spise sundt og tabe sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
18 svar
12 synes godt om
11. september 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Nu skal det være jeg vil af med 6-7 og enden jul.

Det er bare mega svært. Jeg går hjemme pt så er nemt at gå i skabet efter noget sødt når alle ting i hjemmet er ordnet.

Når børnene er puttet kommer det mere sødt i munden.

Nu skal det være slut. Hvad spiser i af hygge i løbet af dagen og hvordan modstår i at manden spiser sødt om aften.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2016

Leneur

hannetheis skriver:

Det er bare mega svært. Jeg går hjemme pt så er nemt at gå i skabet efter noget sødt når alle ting i hjemmet er ordnet.

Nu skal det være slut. Hvad spiser i af hygge i løbet af dagen og hvordan modstår i at manden spiser sødt om aften.

Nu er jeg single, så ingen der kan friste mig når datteren er puttet og det er kun om fredagen vi har sødt i huset. 

Nu er jeg ikke spor hellig, for trænger også til at smide nogle kg men det der kan redde det lidt for mig ang det søde om aftenen er en 8-10 mandler, et æble skåret i tynde både og så dyppe i lidt lakridspulver. Lidt frugt i mundrette stykker med lidt revet mørk chokolade men altså nu er det så ikke pga det søde at jeg vejer for meget. Elsker god mad, så der kan jeg ikke altid stoppe mig selv fra at tage 2 portioner, selvom en jo kan gøre det men hvis jeg trænger til lidt efter aftensmaden, så er det enten det jeg allerede har skrevet men sværger nu mere til en grov knækbrød med en skive ost og peberfrugt på eller gulerødder, agurk og peberfrugt i stænger med en god dip eller oliven og lidt feta spist med en gaffel ��

Anmeld Citér

11. september 2016

Mullesmith

Jeg skal smide 30kg. Og jeg er gået igang med at spise langt mindre end jeg plejer. Altså morgenmad er en Skive rugbrød med ost, frokost en Skive rugbrød med magert pålæg og måske lidt Mayonaise, eftermiddagskaffe er ofte en pære, og så bare en meget lille portion aftensmad SF det vi nu skal have fx boller i karry eller lasagne! Og til snack om aftenen får jeg kun et stykke frugt og så kaffe, nogen gange en sjat mælk i kaffen. Nogen gange glemmer jeg faktisk frokost og så får jeg kun morgenmad og aftensmad, andre gange får jeg kun frokost og aftensmad. Men altså jeg skal virkelig også tabe meget, så det er med vilje jeg er lidt ekstrem med kosten lige nu, jeg skal bare igang med nogen gode lange gåture og så måske med tiden begynde at løbe lidt for at få noget kondition. Men hvis du vil have plads til lidt sødt, så skær meget ned på den øvrige mad du spiser. Det er ok at være sulten, du skal bare lære at styre sulten og ikke springe på det første og bedste.

Anmeld Citér

11. september 2016

anna111

Profilbillede for anna111
Mullesmith skriver:

Jeg skal smide 30kg. Og jeg er gået igang med at spise langt mindre end jeg plejer. Altså morgenmad er en Skive rugbrød med ost, frokost en Skive rugbrød med magert pålæg og måske lidt Mayonaise, eftermiddagskaffe er ofte en pære, og så bare en meget lille portion aftensmad SF det vi nu skal have fx boller i karry eller lasagne! Og til snack om aftenen får jeg kun et stykke frugt og så kaffe, nogen gange en sjat mælk i kaffen. Nogen gange glemmer jeg faktisk frokost og så får jeg kun morgenmad og aftensmad, andre gange får jeg kun frokost og aftensmad. Men altså jeg skal virkelig også tabe meget, så det er med vilje jeg er lidt ekstrem med kosten lige nu, jeg skal bare igang med nogen gode lange gåture og så måske med tiden begynde at løbe lidt for at få noget kondition. Men hvis du vil have plads til lidt sødt, så skær meget ned på den øvrige mad du spiser. Det er ok at være sulten, du skal bare lære at styre sulten og ikke springe på det første og bedste.

Du skal huske når du ikke spiser regelmæssigt og springer måltider over så nedsætter du din forbrænding og så får du svære ved at tabe dig  

Og så vil jeg anbefalde dig at drikke grøn the da det sætter forbrændingen op 

Og så spise din mad af små tallerkner da det så ser ud af mere og man så automatisk spiser mindre  det er bedst at finde en langsigtet måde at tabe sig på da man ellers har nemmere ved at opgive 

Anmeld Citér

11. september 2016

Rockertand

hannetheis skriver:

Kan overhovedet ikke følge dig, men det er fordi jeg er LCHF'er.

Jeg spiser 2 måltider om dagen, har ingen sukkertrang, ingen blodsukkerudsving, spiser masser af lækkerier, grøntsager med kød og bacon, fløde, oste, mayonnaise og pestoer, har aldrig spist bedre og har aldrig haft det bedre. Vægttab er en bivirkning.

Anmeld Citér

11. september 2016

Snoopy77

11. september 2016

Skouboe

Jeg spiser også LCHF, spiser kun frokost og aftensmad, og har meget sjældent trang til noget sødt.

Anmeld Citér

11. september 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Mit bedste råd er at lade være med at have fristelser hjemme. Hvis man køber dem spiser man dem også. 

Derudover vil jeg anbefale en skridttæller eller et fitness armbånd sørg for at få min 10.000 skridt hver dag og spis fornuftigt 

og så vil jeg virkelig fraråde alle de der moderne diæter lchf stenalder kost faste mv. Dine børn bliver lynhurtigt påvirket og nye undersøgelser viser at vores unger bliver påvirket af alle vores mærkelige kost ideer så spis sundt og fornuftigt som du ønsker dine børn skal. 

http://politiken.dk/debat/ECE3140577/danske-foraeldre-giver-deres-boern-et-forkvaklet-forhold-til-kroppen/

http://m.b.dk/nationalt/boern-faar-madskraek-af-de-voksnes-stenalderideer-og-fastekure?redirected=true

Anmeld Citér

11. september 2016

modesty

Mullesmith skriver:

Det er altså sundere for dig at kigge på hvad du spiser, fremfor hvor meget. Du kan spise masser af mad hvis det bare er den rigtige slags. Lasagne og boller i karry er f.eks ikke særlig god mad hvis man gerne vil tabe sig.

Anmeld Citér

11. september 2016

Mullesmith

modesty skriver:

Det er altså sundere for dig at kigge på hvad du spiser, fremfor hvor meget. Du kan spise masser af mad hvis det bare er den rigtige slags. Lasagne og boller i karry er f.eks ikke særlig god mad hvis man gerne vil tabe sig.

Hehe jeg har prøvet ALT med slankekure og diverse råd og tips. Og det eneste der nogensinde har hjulpet er at spise mindre, jeg gider ikke æde tonsvis af grøntsager, så hellere en lille portion af noget der smager godt som jeg kan lide.  Mit problem er og har altid været at jeg overspiser meget og derfor er det en god ide for mog at træne min mave og hjerne til at mærke efter om jeg faktisk er sulten og også lære at man ikke dør af at være sulten i nogen timer, istedet for at skovle ind før man når at være sulten. Men nok om mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.