spise sundt og tabe sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2016

Mullesmith

anna111 skriver:

Du skal huske når du ikke spiser regelmæssigt og springer måltider over så nedsætter du din forbrænding og så får du svære ved at tabe dig  

Og så vil jeg anbefalde dig at drikke grøn the da det sætter forbrændingen op 

Og så spise din mad af små tallerkner da det så ser ud af mere og man så automatisk spiser mindre  det er bedst at finde en langsigtet måde at tabe sig på da man ellers har nemmere ved at opgive 

Ja ved godt det med forbrændingen, men min mave skal lige vænne sig til ikke at indeholde mega meget mad, som den plejer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2016

Skouboe

Mariehøne123 skriver:

Mit bedste råd er at lade være med at have fristelser hjemme. Hvis man køber dem spiser man dem også. 

Derudover vil jeg anbefale en skridttæller eller et fitness armbånd sørg for at få min 10.000 skridt hver dag og spis fornuftigt 

og så vil jeg virkelig fraråde alle de der moderne diæter lchf stenalder kost faste mv. Dine børn bliver lynhurtigt påvirket og nye undersøgelser viser at vores unger bliver påvirket af alle vores mærkelige kost ideer så spis sundt og fornuftigt som du ønsker dine børn skal. 

http://politiken.dk/debat/ECE3140577/danske-foraeldre-giver-deres-boern-et-forkvaklet-forhold-til-kroppen/

http://m.b.dk/nationalt/boern-faar-madskraek-af-de-voksnes-stenalderideer-og-fastekure?redirected=true

Jeg er helt enig i, at hvis du ikke ønsker at putte det i hovedet, så lad være med at putte det i kurven. Enhver livsstil starter i supermarkedet.

Og når det så er sagt, så nægter jeg simpelthen at købe præmissen om, at det er sundhedsskadeligt at servere rigtig hjemmelavet mad, lavet på sunde råvarer og fyldt med vitaminer, mineraler og sunde fedtstoffer for sine børn.

Der er ingen børn nogensinde, der er blevet fejlernærede af, at deres mad ikke indeholder 700 tilsætningsstoffer, som ingen kan udtale og hvis eneste formål er at få maden til at holde i årevis, eller at erstatte den smag, der forsvandt, da man vred alle vitaminerne ud af maden i et forsøg på at opnå den rette farve, et reduceret fedtindhold eller lignende.

Al ekstremisme er potientielt skadeligt, det er ligegyldigt om det er i forhold til sukker, fedt eller slankeprodukter. 

Anmeld Citér

12. september 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg lurer pt. lidt på sense, som handler om, hvordan tallerkenen bliver fyldt. Målt på håndfulde. 

Jeg følger det ikke 100 procent....

Jeg er begyndt at spise flere grøntsager og tænke over, hvordan jeg anretter min tallerken. Jeg har desværre lige haft en skidt uge, men ellers så har jeg tabt mig, og jeg har endda spist usundt. Ikke at jeg har proppet mig med usunde ting, men en gang imellem... 

Dvs. jeg tænker over mængderne jeg propper i munden af usunde ting.. Og jeg kan faktisk ikke spise så meget slik, osv. mere. Jeg har dog stadigvæk sukkertrangen. 

Det skal lige siges, at jeg bevæger mig også mere end jeg plejer, så det har nok også noget at sige. 

Jeg vil ikke gå på nogen kurer, fordi jeg mener, at hvis man bruger fornuften, så skal det nok gå. Måske bliver jeg klogere, hvad ved jeg. 

Anmeld Citér

12. september 2016

Rockertand

Mariehøne123 skriver:

Mit bedste råd er at lade være med at have fristelser hjemme. Hvis man køber dem spiser man dem også. 

Derudover vil jeg anbefale en skridttæller eller et fitness armbånd sørg for at få min 10.000 skridt hver dag og spis fornuftigt 

og så vil jeg virkelig fraråde alle de der moderne diæter lchf stenalder kost faste mv. Dine børn bliver lynhurtigt påvirket og nye undersøgelser viser at vores unger bliver påvirket af alle vores mærkelige kost ideer så spis sundt og fornuftigt som du ønsker dine børn skal. 

http://politiken.dk/debat/ECE3140577/danske-foraeldre-giver-deres-boern-et-forkvaklet-forhold-til-kroppen/

http://m.b.dk/nationalt/boern-faar-madskraek-af-de-voksnes-stenalderideer-og-fastekure?redirected=true

Du er da himmelråbende uvidende om LCHF.

For det første er det ikke en diæt, det er ikke noget, man bare gør i en periode indtil man bliver træt af det. Det er en vedvarende livsstil.

Som jeg skriver, er vægttab en bivirkning og bør ikke være det primære mål.

Din konklusion er, at det er usundt at spise masser af groft grønt med kød og sunde fedtstoffer!?!?

Lad være med at udtale dig om noget, du ikke kender til, ALLE nyere undersøgelser  (undtagen en enkelt middelmådig, der fordømmer bacon) understøtter LCHF-livsstilen, selv diætisterne begynder at bløde op.

Anmeld Citér

12. september 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
Rockertand skriver:

For det første er det ikke en diæt, det er ikke noget, man bare gør i en periode indtil man bliver træt af det. Det er en vedvarende livsstil.

Din konklusion er, at det er usundt at spise masser af groft grønt med kød og sunde fedtstoffer!?!?

Lad være med at udtale dig om noget, du ikke kender til, ALLE nyere undersøgelser  (undtagen en enkelt middelmådig, der fordømmer bacon) understøtter LCHF-livsstilen, selv diætisterne begynder at bløde op.

Jeg ved ikke om du har læst artiklerne? Men jeg tror ikke det var hendes pointe at  LCHF er usundt, men at børn psyskisk kan få et forkvaklet forhold til mad og deres kroppe (selvom de måske lever sundt) og at det er bedre at spise varieret. 

Anmeld Citér

12. september 2016

1977

Profilbillede for 1977
Rockertand skriver:

Fordømmer bacon????   Frem med tjære og fjer  

Anmeld Citér

12. september 2016

Falk43

vi  har i perioder ikke haft noget sødt i hjemmet ! jo nogle gamle makroner

og efter et stykke tid så trænger man faktisk ikke   men det tager  lige  4-5 dage .  Vi drikker en  kop The  når vi kører "  nul  kage  om aftenen " perioder ( som typisk varer i 2-4 uger ) 

Anmeld Citér

12. september 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Rockertand skriver:

Har du læst alle undersøgelser om kost - jeg er imponeret (ironi er anvendt)

jeg ved nu mere om kost og motion end du tror men det er slet ikke relevant. 

Pointen er netop at halvdelen af de primært piger der henvises til Rigshospitalet spiseforstyrrelses klinik skyldes forældrenes påvirkning. Fx piger der er blevet rost for aldrig at spise slik til fødselsdage, piger der tror kulhydrater er gift (her blev specifikt lchf nævnt som årsag) og piger der er vokset op ned altid at høre om deres tykke mor. 

Disse påvirkninger må vi sgu alle tage ansvar for. Jeg tror lchf har massere af gode elementer men jeg er sikker på det er en fase som alle andre Kure/livsstilsforandringer. Om et par år er der noget andet der er in. 

Samtidig er lchf ihvertfald ikke for børn. Børn har brug for massere af kulhydrater for at vokse. 

Jeg gror på sund livsstil uden fanatisme vi spiser både kulhydrater og sukker men mest sundt og grønt. Og så får vi massere af motion og leger aktivt sammen. 

Anmeld Citér

12. september 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
hannetheis skriver:

Nu skal det være jeg vil af med 6-7 og enden jul.

Det er bare mega svært. Jeg går hjemme pt så er nemt at gå i skabet efter noget sødt når alle ting i hjemmet er ordnet.

Når børnene er puttet kommer det mere sødt i munden.

Nu skal det være slut. Hvad spiser i af hygge i løbet af dagen og hvordan modstår i at manden spiser sødt om aften.

mandler er gode søde, gulerødder, hasselnødder...

lad være med at skære det hele væk for så ender du med at føle dig endnu mere fortabt hvis du så ikke kan holde det...

det bedste er at øge aktivitetsniveauet og så mindske de andre måltider i løbet af dagen hvis det er svært ikke at spise noget inden sengetid...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.