Børne psykolog ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

676 visninger
15 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. september 2016

Anonym trådstarter

Årh... Hælp mig 

Jeg er nået et punkt hvor jeg simpelhen har brug for min 10 årige søn (snart 11) har brug for at komme til en psykolog og få luftet ud. 

Kort fortalt... 

Min X og Jeg har ikke været sammen i snart 10 år. 

Hans Far kører vores søn ud på et punkt, hvor min søn hver evigt eneste samværs weekend bryder ud i gråd i bilen når jeg henter ham! 

Min søn ønsker ikke at se sin Far så meget mere, og finder faktisk på undskyldninger op til samværs weekend for ik at komme afsted. 

Min X har flere gange truet og sagt en masse grimt til mig foran vores søn, som sønnen aldrig har glemt eller vil glemme. 

Min søn føler sig ikke velkommen hos hans Far.

Min søn blir brugt som talerør for en masse ting han skal sige til mig eller overhører hans Far snakker højt om. 

Min søn har virkelig brug for at få snakket ud om det her, og ikke gå og være ked af det hver gang og hver dag! 

Jeg vil godt tilføje at jeg aldrig snakker grimt om hans Far eller gør noget for at sønnen ikke skulle se sin Far. 

Men det her kan jeg snart ikke holde i mig mere, og jeg må indrømme at jeg tuder hver gang jeg er alene!! 

Men her kommer mit spørgsmål... 

Hvordan får man fat i en god psykolog? 

Gemmen lægen? Google?

Jeg er villig til at køre langt for en god psykolog 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg kan godt forstå at du er desperat, der må være frygteligt at se sit barn lide på den måde.

Men umiddelbart virker det bagvendt at sende din søn til psykolog. Problemet er jo sådan set ikke barnets psyke - snarere din Xmands gentagende "overgreb".

Dermed ikke sagt at drengen ikke kan få behov for at bearbejde traumerne med en psykolog. Men det er jo bare symptombehandling. Problemets kerne er jo fars opførsel - så skal din søn have det bedre, er det vel denne der skal ændres?

Anmeld Citér

8. september 2016

B&J

Jeg ville kontakte skolen om de kender en god psykolog eller din læge og få en igennem der.

fordi du er en fantastisk mor og det kan man mærke når man læser det du skriver. Dejligt du vil have hjælp til din søn så han kan få luftet for alle de tanker han har inde i hjertet. 

Det ville hjælpe ham rigtigt meget tro mig. Og ud fra alt det kan i jo også finde ud af om det er sundt for din søn at komme hjem til sin fat osv. Og du vil også få større indblik i din søns tanket og liv 

Anmeld Citér

8. september 2016

Abracadabra

Måske kunne I have glæde af et forløb med familievejledning gennem PPR. Det er i kommunalt regi. I har jo brug for hjælp alle sammen.

Anmeld Citér

8. september 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg kan godt forstå at du er desperat, der må være frygteligt at se sit barn lide på den måde.

Men umiddelbart virker det bagvendt at sende din søn til psykolog. Problemet er jo sådan set ikke barnets psyke - snarere din Xmands gentagende "overgreb".

Dermed ikke sagt at drengen ikke kan få behov for at bearbejde traumerne med en psykolog. Men det er jo bare symptombehandling. Problemets kerne er jo fars opførsel - så skal din søn have det bedre, er det vel denne der skal ændres?

Tak for dit svar.. 

Jeg ville meget gerne ha kunne sende min X til psykolog, men han er jo selv overbevist om at barnet har det godt og at han ikke har nogle problemer.

Og desuden ville min X osse syntes jeg var syg hvis jeg gav ham et råd om psykolog, da han slet ikke er til at snakke med.

Derfor er min eneste mulighed osse at kunne hjælpe vores søn videre, og få luftet ud med alle de ting han tænker. 

Det er bestemt ikke små ting min søn bærer på, og det gør mere og mere ondt på mig hver dag at bære denne byrde som min søn jo overhovedet ikke burde ha i sig! 

Anmeld Citér

8. september 2016

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jeg ville kontakte skolen om de kender en god psykolog eller din læge og få en igennem der.

fordi du er en fantastisk mor og det kan man mærke når man læser det du skriver. Dejligt du vil have hjælp til din søn så han kan få luftet for alle de tanker han har inde i hjertet. 

Det ville hjælpe ham rigtigt meget tro mig. Og ud fra alt det kan i jo også finde ud af om det er sundt for din søn at komme hjem til sin fat osv. Og du vil også få større indblik i din søns tanket og liv 

Tak for svar 

God ide at ta kontakt til lægen.. 

Jeg viste bare ikke om lægen havde tilknytning til en bestemt psykolog eller om man bare blev sendt hjem og google efter den nærmeste i byen. 

Hvis det stod til min søn, så ville jeg bestemt ikke op til sin Far i weekenden.. 

Ja faktisk idag på vej hjem fra skole begyndte han at være ked af at han skulle afsted. 

Men jeg gør jo alt for at sige at han nok skal få en god weekend og Far jo osse savner ham. - SÅ hårdt 

Anmeld Citér

8. september 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Måske kunne I have glæde af et forløb med familievejledning gennem PPR. Det er i kommunalt regi. I har jo brug for hjælp alle sammen.

Tak for svar 

Helt sikkert ville vi ha glæde af dette.. 

Men min X er meget modstander af at samles alle sammen og snakke om det. 

Han mener jo intet er galt og det er os som er forkert på den. 

Har forslået det engang, men da blev han bare mega sur. 

Anmeld Citér

8. september 2016

modesty

Anonym skriver:

Årh... Hælp mig 

Jeg er nået et punkt hvor jeg simpelhen har brug for min 10 årige søn (snart 11) har brug for at komme til en psykolog og få luftet ud. 

Kort fortalt... 

Min X og Jeg har ikke været sammen i snart 10 år. 

Hans Far kører vores søn ud på et punkt, hvor min søn hver evigt eneste samværs weekend bryder ud i gråd i bilen når jeg henter ham! 

Min søn ønsker ikke at se sin Far så meget mere, og finder faktisk på undskyldninger op til samværs weekend for ik at komme afsted. 

Min X har flere gange truet og sagt en masse grimt til mig foran vores søn, som sønnen aldrig har glemt eller vil glemme. 

Min søn føler sig ikke velkommen hos hans Far.

Min søn blir brugt som talerør for en masse ting han skal sige til mig eller overhører hans Far snakker højt om. 

Min søn har virkelig brug for at få snakket ud om det her, og ikke gå og være ked af det hver gang og hver dag! 

Jeg vil godt tilføje at jeg aldrig snakker grimt om hans Far eller gør noget for at sønnen ikke skulle se sin Far. 

Men det her kan jeg snart ikke holde i mig mere, og jeg må indrømme at jeg tuder hver gang jeg er alene!! 

Men her kommer mit spørgsmål... 

Hvordan får man fat i en god psykolog? 

Gemmen lægen? Google?

Jeg er villig til at køre langt for en god psykolog 

Hvis du bor i københavnsområdet, har jeg en god psykolog til dig.

Anmeld Citér

8. september 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvis du bor i københavnsområdet, har jeg en god psykolog til dig.

Det gør jeg desværre ikke... 

Bor på Fyn. 

Anmeld Citér

8. september 2016

sol_og_sommer_<3

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Selvom problemet er faren, kan man ikke ændre på ham, det må han selv indse.

Men din søn vil helt sikkert have gavn af en psykolog. Alene det at problemet bliver anerkendt vil betyde noget for barnets fremtid og selvværd.

Vis at du støtter ham i, at der er noget galt, prøv ikke at ignorere det eller sige du ikke vil snakke om det. Også fordi der kan være værre ting han ikke har fortalt dig, som han måske vil fortælle en psykolog.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.