Må bare ud med det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2016

Jems

Anonym skriver:

Da det skal være meget hemmeligt så skriver jeg anonymt.

Jeg tog en snak med min kæreste omkring atjeg ønsker at få barn nr. 2 og jeg rigtig gerne vil have han også er far til det barn. 

Jeg ved han tænker meget over økonomien i det, men han virkerede allievel positiv over det. Men jeg havde været sød at opstille det økonomiske så han kan se tallene da det er meget lidt vi skal ud og købe.

Han sagde han gerne ville tænke over det. Spurgte ham så imorges om der overhoved var en chance for han ville sige ja til en baby nr. 2? Han smiler og svare at "ja det er der da" jeg kigger på ham og siger at jeg bare følere det allerede er et nej. Og han svare så "nej overhoved ikke" han ville bare gerne lige tænke over det og lovede ham så at sende et billed af det økonomiske i det. 

Jeg er bare så bange for han kommer og siger nej til det. For jeg ved at jeg skal have en mere og kan bare ikke gå på kompromis med den del. Har allerede gjort det med så meget andet. 

Og bare det ikke at vide hvor længe han skal tænke over det. Piner mig.

Har også prøvet at forklare ham at bare fordi jeg blev gravid hurtigt med vores datter at så betyder det ikke at jeg bliver det denne gang også. Det alligevel 6 1/2 år siden jeg blev gravid sidst.

Syntes bare det hårdt at den ligger i hans hænder og jeg ikke ved hvad hans svar er. For han kan ikke fortælle mig hvad han hælder mest til ja eller nej.  

Ved godt det kan lyde som en bakatel og jeg bare skal slappe af. Men ønsker virkelig er barn nr. 2 så meget og også gerne inden min datter bliver meget ældre. 

Ja ked af mit lange opslag er bare så frustreret og skulle bare ud med det 

Årh.. Det kunne have været mit indlæg fra starten af året, så forstår dine tanker og iver.

Lavede også et excel ark med udgifter det første år osv.

Sagde til ham at da han ligesom havde tænkt over det bestilte jeg en tid hos lægen til at få fjernet min spiral og bestilte den 3 mdr efter han sagde ja så han havde lidt ekstra tid til at vende det i sit hovede og hvis han stadig ikke var klar i forhold til økonomien i det. så kunne vi rykke datoen.

Men han var klar så beholdte vores tid og 4 mdr efter var jeg gravid

De kære økonomiske mænd skal bare have noget tid

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg ved det faktisk ikke. For han er min eneste ene. Og vi kan ikke undvære hinanden hvilket er blevet bevist. 

Anmeld Citér

8. september 2016

Anonym trådstarter

Syntes bare det hårdt at det hele er op til ham. Og håber virkelig han bed noget her til weekenden. For tænker lidt så længe kan det vel heller ikke tage og beslutte

Anmeld Citér

8. september 2016

NypåVej7årSenere

Ked af at høre om din sygdom. Kan ikke forestille mig hvor hårdt det må være. Du kender selvfølgelig din mand bedst. Men det er altså helt normalt at de skal ha lidt tid! Min mand og jeg har altid vidst vi sku ha børn. Da jeg var 29 følte jeg mig klar til den første og talte med ham om, at det vilel være et godt tidspunkt at begynde om ca 3 måneder (passede med mit arbejde). Vores økonomi var intet problem, men han skulle alligevel lige tænke over det. Det hadede jeg! Det var som om, at han havde alt magten og jeg ville det så gerne, men ville ikke presse ham. Men efter lidt tid tog vi en ny snak, hvor jeg blandt andet sagde, at jeg havde brug for at få lidt mere afklaring på hvad der nu skulle ske. Og det vidste sig, at han var totalt klar, han sku bare lige vende det. Han er nu en super kærlig og helt igennem fantastisk far. Så bare for at sige, at vi alle har hver vores process. Og selvom det er super hårdt for dig at vente synes jeg virkelig at du ska give ham noget mere tid før du presser på for et svar. Du kan jo altid sige, at du er klar til at snakke mere, hvis han har nogle bekymringer. Men ellers vil du lade ham tænke. Det er dog en ret unik situation, så hvis han på et tidspunkt gerne vil have et bare mere, må han jo tænke lidt mindre på timingen, end man ellers ville.

Knus til dig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.