Kvinden, der tog ferie og ikke barsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.339 visninger
18 svar
44 synes godt om
13. september 2016

Sprit25

En advokat fortæller her at hun ikke tog barsel, men kun en uges ferie. 

Hvad tænker I: http://nyheder.tv2.dk/erhverv/2016-09-13-droppede-barsel-og-startede-paa-job-efter-en-uge-jeg-braender-for-mit-arbejde?sf35781039=1

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2016

Muhmi

Sprit25 skriver:

En advokat fortæller her at hun ikke tog barsel, men kun en uges ferie. 

Hvad tænker I: http://nyheder.tv2.dk/erhverv/2016-09-13-droppede-barsel-og-startede-paa-job-efter-en-uge-jeg-braender-for-mit-arbejde?sf35781039=1

Jeg tænker det er op til folk selv..
Jeg tager ikke barsel (indtil videre) fra Januar, men forsætter på skolen med baby i favnen De dage hvor der er lidt ekstra gråd osv. bliver jeg hjemme og skyper med skolen.. Det her er jo også lidt drømmeskolen hvor man må sådan noget, men ville ikke gøre det hvis jeg havde et arbejde hvor jeg ikke havde mulighed for at have babyen med mig Ville slet ikke kunne undværre mit barn når det er så lille... Jeg elsker at have den samhørighed der er når man barsler den med baby  

Anmeld Citér

13. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Der står jo ingen steder af hun ikke er sammen med barnet alligevel, kun at hun ikke har holdt en traditionel barsel. Far er jo lige så god som mor, hvis det er fordi at hun vitterligt ikke er sammen med barnet ( men det tror jeg nu ikke helt)

Anmeld Citér

13. september 2016

Troldemommi

Der er vel også en far 

Anmeld Citér

13. september 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Troldemommi skriver:

Der er vel også en far 

Ja, men faren er også selvstændig og holder slet ikke barsel!

Personligt forstår jeg ikke hendes valg. Jeg ville slet ikke kunne overlade sådan en lille en til andre.

Anmeld Citér

13. september 2016

tarkoflen

Hmm ikke et liv for mig, men folk må gøre som det passer dem. Jeg forstår dog ikke hvorfor man får børn, når karrieren er så vigtig. 

Hvis man læser den oprindelige artikel fremgår det at det er bedsteforældre og en ung pige der har stået for "barslen" hvis man kan kalde det det  

desværre står der ikke meget om hvordan hun har fået tid med sin søn ud over at hun har puttet ham og hun er vågnet med ham. Men alt derimellem kan jo være både meget og lidt. 

Anmeld Citér

13. september 2016

tarkoflen

Hck skriver:

Der står jo ingen steder af hun ikke er sammen med barnet alligevel, kun at hun ikke har holdt en traditionel barsel. Far er jo lige så god som mor, hvis det er fordi at hun vitterligt ikke er sammen med barnet ( men det tror jeg nu ikke helt)

Det er ikke far men bedsteforældre og en ung pige der har stået for "barslen" da farmand også er selvstændig

Anmeld Citér

13. september 2016

SofiaMik

Hun ammer nok ikke. Hvorfor fik hun kejsersnit?

Anmeld Citér

13. september 2016

Mortilah

Jeg faldt også over den artikel.. Jeg forstår ikke hendes prioritering. Jeg synes ærlig talt også det er synd for barnet og at sætte barnets udvikling på spil.

Min stedsøn vokser op på samme vis. (En mir der siger hej morgen ig godnat aften- på en god dag). I vores tilfælde har det haft betydelige konsekvenser. Meget forsinket udvikling sprogligt og motorisk. Tydeligvis har han manglet- og mangler primære omsorgsperson. 

Anmeld Citér

13. september 2016

Carina:-)

Forstår ikke hvorfor man får børn når man ikke gider dem.

Hun minder mig om min svigerdatter og det er dybt foruroligende at der ingen naturlig tilknytning og omsorg er  for barnet.

Her har det koster en lille drengs selvvær udvikling og har haft store konsekvenser for hans psyge.

På trods af at han er vokset op i nær familie kan der ikke forhindres svigt og sorg over at være fravalgt.

og helt ærligt selv om far evt var på banen er mor stadig den vigtigste i de tidlige måneder.  Den knytning der er i livmoderen kan ikke efterlignes og var det ligegyldigt var vi nok skabt ens . .  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.