt at sidde så hårdt i det så alle uforudsete udgifter kan give hjertebanken og en tur i børneteater er en umulighed

Det havde jeg godt tænkt, men jeg ved ikk hvordan det fungerer når

vi begge står på lejekontrakten? 

Og i tilfælde af at han ikke vil flytte (hvilket jeg nu ikke tror, men hvis nu) så kan jeg vel ikke bare smide ham ud?

Anmeld Citér

16. september 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Og er der nogen der ved om far skal betale børnepenge for hvert barn, eller er det kun et enkelt beløb han skal betale?

Han skal betale for hvert barn.

Anmeld Citér

16. september 2016

Zelinasmor

Anonym skriver:

Ja det er for et barn. Har du f.eks 2, så skal far betale 2 x 1307kr på måned og børnefamilieydelsen bliver mere end gennemsnitligt 2000 kr fordelt ud pr måned SU og boligstøtte forbliver det samme. Men de andre beløb stiger 

Anmeld Citér

16. september 2016

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Ja det er for et barn. Har du f.eks 2, så skal far betale 2 x 1307kr på måned og børnefamilieydelsen bliver mere end gennemsnitligt 2000 kr fordelt ud pr måned SU og boligstøtte forbliver det samme. Men de andre beløb stiger 

Jeg har to børn, og de er forholdsvis små, så ja bfy er lidt højere.

igen tak for svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.