Valg for fremtiden, er så meget i tvivl..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
11 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. september 2016

Anonym trådstarter

Åh, jeg er så meget i tvivl om valg for fremtiden..

Jeg er alene med mine børn. De er små, og der er stadigvæk nogle år til skolestart. Vi bor langt fra familien, så derfor ser vi dem ikke så meget som jeg gerne ville.

De fleste af vennerne bor også langt væk, men har dog en lille vennekreds hvor vi bor.

Mit ældste barn er 3 1/2, og har allerede rigtig mange venner hvor vi bor. 

Hvis vi flytter, vil vi kommer tættere på familien, og være hvor jeg selv er vokset op  Vi vil komme til at bo i en mindre bolig, og jeg vil komme til at skulle sove på en sovesofa i stuen, da en større bolig bliver for dyr, og der vil være mindre penge til fritidsaktivitetter, ferier osv.

Bliver vi hvor vi er nu, vil vi ku få en stor bolig med værelse til os alle, bryggers og tæt på strand og skov, samt den er billigere end den mindre bolig vi kan få det andet sted. Der vil være flere penge til fritidsaktivitetter, ferie og mere, og min ældste vil kunne følges med sine nuværende venner i skole. Men, vi vil jo så stadigvæk være langt fra familien, og hvor jeg selv er vokset op.

Har ikke det store behov for at få mine børn passet, så er ikke så meget det der trækker for at flytte ( læs, mere hjælp ),er mere det der med, at vi måske kunne ses mere. Men igen, hvor meget mere vil man ses, for alle har jo deres hverdag som bare kører..

Er så meget i tvivl.. Hvad har gjort, at i har taget jeres valg, eller hvad ville i gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2016

God-mor

Anonym skriver:

Jeg er alene med mine børn. De er små, og der er stadigvæk nogle år til skolestart. Vi bor langt fra familien, så derfor ser vi dem ikke så meget som jeg gerne ville.

De fleste af vennerne bor også langt væk, men har dog en lille vennekreds hvor vi bor.

Hvis vi flytter, vil vi kommer tættere på familien, og være hvor jeg selv er vokset op  Vi vil komme til at bo i en mindre bolig, og jeg vil komme til at skulle sove på en sovesofa i stuen, da en større bolig bliver for dyr, og der vil være mindre penge til fritidsaktivitetter, ferier osv.

Bliver vi hvor vi er nu, vil vi ku få en stor bolig med værelse til os alle, bryggers og tæt på strand og skov, samt den er billigere end den mindre bolig vi kan få det andet sted. Der vil være flere penge til fritidsaktivitetter, ferie og mere, og min ældste vil kunne følges med sine nuværende venner i skole. Men, vi vil jo så stadigvæk være langt fra familien, og hvor jeg selv er vokset op.

Har ikke det store behov for at få mine børn passet, så er ikke så meget det der trækker for at flytte ( læs, mere hjælp ),er mere det der med, at vi måske kunne ses mere. Men igen, hvor meget mere vil man ses, for alle har jo deres hverdag som bare kører..

Er så meget i tvivl.. Hvad har gjort, at i har taget jeres valg, eller hvad ville i gøre?

Udfra det du skriver her ville jeg blive boende. Men så ville jeg prioterer at besøge familien mere i weekender og ferier og så måske være der nogle dage ad gangen når det kan lade sig gøre. 

Anmeld Citér

15. september 2016

Anonymor

Hvad med far? Du skriver du er alene med dem, men det fremgår ikke, om de har samvær med far?

Anmeld Citér

15. september 2016

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Hvad med far? Du skriver du er alene med dem, men det fremgår ikke, om de har samvær med far?

Det har de ikke, han har valgt fra efter vi gik fra hinanden 

Anmeld Citér

15. september 2016

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Udfra det du skriver her ville jeg blive boende. Men så ville jeg prioterer at besøge familien mere i weekender og ferier og så måske være der nogle dage ad gangen når det kan lade sig gøre. 

Er også det jeg går og tænker, men vil samtidig rigtig gerne bo tættere på dem alle, så er lidt svært 

Anmeld Citér

15. september 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg ville helt sikkert blive boende, hvor I er, hvis det var mig, og så prøve at få en større vennekreds der. 

Nu bor jeg så selv i udlandet, og har aldrig haft hverken lyst eller behov for at bo tæt på min familie. 

Anmeld Citér

15. september 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville flytte! Børnene skal nok finde nye venner når de er så små. Det er langt sværere at flytte dem når de begynder i skole. Så hvis du føler behovet for at være tæt på familie og venner, så gør det nu. 

Anmeld Citér

15. september 2016

De3Guldklumper

Vi flyttede tilbage i 2013. Aldrig har vi fortrudt og nyder at være tæt på familie og venner hver eneste dag - nu har vi rolige weekender hvor vi ikke SKAL ud af døren fordi vi ses med familie og venner i løbet af ugens dage..

Anmeld Citér

15. september 2016

NNL

Det er en svær beslutning... Vi flyttede 170 km tilbage til min barndomsby da vores søn var 1½ år. Her bor min familie og en del af vores fælles venner. Vennerne ser vi ikke voldsomt ofte - som du skriver, hverdagen suser derudaf. Men den kontakt vi har med min familie nu, hvor man bare dumper ind uden at planlægge det flere ugen i forvejen, mødes tilfældigt på gaden eller i supermarkedet og ikke mindst den kontakt og det forhold vores søn har til min familie nu ville jeg aldrig undvære for noget i verden!

Det er jo bare så individuelt, hvad man vægter højest!!! Følg dit hjerte

Anmeld Citér

15. september 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hvis du kan undvære haven og pladsen så ville jeg klart flytte. det er også en gave for livet at give sine børn et nært forhold til familien:-) jeg bor mig og to børn i en 60m2 3 værelses. Men tilgengæld har vi familien tæt på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.