søger råd omkring prøve at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

983 visninger
12 svar
2 synes godt om
11. september 2016

Anonym trådstarter

Hej, 

jeg vælger lige at være anomym da vi ikke vil googles af familien da de ikke ved hvad vi går og planlægger.

men kæresten og jeg har nu været sammen i 7 år. vi begge er klar til at få børn. men sex er ikke en hverdags ting herhjemme da jeg lider af svær vaginisme (skedekrampe) og sex er derfor yderst smertefuldt. vi har været til sexolog for nogle år siden men der var ingen held med behandlingen... så vi kan ikke bare gå amok...

og udover det har jeg ret så uregelmæssig menstration.. som i nogle mdr ingen og nogle måneder har jeg mens flere gange... så vi overvejer at bruge æggeløsnings teste for at finde ud af hvornår min æl er så vi prøve at dyrke sex der.. det ikke for fun jeg gør det kun pga jeg virkelig brænder for at få børn. men hvor mange tror i jeg skal købe når nu den er så ustabil min cyklus?? og er der nogen vitaminer der evt er gode at tage inden.. har hørt folisyre er noget nogen allerede tager inden graviditet også... 

håber vi er heldige indenfor de næste par mdr men ved godt det kan tage flere år.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2016

Mortiltrepiger

Måske æl teste vil hjælpe dig?

Anmeld Citér

11. september 2016

Anonym trådstarter

Mortiltopigerxx skriver:

Måske æl teste vil hjælpe dig?

skrev jeg jo i indlægget men er i tvivl om hvor mange jeg har brug for når nu min cyklus er så uregmæssig..

har lige haft mens det stopped fredag. og har sådan en kalender på mobilen for at følge min mens. og den siger min æl allerede er tirsdag  men at jeg skal havde mens igen om 16 dage...  er næsten 100 % sikker på jeg ikke er i nærheden af æl tirsdag 

Anmeld Citér

12. september 2016

Anonym trådstarter

nogen erfaringer med den der clearblue æggeløsnings maskine? det lyder jo vildt smart.... men 1700 kr er også mange penge for at fange sin frugtbarhed så vis den ikke virker vil det være ret så surt... 

Anmeld Citér

13. september 2016

Sega15

Vi går først i gang med PB her til december, så jeg ved ikke så meget om det med æl-testene.

Men jeg er gået i gang med at tage et tilskud der hedder Solaray Baby-me-now. De kan fås i Matas. Man siger at man helst skal tage dem 3 måneder inden graviditet, men lidt er bedre end ingenting selvfølgelig 

De skulle indeholde alt hvad man behøver af tilskud, så du ikke skal tage flere forskellige. Og så kan du fortsætte med dem under graviditeten og mens du ammer

Held og lykke med PB. Håber den er der hurtigt.

Anmeld Citér

13. september 2016

modesty

Anonym skriver:

Hej, 

jeg vælger lige at være anomym da vi ikke vil googles af familien da de ikke ved hvad vi går og planlægger.

men kæresten og jeg har nu været sammen i 7 år. vi begge er klar til at få børn. men sex er ikke en hverdags ting herhjemme da jeg lider af svær vaginisme (skedekrampe) og sex er derfor yderst smertefuldt. vi har været til sexolog for nogle år siden men der var ingen held med behandlingen... så vi kan ikke bare gå amok...

og udover det har jeg ret så uregelmæssig menstration.. som i nogle mdr ingen og nogle måneder har jeg mens flere gange... så vi overvejer at bruge æggeløsnings teste for at finde ud af hvornår min æl er så vi prøve at dyrke sex der.. det ikke for fun jeg gør det kun pga jeg virkelig brænder for at få børn. men hvor mange tror i jeg skal købe når nu den er så ustabil min cyklus?? og er der nogen vitaminer der evt er gode at tage inden.. har hørt folisyre er noget nogen allerede tager inden graviditet også... 

håber vi er heldige indenfor de næste par mdr men ved godt det kan tage flere år.. 

Hvis din cyklus er så ustabil, så skal du tage fat i din læge nu og få en henvisning til en gynækolog som kan udrede dig. 

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvis din cyklus er så ustabil, så skal du tage fat i din læge nu og få en henvisning til en gynækolog som kan udrede dig. 

har været hos gyn..

de kan intet gøre for min cyklus. da jeg ikke tåler præparater med hormoner i ... hvilket ville være det eneste som kunne rette op på ustabilheden  men har vis en masse fine æg så mon ikke det nok lykkes at ramme en æl. en dag vi køber den der clearblue næste måned. da vaskemaskinen lige valgt og brænde sammen 

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym trådstarter

Sega15 skriver:

Vi går først i gang med PB her til december, så jeg ved ikke så meget om det med æl-testene.

Men jeg er gået i gang med at tage et tilskud der hedder Solaray Baby-me-now. De kan fås i Matas. Man siger at man helst skal tage dem 3 måneder inden graviditet, men lidt er bedre end ingenting selvfølgelig 

De skulle indeholde alt hvad man behøver af tilskud, så du ikke skal tage flere forskellige. Og så kan du fortsætte med dem under graviditeten og mens du ammer

Held og lykke med PB. Håber den er der hurtigt.

tak for svar 

vil da helt sikkert havde undersøgt om jeg skal ha fat i det tilskud. alt for at kan få et sundt og rask barn 

Anmeld Citér

14. september 2016

NNL

Hej du.

Det er heller ikke lige et svar på dit spørgsmål, men har du prøvet/overvejet alternativ behandling for din cyklus og dine kramper? Hvis du finder en god behandler, er der nærmest ingen grænser for, hvad de kan hjælpe med!

Held og lykke med ægløsningen og hele projektet. Håber for dig/jer at det lykkes hurtigt 

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym trådstarter

NNL skriver:

Hej du.

Det er heller ikke lige et svar på dit spørgsmål, men har du prøvet/overvejet alternativ behandling for din cyklus og dine kramper? Hvis du finder en god behandler, er der nærmest ingen grænser for, hvad de kan hjælpe med!

Held og lykke med ægløsningen og hele projektet. Håber for dig/jer at det lykkes hurtigt 

Hej. du tænker sikkert på akupunktur det er afprøvet men tusind tak for rådet.  dag til dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.