Mor der ryger hash

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2016

Sprit25

Nej. Have det stramt med det ja, men jeg kunne ikke drømme om at melde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2016

2721

Jeg ville ikke melde det, men jeg syntes stadig det er forkert og noget jeg ikke kan forstå.

Anmeld Citér

10. september 2016

Bshizzle

Nej.. Ville heller ikke melde hende. 

Må jeg spørge hvorfor du præcis overvejer tanken? 

Anmeld Citér

10. september 2016

KissMeKissMeKissMe

Nej. Ville generelt kun melde nogen, hvis børnene led overlast. Går ikke ind for overdrevet social kontrol. 

Og synes også det er helt fint, at en mor ryger en joint engang imellem (uden børn selvfølgelig). Men jeg er også en af dem, der synes man må ryge joints ligeså ofte, som man ellers ville synes det var ok at drikke sig fuld. 

Anmeld Citér

11. september 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Når børnene er hos far. Ville i melde hende, og hvorfor/hvorfor ikke? 

Hun er sød og venlig, hele familien er pæne i tøjet og hun passer arbejde, børn og hus til perfektion. 

Æh nej!?
Hvad hun gør i hendes fritid må da helt og holdent være hendes eget problem...

Anmeld Citér

11. september 2016

Zelinasmor

Melde hende for hvad?  Det er da ikke værre end hvis hun tog på druk som nogle forældre gør når de har "friweekend". Kan ikke se problemet overhovedet 

Anmeld Citér

11. september 2016

sommerfuglen82

Carina:-) skriver:

Jeg kender til flere voksne mennesker der ryger hash når de ikke har børnene og mange sidesætter det som at drikke sig fuld

Jeg gør det ikke selv ,men tænker med den lille viden jeg har om hash at det vel er ude af kroppen igen relativt hurtigt hvis det ikke er fast misbrug og så er det jo ikke være en at drikke sig beruset - Og det gør jeg tilgengæld indimellem 

Bare lige lidt info 

"Den største forskel er, at hvor alkohol er ude af kroppen på 24-36 timer, kan det tage op til 10 uger, før hashen er ude af kroppen, og som alkoholen, virker hashen, indtil den er ude af kroppen. Det betyder faktisk, at hvis du som hashryger vil forhindre en ophobning af hash og dermed af virkningen i din krop, skal du vente 6-10 uger mellem hver hashrygning! Der er ingen tvivl om, at både hashen og alkohol er skadeligt ved misbrug. Fordi hashen langsommere forlader kroppen, er risikoen for at udvikle et misbrug måske større end ved alkohol."
Og i alle de uger må man så heller ikke køre bil..

Ville ikke melde hende, så længe jeg kunne se børnene trives og hun ellers har styr på sit liv 

Anmeld Citér

11. september 2016

ErDuHerIkkeSnart

Nej du godeste, hvad skulle man dog melde hende for? At hygge sig mens børnene var ude?

Jeg kunne godt tænke mig at være en flue på væggen hos kommunen efter et sådant opkald ... De ville virkelig trække på smilebåndene over hvad folk kan finde på at blande dig i

Anmeld Citér

11. september 2016

Aristocats

sommerfuglen82 skriver:

Bare lige lidt info 

"Den største forskel er, at hvor alkohol er ude af kroppen på 24-36 timer, kan det tage op til 10 uger, før hashen er ude af kroppen, og som alkoholen, virker hashen, indtil den er ude af kroppen. Det betyder faktisk, at hvis du som hashryger vil forhindre en ophobning af hash og dermed af virkningen i din krop, skal du vente 6-10 uger mellem hver hashrygning! Der er ingen tvivl om, at både hashen og alkohol er skadeligt ved misbrug. Fordi hashen langsommere forlader kroppen, er risikoen for at udvikle et misbrug måske større end ved alkohol."
Og i alle de uger må man så heller ikke køre bil..

Ville ikke melde hende, så længe jeg kunne se børnene trives og hun ellers har styr på sit liv 

Du er jo ikke påvirket af hash i flere uger eller dage for den sags skyld. Det er teknisk set i dit blod, ja, det kan spores flere måneder tilbage (og også i dit hår) - men påvirket er du på ingen måde. Tilstanden af at være høj forsvinder i hvert fald på én nat efter mine egne erfaringer og folk jeg kender. Du går absolut ikke rundt og er høj af én joint i mere end 24 timer. 

Anmeld Citér

11. september 2016

sommerfuglen82

Aristocats skriver:

Du er jo ikke påvirket af hash i flere uger eller dage for den sags skyld. Det er teknisk set i dit blod, ja, det kan spores flere måneder tilbage (og også i dit hår) - men påvirket er du på ingen måde. Tilstanden af at være høj forsvinder i hvert fald på én nat efter mine egne erfaringer og folk jeg kender. Du går absolut ikke rundt og er høj af én joint i mere end 24 timer. 

Ved godt man ikke render rundt og er direkte påvirket, men som skrevet er det stadigvæk i kroppen, så håber ikke hun vælger at køre bil  
Har selv røget en hel del før jeg fik børn, kunne dog aldrig drømme om at gøre det nu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.