Kvinden, der tog ferie og ikke barsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2016

Sprit25

For moren, tror jeg ikke at det handler om hun ikke vil sit barn men at hun vil alt 

jeg forstår ikke hendes ønske at hun vil tilbage allerede efter en uge, men jeg forstår også godt at hun som selvstændig er nød til at være på sin arbejdsplads. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2016

Chub

Sprit25 skriver:

En advokat fortæller her at hun ikke tog barsel, men kun en uges ferie. 

Hvad tænker I: http://nyheder.tv2.dk/erhverv/2016-09-13-droppede-barsel-og-startede-paa-job-efter-en-uge-jeg-braender-for-mit-arbejde?sf35781039=1

Jeg forstår ikke, hvorfor man vælger at få børn, hvis man ikke vil tilbringe tid med dem.

Anmeld Citér

15. september 2016

tarkoflen

Nu læste jeg lige artiklerne igen og jeg håber ved Gud, at journalisten bevist har udeladt at hun har været mere sammen med sit barn, end hvad der fremgår af de to artikler jeg her læst. 

Jeg kan ikke helt lade være med at tænke på hvad der var sket, hvis det ikke var en højtuddannet karrierekvinde, men det havde været en ung mor eller en socialt udsat kvinde der var kommet med de samme udtalelser om, at bedsteforældrene og en veninde kunne komme på skift og passe hendes barn i stedet for hende? Så tror jeg nok lige de sociale myndigheder fik travlt med at komme ud og kigge på, om det barn fik opfyldt sine basale behov. Men fordi det er i karrierens hellige navn, så er det helt ok.

ja jeg håber virkelig at virkeligheden for hende og hendes familie er blevet fordrejet, og at hun har været hjemme mere end det fremgår, så det egentlig mere er sensations journalistik, end hvordan virkeligheden ser ud. Selvom det ville være virkelig dårlig stil! 

Anmeld Citér

15. september 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror sådan set at hun ønsker sit barn. Men også ønsker sin karriere. Det er vel hvad vi kalder "blæse og have mel i munden".. Det er bare ikke muligt mens barnet er så lillebitte.. Og i min optik tager man sgu ikke det lille nye liv alvorligt nok, hvis man prioriterer sig selv og ens egen "lyst til at gå på arbejde" over et lille nystartet liv, som man vel og mærke selv har valgt at sætte i denne verden.. Jeg synes jeg kender og hører om flere og flere der skipper barsel meget tidligt for at komme tilbage på job eller uddannelse - fordi det passer dem bedst, ikke fordi det er den eneste mulighed. Og det ville være så fint hvis bare faren så tog resten a barslen, men det er desværre ikke tilfældet..

det sidste tilfælde var en i mim familie der har ansøgt om dagpleje til sønnen fra han var 5mdr - han lever stadig kun af mælk Ffs! Og det er ene og alene af den grund at hun vil tilbage på uddannelsen og gøre den færdig til vinter. Hun havde rig mulighed for at barsle indtil vinter, og så gøre uddannelse færdig til sommer i stedet. Men nej, det halve år tidligere er åbenbart SÅ vigtigt, at baby bare må passes fra han er mindre end hvad der er "normalt tilladt" for institutionerne at måtte tage ind.. Faren kunne tage masser af barsel, men nej, for de vil ikke gå ned i indtægt og spare her og der. Det er jo vigtigt at kunne rejse 2 gange om året, købe helt nye biler og kunne give ungerne  mærketøj......

Jeg lærer ALDRIG at forstå den prioritering...  

Anmeld Citér

15. september 2016

Monski

tarkoflen skriver:

Nu læste jeg lige artiklerne igen og jeg håber ved Gud, at journalisten bevist har udeladt at hun har været mere sammen med sit barn, end hvad der fremgår af de to artikler jeg her læst. 

Jeg kan ikke helt lade være med at tænke på hvad der var sket, hvis det ikke var en højtuddannet karrierekvinde, men det havde været en ung mor eller en socialt udsat kvinde der var kommet med de samme udtalelser om, at bedsteforældrene og en veninde kunne komme på skift og passe hendes barn i stedet for hende? Så tror jeg nok lige de sociale myndigheder fik travlt med at komme ud og kigge på, om det barn fik opfyldt sine basale behov. Men fordi det er i karrierens hellige navn, så er det helt ok.

ja jeg håber virkelig at virkeligheden for hende og hendes familie er blevet fordrejet, og at hun har været hjemme mere end det fremgår, så det egentlig mere er sensations journalistik, end hvordan virkeligheden ser ud. Selvom det ville være virkelig dårlig stil! 

Lige præcis! 

Anmeld Citér

15. september 2016

Abracadabra

Jeg har læst, at hun har prioriteret SIG SELV ned. Hun har gået til babysalmesang om formiddagen og arbejdet, når barnet sov om eftermiddagen. Hun har ikke været i mødregruppe, men arbejdet i stedet. Man kan jo faktisk nå ret meget arbejde, hvis aupair og mormor ordner mad, rengøring, opvask, oprydning mm., og man kun skal amme og kramme, når ungen er vågen.

Jeg havde 8 uger inden fødslen begge gange. Det var sgu' da ren egotid!! Og hvis jeg havde haft kontorarbejde (og lyst!) kunne jeg da have ordnet enormt meget arbejde, mens ungerne sov. Især hvis madlavning, rengøring og alt det huslige havde ligget hos en aupair.

Men jeg hyggede mig! Og sov middagslur og gik på café. Det var ikke produktivt, men det var dejligt.

Eva Persson har valgt noget andet, men med masser af hjælp og det rigtige arbejde kan alt jo lade sig gøre!

Anmeld Citér

15. september 2016

tarkoflen

Abracadabra skriver:

Jeg har læst, at hun har prioriteret SIG SELV ned. Hun har gået til babysalmesang om formiddagen og arbejdet, når barnet sov om eftermiddagen. Hun har ikke været i mødregruppe, men arbejdet i stedet. Man kan jo faktisk nå ret meget arbejde, hvis aupair og mormor ordner mad, rengøring, opvask, oprydning mm., og man kun skal amme og kramme, når ungen er vågen.

Jeg havde 8 uger inden fødslen begge gange. Det var sgu' da ren egotid!! Og hvis jeg havde haft kontorarbejde (og lyst!) kunne jeg da have ordnet enormt meget arbejde, mens ungerne sov. Især hvis madlavning, rengøring og alt det huslige havde ligget hos en aupair.

Men jeg hyggede mig! Og sov middagslur og gik på café. Det var ikke produktivt, men det var dejligt.

Eva Persson har valgt noget andet, men med masser af hjælp og det rigtige arbejde kan alt jo lade sig gøre!

Så lyder det da til at en journalist endnu engang har lavet sensations journalistik, og helt ærlig, det er da ikke fair overfor denne kvinde! At udelade noget så vigtigt som at dem der hjalp familien hovedsagligt stod for alt det huslige, er da en væsentlig detalje at udelade! For ja hvis man har et barn der er god til at sove om dagen kan man da nå rigtig meget.... Når de sover 3 x 30 minutter om dagen er det lidt en anden snak

Anmeld Citér

15. september 2016

Abracadabra

tarkoflen skriver:

Så lyder det da til at en journalist endnu engang har lavet sensations journalistik, og helt ærlig, det er da ikke fair overfor denne kvinde! At udelade noget så vigtigt som at dem der hjalp familien hovedsagligt stod for alt det huslige, er da en væsentlig detalje at udelade! For ja hvis man har et barn der er god til at sove om dagen kan man da nå rigtig meget.... Når de sover 3 x 30 minutter om dagen er det lidt en anden snak

Folk har enten ikke læst artiklerne eller læst, hvad de ville læse. Det står jo i de artikler, vi alle har læst.

Anmeld Citér

15. september 2016

Zelinasmor

Tja. Jeg har 6 måneders barsel og min kæreste tager 3 ugers ferie fordi vi ikke økonomisk kan nøjes med barsels dagpenge med mindre vi får en billigere bolig inden. Betyder det at man ikke vil sit barn? Nej. Er det sundt at sende et barn i institution som 6-7 måneder? Sikkert ikke. Men vi mener også det er vigtigt at vi har råd til at børnene kan få nyt tøj og opleve noget. Vi har råd til at have børn, men det betyder ikke at vi har råd til at tage 12 måneders barsel.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.