Enlig mor til to - husleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.681 visninger
20 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg er ikke alene endnu, men det lader til at jeg bliver det. 

Vi bor pt i tre værelses rækkehus, men søger efter noget større så børnene kan få hver deres værelse, der ud over vil jeg virkeligt gerne have en have som vi har nu. Vil hellere undvære et soveværelse til mig, end at undvære have. 

Jeg er lige nu studerende, læser til pædagog, har et år tilbage, så ville godt kunne sidde stramt i det i det kommende år. 

Men enlige forældre der ude til to børn. Hvad er jeres husleje på, og hvor stort bor i? Og hvor i landet? 

Bare for at få er billede af hvad der er realistisk. Jeg har ikke de store lån eller noget, kun mit SU lån når jeg engang er færdig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg er ikke alene endnu, men det lader til at jeg bliver det. 

Vi bor pt i tre værelses rækkehus, men søger efter noget større så børnene kan få hver deres værelse, der ud over vil jeg virkeligt gerne have en have som vi har nu. Vil hellere undvære et soveværelse til mig, end at undvære have. 

Jeg er lige nu studerende, læser til pædagog, har et år tilbage, så ville godt kunne sidde stramt i det i det kommende år. 

Men enlige forældre der ude til to børn. Hvad er jeres husleje på, og hvor stort bor i? Og hvor i landet? 

Bare for at få er billede af hvad der er realistisk. Jeg har ikke de store lån eller noget, kun mit SU lån når jeg engang er færdig 

Jeg er godt nok kun alene med 1 barn, men jeg har alligevel råd til en 4-værelses lejlighed med stor altan, som studerende. Husleje inkl forbrug er 6900 og jeg får ca 2500 i boligsikring. Jeg har et lille SU-lån hver måned, og så hænger det hele fint sammen. 

Det er i Silkeborg

Anmeld Citér

15. september 2016

Xolia

MummiT skriver:

Jeg er godt nok kun alene med 1 barn, men jeg har alligevel råd til en 4-værelses lejlighed med stor altan, som studerende. Husleje inkl forbrug er 6900 og jeg får ca 2500 i boligsikring. Jeg har et lille SU-lån hver måned, og så hænger det hele fint sammen. 

Det er i Silkeborg

Kan ikke svare på dit spørgsmål, men husk at der findes børnetilskud til enlige og supplerende/særligt  børnetilskud til forældre under uddannelse hvis du har praktik-løn. Hvis du kun har SU så er der dobbelt SU hvis du får børnetilskud til enlige.

Anmeld Citér

15. september 2016

MamaGulloev

Xolia skriver:

Kan ikke svare på dit spørgsmål, men husk at der findes børnetilskud til enlige og supplerende/særligt  børnetilskud til forældre under uddannelse hvis du har praktik-løn. Hvis du kun har SU så er der dobbelt SU hvis du får børnetilskud til enlige.

Du fik vidst citeret den forkerte. Jeg svarer på ts' spørgsmål

Anmeld Citér

15. september 2016

Love2

Xolia skriver:

Ved du hvor meget tilskud man kan få som enlig, når man er i lønnet praktik?

Anmeld Citér

15. september 2016

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Okay det er meget rart at vide. Må lige undersøge hvad man kan søge og hvor. Tak 

Anmeld Citér

15. september 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Det er i Silkeborg

Huslejen er noget dyere i den landsdel hvor jeg bor, men nu set jeg at der er en masse hjælp at hente, så vi forhåbentligt ikke behøver bo i en mikro lejlighed 

Anmeld Citér

15. september 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Det er i Silkeborg

Må jeg spørge hvad du får i SU, og tillæg?det er okay hvis ikke du vil svare

Anmeld Citér

15. september 2016

Zelinasmor

Jeg er alene og Bor i en 4 værelses i en lille by uden for København, dog stadig en del af Storkøbenhavn. Det var det eneste jeg kunne få efter at have ledt over et år.

Min husleje er 12.000 uden forbrug. Og det er urealistisk højt. 

SU+lån - 13.600kr

børnepenge fra far - 1307kr

børnefamilieydelse hver 3 måned delt ud på hver måned - 2000kr ca

boligstøtte - 3500kr

Når alle regninger er betalt har vi 2500-3000kr at leve for ca. 

Det er ikke optimalt men en nødløsning da vi ellers ville stå på gaden. Vi flytter så snart jeg kan få noget billigere uden jeg skal flytte skole/børnehave.

Din husleje bør som tommelfingerregel ikke være mere end halvdelen af din indkomst.

Anmeld Citér

15. september 2016

MamaGulloev

Anonym skriver:

Må jeg spørge hvad du får i SU, og tillæg?det er okay hvis ikke du vil svare

59xx+59xx og så lån oveni. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.