Børne psykolog ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2016

alenemor42

Hvis Din søn har det skidt med at komme så meget hos Sin far så skal han da ikke det ! Han er 10 år gammel og må faktisk kontakte statsforvaltningen selv hvis han ønsker samvær ændret.

Men en psykolog vil da ikke kunne løse problemerne som han bliver ved at stå midt i ?!

Hvis far ikke vil lytte må du tage kontakt til statsforvaltningen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Hvis Din søn har det skidt med at komme så meget hos Sin far så skal han da ikke det ! Han er 10 år gammel og må faktisk kontakte statsforvaltningen selv hvis han ønsker samvær ændret.

Men en psykolog vil da ikke kunne løse problemerne som han bliver ved at stå midt i ?!

Hvis far ikke vil lytte må du tage kontakt til statsforvaltningen 

Jeg har godt studset over den regl (som jeg kan forstå er gået fra 12 år og nu til 10 år). 

Men skal sønnen selv kontakte statsforvaltningen pr telefon? Brev? Dukke op på kontoret? 

Sønnen er selv opsat på ikke at ville op til hans Far, selvom jeg har fortalt ham at han jo osse skal se hans Far til samvær. 

Altså.. Siger det nok skal blive en hyggelig weekend, snak med Far hvis der er noget galt mm..

Men han tør simpelhen ikke sige det til hans Far eftersom han er bange for at han så blir sur på ham. 

Derfor jeg meget gerne vil ha ham til en psykolog, da han har det SÅ svært.. 

Nok kan det ikke være nok for ham.. Osse derfor jeg vil ta kontakt til statsforvaltningen og min Advokat jeg har brugt i flere tilfælde. 

Men Puh.. Det gør så ondt inden i mig.. 

Anmeld Citér

8. september 2016

B&J

Anonym skriver:

Tak for svar 

God ide at ta kontakt til lægen.. 

Jeg viste bare ikke om lægen havde tilknytning til en bestemt psykolog eller om man bare blev sendt hjem og google efter den nærmeste i byen. 

Hvis det stod til min søn, så ville jeg bestemt ikke op til sin Far i weekenden.. 

Ja faktisk idag på vej hjem fra skole begyndte han at være ked af at han skulle afsted. 

Men jeg gør jo alt for at sige at han nok skal få en god weekend og Far jo osse savner ham. - SÅ hårdt 

Jo lægerne er knyttet til psykologer 

ja sådan skal det ikke være han har det sådan for det gør jo også ondt på dig og ja mest ham håber  i får en god psykolog der kan løse der hele 

Anmeld Citér

8. september 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Jeg har godt studset over den regl (som jeg kan forstå er gået fra 12 år og nu til 10 år). 

Men skal sønnen selv kontakte statsforvaltningen pr telefon? Brev? Dukke op på kontoret? 

Sønnen er selv opsat på ikke at ville op til hans Far, selvom jeg har fortalt ham at han jo osse skal se hans Far til samvær. 

Altså.. Siger det nok skal blive en hyggelig weekend, snak med Far hvis der er noget galt mm..

Men han tør simpelhen ikke sige det til hans Far eftersom han er bange for at han så blir sur på ham. 

Derfor jeg meget gerne vil ha ham til en psykolog, da han har det SÅ svært.. 

Nok kan det ikke være nok for ham.. Osse derfor jeg vil ta kontakt til statsforvaltningen og min Advokat jeg har brugt i flere tilfælde. 

Men Puh.. Det gør så ondt inden i mig.. 

Hvis han selv har mod på kan han selv. Menu kan selvfølgelig også gøre det. De vil tale med din søn alene så han kan fortælle hvad han har lyst til.

det var heller ikke ment som han slet ikke skulle have en psykolog... prøv at få det igennem lægen evt.

Men kontakt statsforvaltningen hurtigst muligt da der er en del vente tid. Spørg din søn og forbered ham på processen. Der står en masse på deres hjemmeside du kan læse og også links til hjemmesider som han kan kigge lidt på også lavet til børn der har det svært.

Sender tanker jeres vej. Har selv været igennem den mølle ....

Anmeld Citér

9. september 2016

lineog4

Tænker du har brug for at lufte ud også. Prøv at undersøg om der er åben anonym rådgivning i din kommune. Det er der her i min kommune, der åben en eftermiddag om ugen, hvor man bare dukker op og kommer ind og taler med en fagperson som kan vurdere om man skal gå videre.

Jeg har rådet mange forældre til det, og kun fået positiv tilbagemelding. Sidste år stod jeg der selv da min datter brød sammen, det er den bedste time jeg har brugt i mit liv, for de fik beroliget mig så jeg ikke som det handlingsmenneske jeg er satte alt i gang.

sSå før psykolog til din dreng ville jeg få en voksensnak selv med en fagperson. Det er også muligt at få snakke hvor din søn er med.

Anmeld Citér

9. september 2016

Anonym

Du kan ikke få tilknyttet/henvisning til en psykolog gennem egen læge, ikke når det drejer sig om børn.

Lægen kan lave en henvisning til børnepsykiatrisk afdeling, og så skal den, den vej igennem.

Ellers ville jeg også prøve at kontakte statsforvaltningen, de må kunne hjælpe dig i hvilken retning du skal gå.

Kæmpe knus til dig og din søn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.